ییلاق گرسماسر یکی از منطقه ها دیدنی رامسر به شمار می رود

به گزارش ایپتن، سیری در ایران/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، ییلاق گرسماسر یکی از منطقه ها دیدنی رامسر به شمار می رود.

ییلاق گرسماسر یکی از منطقه ها دیدنی رامسر به شمار می رود

منطقه ییلاقی گرسماسر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر با قدمتی بالغ بر 10 قرن است که در بین گردشگران از محبوبیت و معروفیت بسیاری برخوردار است. گرسماسر در واقع روستایی هست با طبیعت زیبا، بهره مند از آب و هوایی دلپسند و از جاذبه های گردشگری متنوع که در فاصله 40 کیلومتری از غرب رامسر واقع شده است. ارتفاع روستا از دریا 2 هزار متر بوده و تحت تاثیر اقلیم کوهستانی قرار گرفته و همین امر سبب شده است تا زمستان در این روستا بسیار سرد و تابستان معتدل و خنک باشد. روستای کوهپایه ای گرسماسر با بافت مسکونی پراکنده در شیبی ملایم استقرار یافته است.

کوچه های پیچ در پیچ روستا و خانه های قدیمی آن با سقف های شیروانی و دیوارهای گل اندود جلوه زیبایی از معماری سنتی و ساده روستا را به نمایش میگذارند. احاطه شدن روستای گرسماسر از دو جهت شمال و جنوب به رشته کوه البرز، از سمت شرق به روستای بزشی محله و از غرب به روستای رستم خیز، چشم اندازها و منظره ها دیدنی زیبایی را برای این منطقه ییلاقی به ارمغان آورد. وجه تسمیه این روستا برگرفته از نام قلعه گرزمان سر از بناهای دوران حسن صباح و به معنای مکانی در بالای بهشت است. احتمالا این نام به علت موقعیت قلعه روی آن گذاشته شده و به مرور زمان به گرسماسر تغییر یافت.

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2125

به "ییلاق گرسماسر یکی از منطقه ها دیدنی رامسر به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق گرسماسر یکی از منطقه ها دیدنی رامسر به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید