35 درصد درآمدهای سیستان و بلوچستان به حاشیه شهرها تخصیص یافته است

به گزارش ایپتن، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سال جاری 35 درصد از منابع و درآمدهای سیستان و بلوچستان در راستای قرار دریافت استان به عنوان هدف گردشگری، به مناطق حاشیه نشین شهرها تخصیص یافته است.

35 درصد درآمدهای سیستان و بلوچستان به حاشیه شهرها تخصیص یافته است

به گزارش خبرنگاران از زاهدان، علی اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست راهبردی گردشگری استان سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در استانداری برگزار گردید، با تاکید بر ضرورت تمرکززدایی و معرفی مقصدهای نو و جدید گردشگری در کشور، گفت: تنوع و زایش فرهنگی می تواند عامل توسعه در هرمنطقه گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان از حاشیه نشینی به عنوان یکی از معضلات اساسی استان نام برد و توضیح داد: سال جاری 35 درصد از منابع و درآمدهای سیستان و بلوچستان در راستای قرار دریافت استان به عنوان هدف گردشگری به مناطق حاشیه نشین شهرها تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی قابلیت های گردشگری سیستان و بلوچستان خواهان سوق دادان تورهای گردشگری کشور به سمت استان و ایجاد ستاد گردشگری سیستان و بلوچستان در سازمان میراث فرهنگی کشور شد.

هاشمی با اشاره به قابلیت های فراوان گردشگری سیستان و بلوچستان با توجه به قرار داشتن استان در همسایگی چند کشور، دسترسی به آب های آزاد و وجود دو فردوگاه بین المللی و خط کشتی مسافربری در راستا استان با کشور عمان، تاکید نمود: سیستان و بلوچستان دارای زیرساخت های مهمی است که تا به امروز در اهداف ملی بکار گرفته نشده است.

وی با بیان قابلیت های صنایع دستی استان گفت: با هدف توسعه صنایع دستی در مناطق روستایی استان 200 میلیارد ریال برای پرداخت وام به روستاییان در قالب تسهیلات بانکی ویژه کارگاه های صنایع دستی تخیص یافته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 798

به "35 درصد درآمدهای سیستان و بلوچستان به حاشیه شهرها تخصیص یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 درصد درآمدهای سیستان و بلوچستان به حاشیه شهرها تخصیص یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید