3 مورد از جاذبه های مهم و دیدنی های مالزی

به گزارش ایپتن، مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمان های دولتی و وزارت خانه های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است. مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. نام مالزی زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از 14 ایالت را تشکیل دادند. در سال 1965 سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل شد.

3 مورد از جاذبه های مهم و دیدنی های مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

مالزی دربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن ها را از هم جدا می نماید . ساکنین کشور مالزی از سه نژاد مالایی (60٪)، چینی (27٪)، هندی (12٪) و غیره (1٪) تشکیل شده است. شبه جزیره مالزی به سبب داشتن سواحل بیشمار و گوناگون در بخش های مختلفش، یکی از بزرگترین و مهمترین مکانهای غواصی در دنیا شمرده می گردد. محدوده ساراواک به سبب داشتن آبهای شفاف و گوناگونی ماهی ها از زیباترین جاذبه های مالزی به شمار می رود.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

طبیعت زیبا و استوایی مالزی مکانهای متعددی را برای گردشگران علاقه مند به طبیعت ارائه می نماید. تامان نگارا[9] یا جنگل ملی مالزی از قدیمی ترین جنگلهای دنیا به شمار می رود.سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی، دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می باشند که از آن جمله عبارتند از: جزایر پرهنتیان، جزیره ردانگ، جزیره تیومان. همچنین می توان به جزیره لنکاوی لنکاوی اشاره نمود که در شمال غربی مالزی واقع شده است

ارتفاعات گنتینگ

گنتینگ هایلندز یکی از مهم ترین مناطق تفریحی کشور مالزی محسوب میگردد که در حاشیه شهر کوالالامپور واقع شده و ار تفاعات این شهر محسوب میگردد .در این ارتفاعات اب و هوا چند درجه خنک تر از داخل شهر بوده و از گرمای هوا کاسته شده و با استفاهدا ز تله کابین هایی که در جهت ان احداث شده میتوان به این ارتفاعات رسید .در این ارتفاعات امکانات توریستی بسیار متنوعی فراهم شده است که همه انها را در طول یک روز نمیتوان بازدید داشت و استفاده نمود .در این ارتفاعات که بسیار مرود استقبال مردم شهر نیز میباشد اخر هفته ها مملو از جمعیت میگردد و در منطقه بزرگی از ان هتلی به نام بزرگترین هتل دنیا احداث شده است که در ان برای بیش از پنج هزار تفر اتاق وجود دارد و میتوان در ان اقامت داشت .در این هتل که واقعا بزرگترین هتل دنیاست و دارای چند هزار اتاق و سوییت میباشد امکانات ورزشی تفریحی باشگاه های متعدددی احداث شده است و در گینس ثبت شده است .در ارتفاعات گنتینگ انواع باشگاه های ورزشی زمین های گلف باشگاه های سوارکاری و زمین های تنیس در حد لوکس احداث شده است و به خاطرهمین امکانات عالی که دارد توریست های بسیاری از ان بازید کرده و علاوه بر تفریح و بهره بردن از امکانات متنوع ان در هتل های این بخش اقامت مینمایند تا تعطیلات خود را د یکی از بهترین و خوش منظره تریم ارتفاعات دنیا سپری نمایند .در گنتینگ هر انچه که بخواهید برایتان فراهم است و از این رو هیچ گونه احساس نیازی نخواهید کرد و میتوانید چند شب در انجا اقامت داشته باشید .میتوانید علاوه بر لذت بردن از امکانات خود به سراغ طبیعت گردی در دل مانظر بکر کوهستانی و جنگل های این بخش برئید و به مکاشفه در مناطق خوش اب و هوای گنتینگ چند ساعتی مشغول شوید .ضمناً در ارتفاعات گنتینگ هر ساله کنسرت ها جشن ها و برنامه های شاد و رویداد ها مهم و جشنواره های مهمی برگزار میگردد که در این زمانها بیش از هر زمانی شلوغ تر میگردد .

غارهای باتوکیوز

در تور مالزی ارزان قیمت و لحظه اخری غار های باتوکیوز یکی از مهم ترین معابد و مکان های مذهبی مردم مالزی و هندو های دنیا میباشد که در سالها پیش توسط یک فرد امریکایی کشف شد و پس از ان این غار ها که در ان مجسمه های خدایان و نقاشی های مختلف و اثار تاریخی مربوط به پرستشگاه تاریخی هندوها میباشد و در قرن ها پیش مخفیگاه هندو ها بوده است و بسیاری از انها در این غار های اهکی زندگی میکرده اند .از ان زمان به یک مرکز مذهبی هندو ها در دنیا تبدیل شد و همه ساله در زمان اعیاد و جشن های هندو ها برنامه های بزرگ و مفصلی در این مکان برگزار میگردد .در این زمان هزاران نفر از پیروان هندو در این مکان به دور هم می ایند تا جشن های خود را بر پا نمایند و در برنامه های مذهبی شان شرکت نمایند .در این زمانها بسیار باتوکیوز شلوغ میگردد و اگر در مالزی حضور داشته باشید شما نیز میتوانید در جشن هایشان شرکت اشته باشید .بزرگترین مجسمه دنیا با انم خداوند مورگان در جلوی این غار ها قرار داده شده است که پس از ان به پلکانی طولانی با دویست و هشتاد و نه پله خواهید رسید که برای جذابیت بیشتر انها را رنگی رنگی رنگ امیزی کرده اند و پس از ان به ورودی غار ها خواهید رسید .این غار ها قدمتی بیش از سیصد میلیون سال دارند و درون انها غار های کوچ و بزرگ و بهم پیوسته ای وجود دارد و در اطرافشان یک محیط زیست بکر و قدیمی وجود دارد که میتوان در انجا به گردش و طبیعت گردی پرداخت .

تفریح در مجموعه آبی سان وی لاگون

به گزارش سفر باتو ، این مرکز تفریحی بزرگ در مالزی بزرگ ترین مجموعه آبی میباشد که دارای انوع دستگاه ها و وسایل بازی و تفریحی میباشد که همه گروه های سنی میتوانند در ان به تفریح مشغول شوند و از صبح تا عصر میتوان در روزهای گرم و شرجی کوالالامپور بهترین اب تنی و گردش در جاذبه های ابی این پارک را تجربه نمود .استخ اهی بزرک با موج های مصنوعی دوخانه مصنوعی و سرسره های بزرگ و مارپیچی از جاذبه های مهیج سان وی لاگون میباشند .مساحت این مجموعه حدوود سه هکتار بوده و دارای بهترین و به روز ترین امکانات رفاهی و تفریحی میباشد و ظرفیت بالای ان برای توریست ها و گردشگران باعث شده روزانه صد ها نفر در این مجموعه به انواع تفریحات در بخش های متنوع پارک مشغول شوند و این مجموعه جزو پارک های ابی با تم های متنوع میباشد که در پنج بخش قرار گرفته اند و دارای بهترین مجموعه های رستورانی با انواع منوهای مالایی و فست فود ها و غذاهای بین المللی میباشد .

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 616

به "3 مورد از جاذبه های مهم و دیدنی های مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مورد از جاذبه های مهم و دیدنی های مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید