تور یونان ارزان: یونان خواهان استرداد مرمرهای پارتنون شد

به گزارش ایپتن، نخست وزیر یونان با ارائه پیشنهاد امانت دادن گنجینه های طلایی یونان به موزه بریتانیا خواهان بازگردانده شدن مرمرهای پارتنون به یونان شد.

تور یونان ارزان: یونان خواهان استرداد مرمرهای پارتنون شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ایسنا: گاردین، نخست وزیر یونان خواهان استرداد مرمرهای پارتنون 2500 ساله به آتن شد و بار دیگر پیشنهاد امانت دادن بعضی از گنجینه های این کشور به موزه بریتانیا برای تسهیل فرایند استرداد این آثار را عنوان نمود.

متسوتاکیس نخست وزیر یونان در گفت وگو با دیلی تلگراف بیان نمود این مجسمه ها که با نام مرمرهای الگین هم شناخته می شوند، به موزه آکروپولیس تعلق دارند.

نخست وزیر یونان این پیشنهاد را درحالی مطرح نموده است که روز سه شنبه با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دیدار خواهد داشت.

بوریس جانسون پیش تر با اعتقاد به این که این مجسمه ها به طور قانونی تحت مالکیت بریتانیا درآمده اند با بازگرداندن آن ها مخالفت نموده بود.

نخست وزیر یونان اما بیان نموده است: موضع ما کاملا تعیین است. این مجسمه ها در قرن نوزدهم میلادی ربوده شده اند و به موزه آکروپولیس تعلق دارند و ما باید درباره این موضوع به طور جدی صحبت کنیم… اطمینان دارم که اگر تمایلی از سوی دولت وجود داشته باشد ما می توانیم ترتیبی دهیم تا گنجینه های فرهنگی که هرگز یونان را ترک ننموده اند به موزه بریتانیا امانت داده شوند.

این مرمرها بیش از 200 سال پیش به وسیله لرد الگین سفیر وقت بریتانیا در استانبول از معبد پارتنون جدا شدند. موضوع شرایط و نحوه خروج این آثار از یونان سال هاست که به کشمکش تبدیل شده است.

نخست وزیر یونان اعلام نموده این موضوع را در دیدار هفته آینده با بوریس جانسون مطرح خواهد نمود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1868

به "تور یونان ارزان: یونان خواهان استرداد مرمرهای پارتنون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: یونان خواهان استرداد مرمرهای پارتنون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید