انتها مرمت و استحکام بخشی عالی قاپو، آخرین جزئیات مرمت نقاشی های بنا

به گزارش ایپتن، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از انتها مرمت و استحکام بخشی عالی قاپو خبر داد و گفت: مرمت بخش های مختلف نقاشی های این بنای تاریخی همچنان ادامه دارد.

انتها مرمت و استحکام بخشی عالی قاپو، آخرین جزئیات مرمت نقاشی های بنا

ناصر طاهری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان با اشاره به زمان سرانجام مرمت بنای تاریخی عالی قاپو گفت: نباید فراموش کرد که مرمت عالی قاپو کار بسیار حساسی به شمار می رود چراکه این بنا ثبت جهانی بوده و به همین دلیل، هر پیمانکاری به خود اجازه نمی دهد که در این بنا وارد شود.

وی شرح داد: به عنوان مثال، در بخش استحکام بخشی، ستون های عالی قاپو باید پایین می آمدند و روی زمین مرمت شده و بار دیگر سر جای خود قرار می گرفتند، بنابراین مرمت این بنای تاریخی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شرح داد: این موضوع برای میراث فرهنگی و پیمانکاران از حساسیت بسیاری برخوردار است و با توجه به آن، باید با دقت فراوانی مرمت شود.

وی با بیان اینکه مرمت عالی قاپو در حال حاضر بخش های بسیاری دارد، ادامه داد: استحکام بخشی ستون های این بنای تاریخی به سرانجام رسیده و در حال حاضر نقاشی سقف های آن در حال انجام است اما کف ایوان عالی قاپو نیاز به مرمت دارد و پس از سقف، باید به آن توجه شود.

طاهری افزود: مرمت تزئینات زیر سقف، بدنه روبه رو و دیگر بخش ها نیز در مراحل بعدی انجام شده و در حال حاضر داربست های موجود برای تزئینات زیر سقف و تزئینات روبه رو مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین حوض، کف عالی قاپو و سقف این بنا نیزدر حال مرمت است.

وی افزود: داربست های موجود در حال حاضر برای مرمت ستون ها مورد استفاده قرار می گیرد و تزئینات ایوان عالی قاپو تا سرانجام امسال به بهره برداری می رسد. همچنین استحکام بخشی سازه ها به سرانجام رسیده و در حال حاضر مرمت گر سازه در عالی قاپو وجود ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 797

به "انتها مرمت و استحکام بخشی عالی قاپو، آخرین جزئیات مرمت نقاشی های بنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها مرمت و استحکام بخشی عالی قاپو، آخرین جزئیات مرمت نقاشی های بنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید