چشم انداز مثبت برای بومی سازی فناوری 5G در کشور

به گزارش ایپتن، وزیر ارتباطات چند روز پیش در مراسم راه اندازی عظیم ترین دیتا سنتر غرب کشور گفت که تا دو هفته دیگر مرکز آزمایشی 5G در مرکز مخابرات تهران راه اندازی می گردد. این اتفاق اقدام رو به جلویی برای استفاده هر چه سریع تر از فناوری 5G در صنعت و فناوری خواهد بود که به زودی رقم خواهد خورد.

چشم انداز مثبت برای بومی سازی فناوری 5G در کشور

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، ستار هاشمی معاون وزارت ارتباطات در همین خصوص و با اشاره به مزایای راه اندازی نسل پنجم ارتباطات گفت: فناوری 5G تنها محدود به افزایش سرعت و ارتقاء کیفیت خدمات ارتباطی نیست، با این فناوری ارائه سرویس ها به مناطق دوردست ممکن می گردد و به این ترتیب شاهد کاهش شکاف دیجیتالی میان شهرهای عظیم و مناطق دوردست و محروم خواهیم بود.

ستار هاشی با بیان دیگر مزایای مهم قابل بهره برداری از نسل پنجم ارتباطات خاطرنشان کرد: با این فناوری راه برای ایجاد زیرساخت های لازم جهت خدمات بیمارستان هوشمند مانند جراحی های از راه دور، همچنین یاری به بهره وری فراوری و مدیریت مصرف انرژی در صنعت و کشاورزی، شکل گیری شهر هوشمند، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و ارایه خدمات تلویزیون تعاملی برای دسترسی کاربران به محتوای با کیفیت هموار خواهد شد.

نقش برتر نرم افزار در توسعه فناوری 5G

وی با تاکید بر اهمیت نقش نرم افزار در توسعه نسل پنجم ارتباطات گفت: برای پیاده سازی 5G، اهمیت نرم افزار پررنگ تر است. با توجه به سرویس گرا بودن معماری فناوری 5G و تجربه فراوان کسب و کارهای داخلی در این حوزه، چشم انداز مثبتی برای بومی سازی خدمات و محصولات 5G وجود دارد.

ستار هاشمی با اشاره به ظرفیت های داخلی توسعه دهندگان نرم افزای مطرح کرد: در دوران قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، شاهد توان ارائه خدمات نرم افزاری در داخل بودیم و اعتقاد داریم توسعه دهندگان مجربی در کشور داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1086

به "چشم انداز مثبت برای بومی سازی فناوری 5G در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز مثبت برای بومی سازی فناوری 5G در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید