برترین جاهای دیدنی مالزی

به گزارش ایپتن، مالزی دارای دو بخش مجزا است؛ مالزی غربی یا شبه جزیره و جزیره بورنئو، این دو بخش از مالزی هستند که هر کدام از آن ها، زیبایی های متفاوتی را برای گردشگران به ارمغان آورده اند.

برترین جاهای دیدنی مالزی

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاهای تماشای مالزی را به شما معرفی کنیم.

10. کامرون هایلندز

Cameron Highlands

کامرون هایلندز، یکی از غنی ترین تپه های مالزی به شمار می رود که برای اولین بار از طریق بریتانیایی ها در دهه 20 میلادی پیشرفته بود. در این منطقه، جمعیتی بیش از 34 هزار نفر از مردم مالایی، چینی و هندی در کنار یکدیگر زندگی می نمایند. کامرون هایلندز بیشتر برای جهتها و راه های زیبای خود شناخته می گردد. این جهتها، گردشگران را به درون جنگل ها، آبشارها و دیگر جاهای تماشای منطقه می برند. جدای از گردش در درون جنگل، این منطقه برای مزارع چای خود شناخته می گردد و از همین رو، گردشگران می توانند در درون مزارع چای گردش نمایند و تجربه جدیدی بدست بیاورند.

9. شهر جورج تاون

Georgetown Inner City

شهر جورج تاون به افتخار پادشاه بریتانیا، جورج سوم، نامگذاری شده است و در شمال شرقی جزیره پنانگ قرار گرفته است. بسیاری از جمعیت شهر جورج تاون، اصالتی چینی دارند. به علت کنترل های شدید، شهر جورج تاون بخش زیادی از ظاهر دوره استعماری خود را تا به امروز حفظ نموده است. شهر جورج تاون دارای معماری بسیار منحصربه فرد خود در آسیای جنوب شرقی زبانزد است. بعدازظهرها، شهر بسیار مجذوب کننده تر و تماشایی تر می گردد.

8. تامان نگارا

Taman Negara

تامان نگارا که در زبان مالایی به معنای پارک ملی است، یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی گرجهتی در جهان را در خود جای داده است. این پارک ملی، پر از درختان بزرگ، آبشارها، جنگل های انبوه و طولانی ترین جهت سایه شده از طریق درختان در جهان است. جهتها مشخصی وجود دارند که گردشگران را به درون جنگل می برند. در درون پارک ملی تامان نگارا، گونه های در خطر انقراضی همانند فیل آسیایی، ببر، پلنگ و کرگدن زندگی می نمایند؛ البته تعداد آن ها محدود است و از همین رو، احتمال تماشا آن ها بسیار کم خواهد بود.

7. پولائو تیومان

Pulau Tioman

تیومان، جزیره کوچکی در ساحل شرقی شبه جزیره مالزی است. در دهه هفتاد میلادی، جزیره تیومان به عنوان یکی از زیباترین جزایر جهان معرفی گردید. از آن موقع نیز گردشگران مختلفی از سراسر جهان به این جزیره سفر می نمایند تا بتوانند در تکه ای از بهشت گردش نمایند. پیرامون جزیره را صخره های مرجانی سفید رنگ فرا گرفته است که آن را به مکانی ایدئال برای غواصان تبدیل می نماید. از سوی دیگر، داخل جزیره نیز جنگلی متراکم قرار گرفته است. عملا کسی در این جزیره زندگی نمی نماید اما در بعضی از ماه ها، افرادی در آن ساکن می شوند.

6. کوه کینابالو

Mount Kinabalu

کوه کینابالو با ارتفاع 4095 متر، بلندترین کوه در جزیره بورنئو به شمار می رود. این کوه بیشتر برای تنوع زیستی گونه های گیاهی و جانوری خود در سطح جهانی شناخته شده است؛ در این کوهستان، بیش از 600 گونه سرخس، 326 گونه پرنده و 100 گونه پستاندار زندگی می نمایند. کسانی که از شرایط فیزیکی مناسبی برخوردار هستند، قادرند تا به راحتی به قله کوه کینابالو صعود نمایند، البته برای انجام این کار باید از تجهیزات مناسب بهره برد.

5. برج های دوقلوی پتروناس

Petronas Twin Towers

برج های دوقلوی پتروناس در مرکز مالزی یعنی کوالالامپور قرار دارند؛ قبل از اینکه برج تایپه 101 در سال 2004 میلادی ساخته گردد، این برج های دوقلو عنوان بلندترین ساختمان جهان را در دست داشتند. با این وجود، این ساختمان همچنان به عنوان مرتفع ترین ساختمان دوقلو در جهان شناخته می گردد. برج ها دارای 88 طبقه هستند و نمای آن ها نیز از شیشه و فولاد است. این دو برج از طریق یک پل در بین شان در طبقه 41 و 42، به یکدیگر متصل شده اند.

4. لانگکاوی

لنکاوی

برترین مقصد گردشگری برای گذراندن تعطیلات در مالزی، لانگکاوی است؛ این مجمع الجزایر شامل 99 جزیره در دریای آندامان است. این مجمع الجزایر بخشی از استان کداه مالزی محسوب می شوند، استانی که هم مرز با تایلند است. بزرگترین جزیره در این مجمع الجزایر، جزیره لانگکاوی نام دارد که حدود 65 هزار نفر در آن ساکن هستند. سواحل جزیره لانگکاوی سفید و شنی هستند و در کنار آن ها نیز جنگل ها، تپه ها و کوه ها قرار دارند که آن را به یک منطقه بسیار زیبا و تماشایی تبدیل نموده اند. جزیره لانگکاوی را می توان برجسته ترین مقصد گردشگری در مالزی دانست و گردشگران زیادی به ساحل غربی این جزیره می آیند تا از آن لذت ببرند.

3. جزایر پرهنتیان

Perhentian Islands

جزایر پرهنتیان در ساحل شمال شرقی مالزی و در نزدیکی مرز تایلند قرار دارند. این جزیره ها، از جمله مقاصد گردشگری برجسته مالزی به شمار می فرایند؛ گردشگرانی که قصد سفری مقرون به صرفه تر و مناسب تر به مالزی را دارند نیز باید این جزایر را انتخاب نمایند. بعضی از زیباترین سواحل جهان را می توان در جزایر پرهنتیان مشاهده کرد. علاوه بر این، نقاط مختلفی برای غواصی وجود دارند و تجهیزات لازم برای غواصی نیز با قیمت مناسبی در اختیار گردشگران قرار می گیرند. دو جزیره اصلی، پرهنتیان بزرگ و پرهنتیان کوچک نام دارند؛ هر دو جزیره، در کنار سواحل درخشان و ماسه ای خود، دریایی آبی رنگ و جنگل های نخل دارند.

2. مرکز توانبخشی سپیلوک

Sepilok Rehabilitation Centre

مرکز توانبخشی اورانگوتان سپیلوک در سال 1964 میلادی افتتاح شد تا در آنجا، اورانگوتان های یتیم شده و تنها به دلایلی همانند شکار غیرقانونی، توسعه مزارع کشاورزی و … نجات پیدا نمایند. این بچه اورانگوتان ها در این مرکز توانبخشی بار دیگر شرایط زندگی در طبیعت وحشی را پیدا می نمایند و پس از مدتی، در طبیعت رهاسازی می شوند. این پناهگاه اورانگوتان ها در منطقه حفاظت شده جنگل کابیلی-سپیلوک قرار گرفته است؛ این منطقه، از جمله جاهای تماشای برجسته مالزی، به خصوصو در بین علاقه مندان به حیوانات و طبیعت، محسوب می گردد.

1. غارهای مولو

Mulu Caves

غارهای مولو در پارک ملی گونانگ مولو در جزیره بورنئوی مالزی قرار دارند. این پارک ملی، دارای غارهای خارق العاده و صخره های کارست بی نظیری است که در درون کوهستان های احاطه شده با جنگل های بارانی قرار گرفته اند. دالان ساراواک که در درون یکی از این غارهای زیرزمینی کشف شده است، بزرگترین دالان غاری در جهان به شمار می رود. گفته شده است که این دالان به قدری بزرگ است که می تواند بیش از 40 هواپیمای بوئینگ 747 را در درون خود جای بدهد. ناگفته نماند که این غارها محل زندگی خفاش ها هستند که به هنگام غروب آفتاب، جنب و جوش بیشتری دارند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2109

به "برترین جاهای دیدنی مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید