3 علامتی که می گوید کودکتان را از شیر بگیرید

به گزارش ایپتن، از شیر گرفتن یک نقطه عطف مهم در 1001 روز حیاتی اول زندگی نوزاد است. با این حال، نتایج تحقیقات امروزی نشان می دهد که تقریبا نیمی از والدین غذا های جامد را خیلی زود به نوزادان خود معرفی می نمایند.

3 علامتی که می گوید کودکتان را از شیر بگیرید

از شیر گرفتن نوزاد می تواند یک زمان بسیار گیج نماینده و طاقت فرسا برای والدین باشد، زیرا با توجه به توصیه های متناقض در خصوص از شیر گرفتن کودک، تشخیص زمان مناسب برای انجام این کار سخت است.

اکنون پزشکان پس از تحقیقات نشان داده اند که نیمی از والدین نوزادان خود را در سن نامناسبی از شیر می گیرند، زیرا نمی دانند تا چه وقت باید به نوزاد شیر داد.

چه زمانی باید کودک را از شیر گرفت؟

از شیر گرفتن یک نقطه عطف مهم در 1001 روز حیاتی اول زندگی نوزاد است. با این حال، نتایج تحقیقات امروزی نشان می دهد که تقریبا نیمی از والدین غذا های جامد را خیلی زود به نوزادان خود معرفی می نمایند. از آگوست سال گذشته تا 17 فوریه، حدود 2000 والدینی که بچه ها خود را از شیر گرفته بودند برای این مطالعه مورد آنالیز قرار گرفتند؛ از جمله آن هایی که نوزادان سه تا 18 ماهه داشتند.

پاسخ ها نشان داد که تقریبا نیمی از والدین تحت تأثیر رفتار هایی قرار گرفتند که می توان آن ها را به عنوان نشانه هایی از آمادگی کودکشان برای مصرف غذا های جامد اشتباه گرفت، مانند تماشا کودک در حال به دست گرفتن غذا (47 درصد) یا نگاه کردن به غذا (43 درصد). این نظرسنجی بعلاوه نشان داد که تقریبا نیمی (46 درصد) از والدین معتقد بودند که غذا های جامد باید در حدود پنج ماهگی یا زودتر به فرزندشان معرفی گردد.

این در حالی است که توصیه می گردد والدین از حدود شش ماهگی نوزاد به تدریج غذا های جامد را در کنار شیر مادر یا شیرخشک نوزاد به او معرفی نمایند. انتظار تا شش ماهگی به نوزادان فرصت می دهد تا به درستی رشد نموده و بتوانند با غذا های جامد کنار بیایند. در این میان سه نشانه واضح وجود دارد که نشان می دهد نوزاد آماده است تا از شیر گرفته گردد.

کودک شما برای غذای جامد آماده است اگر بتواند:

1. در حالت نشسته بماند و سر خود را ثابت نگه دارد.

2. چشم ها، دست ها و دهانش را هماهنگ کند تا بتواند به غذا نگاه نموده، آن را بردارد و در دهان خود بگذارد.

3. به جای بیرون انداختن غذا، غذا را قورت دهد.

با این حال، بعضی از رفتار ها وجود دارد که می توان آن ها را با نشانه های آمادگی برای خوردن غذای جامد به جای شیر اشتباه گرفت. مثل اینکه نوزادتان:

1. مشت هایش را می جود.

2. شیر اضافی می خواهد.

3. در طول شب بیشتر از حد معمول بیدار می گردد.

این ها رفتار های طبیعی نوزاد هستند و لزوما نشانه گرسنگی یا آمادگی برای آغاز غذای جامد نیستند.

آغاز به دادن غذا های جامد به نوزاد باعث نمی گردد که کودک شما در طول شب بخوابد، اما کمی شیر اضافی ممکن است تا زمانی که برای غذا آماده گردد یاری کند. تنها در حدود شش ماهگی است که نوزادان برای برطرف احتیاج های تغذیه ای خود به غذا های جامد در کنار شیر مادر یا شیر خشک احتیاج پیدا می نمایند.

چرا باید منتظر بمانید تا کودک حدودا 6 ماهه گردد تا از شیر گرفته گردد؟

1. شیر مادر یا شیر خشک نوزاد انرژی و مواد مغذی مورد احتیاج را تا حدود 6 ماهگی تامین می نماید.

2. کودک شما زمان کافی برای رشد خواهد داشت تا بتواند با غذا های جامد کنار بیاید.

3. کودک شما بیشتر این توانایی را دارد که خودش غذا بخورد.

4. در حرکت دادن غذا درون دهان، جویدن و بلعیدن بهتر خواهد بود.

شما می توانید با سبزیجات و میوه های له شده یا مخلوط شده آغاز کنید. تهیه غذا از صفر ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای ایجاد وعده های غذایی سالم تر برای بچه ها است.

منبع: فرادید
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2207

به "3 علامتی که می گوید کودکتان را از شیر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 علامتی که می گوید کودکتان را از شیر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید