2630 اثر از 332 طراح در نمایشگاه سرو نقره ای

به گزارش ایپتن، خبرنگاران: رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گفت: نمایشگاه دوسالانه سرو نقره ای، یکی از بزرگ ترین نمایشگا ه های گرافیک است که از دل دوسالانه هایی که در گذشته با همکاری مرکز هنرهای تجسمی برگزار می کرد به وجود آمده است.

2630 اثر از 332 طراح در نمایشگاه سرو نقره ای

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، پیش از ظهر امروز، 28 مهر ماه، نشست رسانه ای سومین نمایشگاه دو سالانه سرو نقره ای 92 با حضور علی رشیدی، رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مهدی سعیدی، دبیر نمایشگاه و جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار گردید.

رشیدی در ابتدای این نشست گفت: خوشبختانه در 15 سال گذشته انشعابی در انجمن به وجود نیامده و ما همیشه در مسیری روبه رشد داشته ایم، اعضای انجمن سالانه نزدیک به 20 درصد افزایش پیدا می نمایند. ما به دنبال ایجاد موزه هستیم که آروزی قلبی ما است، متاسفانه نتوانستیم دولت گذشته در این رابطه قانع کنیم، اما امیدواریم که بتوانیم با ارتباط و تعاملی که با دولت جدید داریم این اتفاق رخ دهد.

وی توضیح داد: در جلسه ای که با علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد داشتیم خواسته های خودمان را مطرح کردیم، اگر احترام متقابلی بین وزارت ارشاد، انجمن و مرکز هنرهای تجسمی به وجود آید، سرو نقره ای به شکل دیگری مانند انتشار کتاب به فعالیت خود ادامه می دهد. سرو نقره ای یکی از شاخصه های انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.

رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک با بیان اینکه پس 15 سال فعالیت این انجمن امروز 1200 عضور داریم، گفت: نمایشگاه دوسالانه سرو نقره ای، یکی از بزرگ ترین نمایشگا ه های گرافیک است که از دل دوسالانه هایی که در گذشته با همکاری مرکز هنرهای تجسمی برگزار می کرد به وجود آمده است. در دولت گذشته چندین بار برای برگزاری دوسالانه ابراز تمایل کردیم اما اتفاقی نیفتاد.

رشیدی اضافه نمود: این نمایشگاه را به صورت مستقل و پس از آن که نتوانستیم با مرکز هنرهای تجسمی همکاری کنیم برگزار کردیم. علت نام گذاری این نمایشگاه به عنوان سرو نقره ای به این دلیل است که در فرهنگ ما سرو به معنای جاودانگی و زندگی است و این جریانی که شروع کردیم اقدامی متعالی است که امیدواریم بتوانیم این نقش را به خوبی ایفا کنیم.

سعیدی، دبیر سومین نمایشگاه سرو نقره ای 92 نیز در این مراسم گفت: فراخوان این نمایشگاه را خرداد ماه سال جاری که شامل هشت بخش نشانه نوشته های مستقل از هویت بصری، پوستر، تبلیغات تجاری ، طراحی جلد ، صفحه آرایی و طراحی گرافیک رسانه های الکترونیک و متحرک بود، منتشر کردیم. تمامی این اتفاق ها حاصل جلسه هایی است که از بهمن ماه سال 91 شروع کردیم و با شورای برنامه ریزی دوسالانه که اعضای هیات مدیره انجمن نیز هستند، برای این نمایشگاه برنامه ریزی کردیم.

دبیر نمایشگاه با اعلام اینکه مجموع 2630 اثر از 332 طراح در هشت بخش به دبیرخانه نمایشگاه رسیده است گفت: هیات انتخاب پس از آنالیز های مختلف که هفت روز طول کشید کارها را انتخاب کردند. از این آثار 744 اثر از 164 طراح برای نمایشگاه سال جاری انتخاب شدند. ما در نمایشگاه گذشته، 481 اثر انتخاب نموده بودیم که میزان آثار سال جاری از تفاوت استقبال از نمایشگاه نسبت به دو سال گذشته حکایت می نماید.

وی در خاتمه گفت: بخش طراحی حروف فارسی و عربی از مهم ترین و کاربردی ترین بخش های طراحی گرافیک است که سال جاری این افتخار را داشتیم که برای اولین بار در طول طراحی گرافیک ایران این بخش را داشته باشیم. این بخش به دبیری بنده همزمان با نمایشگاه سرو نقره ای در موزه امام علی(ع) برگزار می گردد. در بخش فونت 115 اثر از 70 طراح به دبیرخانه رسیده است که هیئت داوران در مجموع 69 اثر را برای این بخش نمایشگاه انتخاب کردند.

افتتاحیه سومین نمایشگاه دوسالانه سرو نقره ای 92، سوم آبان ماه ساعت 17 در خانه هنرمندان برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 794

به "2630 اثر از 332 طراح در نمایشگاه سرو نقره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2630 اثر از 332 طراح در نمایشگاه سرو نقره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید