4 مزیت روابط عمومی در شبکه های اجتماعی برای هتل داران

به گزارش ایپتن، روابط عمومی در شبکه های اجتماعی هتل ها

روابط عمومی شبکه های اجتماعی هر چند مفهوم جدیدی نیست، اما معمولا مورد استفاده متخصصان هتل داری قرار نمی گیرد. علت عمده آن، ماهیت چند وجهی شبکه های اجتماعی است. برای موفقیت آمیز بودن، روابط عمومی شبکه های اجتماعی باید در شبکه های اجتماعی حضور گسترده ای داشته باشند این در حالی است که تعداد شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است. برون سپاری روابط عمومی شبکه های اجتماعی به یک شرکت روابط عمومی که با دنیای آنلاین آشنایی کامل دارد، منطقی ترین راه کار است، اما بیشتر هتل داران ترجیح می دهند کوشش های روابط عمومی و بازاریابی خود را با استخدام فردی که به صورت فعال نظرات را مرور و نمایه های هتل را در شبکه های مختلف به روزرسانی می نماید، کوشش های روابط عمومی و بازاریابی را در شرکت خود انجام دهند. با توجه به اینکه صدها شبکه اجتماعی وجود دارد که مشتریان می توانند با استفاده از آن ها در خصوص مقصدهای مورد نظر و برنامه های مسافرتی خود وارد بحث شوند، سوال این است که برترین شبکه های اجتماعی برای ارتقا و تبلیغ یک هتل چیست؟ بعد از این انتخاب، هتل داران با تصمیم دشوارتری رو به رو می شوند، در چه تعدادی از شبکه های اجتماعی باید حضور فعال داشته باشیم؟ با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه مزیت های روابط عمومی در شبکه های اجتماعی برای هتل داران را مرور کنیم.

4 مزیت روابط عمومی در شبکه های اجتماعی برای هتل داران

هر چند متخصصان حرفه روابط عمومی ممکن است کمابیش با این نظر مخالفت نشان دهند، اما هتل ها تا جای ممکن باید در تمامی شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند؛ فراتر از انتخاب های مسلمی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام. در این مقاله، در خصوص تریپ ادوایزر، یلپ و دیگر سایت های مرور و نظردهی بحث نمی شوند، زیرا با وجود ماهیت اجتماعی آن ها، به هتل داران اجازه کنترل پیغام ها و مطالب مهمانان را نمی دهند. روابط عمومی شبکه های اجتماعی، به تعامل بین هتل داران و مشتریان احتمالی آن ها وابسته است. به جای قرار دادن پیغامی آماده و یک سوی جلوی مشتری، هدف در اینجا گفت و گو با اوست.

مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی در روابط عمومی بسیارند، اما به طور خلاصه عبارت اند از: مهمان نوازی، سازگارپذیری، وجهه عمومی، و سفیران- HAPA اصلی است که به وسیله روابط عمومی پامیل ویژنز برای مشتریانش طراحی شده است.

مهمان نوازی

هر چند که روابط عمومی به وسیله شبکه های اجتماعی پر زحمت و زمان بر است، اما مزایای به دست آمده از آن مشخص نماینده هستند. یک میزبان مهمان نواز با مسافران خود با خوشرویی برخورد می نماید، صحبت می نماید، آن ها را هدایت و یاری می نماید و سعی دارد تا آن ها راضی نگه دارد. در شبکه های اجتماعی این مهم به وسیله گپ و گفت هایی معنی دار با مشتریان درباره انتظارات آن ها یا بهتر شدن شرایط هتل؛ ارائه پیشنهادهای خودمانی برای مسافرت، اعلام بسته های مسافرتی فوق العاده، مانند تخفیف های هوایی، اطلاع رسانی به مهمانان در خصوص فستیوال ها و رویدادهای مورد علاقه، ارتقای فرهنگ و سنت های محلی، کار به عنوان پیشخدمت مجازی و غیره، حاصل می گردد.

سازگارپذیری

اصول اولیه روابط عمومی شبکه های اجتماعی، تفاوتی با مهمان نوازی ندارد. آنچه اینجا تفاوت دارد سازگاری با شبکه های اجتماعی است زیرا که هر مطلب یا روشی که در یک شبکه اجتماعی خاص جواب می دهد، در دیگری ممکن است کاربردی نداشته باشد. توانایی سازگاری با محیط شبکه های اجتماعی مختلف آنلاین، کلید دیگری در دستان متخصصان هتل داری و کسب و کارهای دیگر مهمان داری است. همان طوری که هتل ها برای تطابق با خواسته های مشتریان به طور مکرر تغییر می یابند- به عنوان مثال بازسازی اتاق ها، خرید فناوری های بهتر و هوشمندتر، باز طراحی فضاها برای القای محیطی شیک، درگیر شدن با موضوعات محیط زیستی و اِعمال اصول مدیریت سبز و سایر برچسب های محیطی، ارائه انتخاب های سالم تر در منوی غذایی و …- سازگاری در محیط شبکه های اجتماعی نیز اساس موفقیت روابط عمومی شبکه های اجتماعی است. سازگاری به معنی کنترل پیغام ها، مرتبط و ارزشمند ساختن هر چه بیشتر آن هاست. این کار احتیاجمند راهبرد خوب محتوای بازاریابی است که بنیان یک روابط عمومی مبتنی بر شبکه های اجتماعی، بر آن پایدار است.

وجهه عمومی

تک تک احتیاجهای عموم مردم در شبکه های اجتماعی شاخصی است که آن ها انتظار برآورده شدنشان را دارند. آشنایی با احتیاج افراد در موقیعت های خاص، به هتل داران در خصوص چیزی که من آن را ایجاد وجهه عمومی برای مهمان می نامم، یاری می نماید- تقریبا مشابه وجهه برای خریدار است- با این تفاوت که برای مهمان داری تطابق یافته است. مزیت استفاده از شبکه های اجتماعی در روابط عمومی جهت ایجاد وجهه عمومی برای مهمان این است که این وجهه بدون احتیاج به مصاحبه های طولانی و تحقیقات طاقت فرسا، ایجاد می گردد. برای آسان شدن این فرآیند، هر شبکه اجتماعی ابزار خاص خود را دارد؛ به عنوان نمونه، نظرسنجی های فیسبوک ابزاری مناسب برای آگاهی از عوامل جذابیت یک مقصد مسافرتی تعیین برای مسافران است، که به هتل ها در ایجاد تبلیغات در راستای ترغیب به مسافرت و افزایش رزرو اتاق ، یاری می نماید. نظرسنجی ها، یا پرسش سوالات ساده که بازخورد مشتری در خصوص خواسته هایشان از هتل را می پرسند، می توانند کارساز باشند.

سفیران

خاتمه، شاید مهم ترین مزیت روابط عمومی شبکه های اجتماعی، تشویق کردن مهمانان برای تبدیل شدن به سفیران برند هتل در میان دوستان و آشنایان باشند. تعامل با مشتریان، جایی که آن ها تجربه لذت بخشی از حضور آنلاین داشته اند، می تواند در ایجاد اجتماعی با اهداف مشترک یاری کند. مشتریان را برای شرکت در بحث ها ترغیب نموده و باعث می گردد در خصوص هتل شما بیشتر صحبت نمایند. محتوای ارزشمند معمولا به وسیله کاربران بین دوستان و خانواده روی گروه های شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و غیره، بازنشر می گردد. آن ها تبدیل به سفیران برند شما می شوند، کسانی که پیغام شما را حمل نموده تبلیغ خوبی از کسب و کار شما خواهند شد که می تواند آگاهی از برند شما و در نتیجه بازگشت سرمایه (ROI) را افزایش دهد. ارتباط با سفیران برند باید به صورت مداوم ادامه داشته و اصلاح گردد، که موضوع بحث این مقاله نیست.

به عنوان نتیجه گیری، روابط عمومی شبکه های اجتماعی شکلی از روابط عمومی است که با کسب و کارهای مهمان داری بیشترین تناسب را دارد. تأثیر آن زیاد و هزینه های آن نیز کم است. به وسیله تعامل مستقیم با مهمانان، هتل ها روابط خوبی با آن ها داشته و می توانند در تصمیمات رزرو بعدی مشتریان تأثیر زیادی بگذارند. روابط عمومی شبکه های اجتماعی گسترده و انعطاف پذیر است و فرصت های نامحدودی را پیش پای شما می گذارد. در کنار شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های مسافرتی اجتماعی تر و مشارکت پذیرتر شده اند و هتل ها برای توسعه کوشش های جذب مخاطب خود، می توانند از آن ها نیز استفاده نمایند. ایجاد یک راهبرد خوب روابط عمومی به وسیله شبکه های اجتماعی به زمان و مهارت احتیاج دارد، اما مزیت های به دست آمده از آن، ارزش صرف هزینه را دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2008

به "4 مزیت روابط عمومی در شبکه های اجتماعی برای هتل داران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مزیت روابط عمومی در شبکه های اجتماعی برای هتل داران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید