وبینار طراحی پرایمر برای آنالیز بین ژن برگزار می گردد

به گزارش ایپتن، انجمن علمی دانشجویی علوم شیلات دانشگاه تربیت مدرس، وبینار علمی طراحی پرایمر به منظور آنالیز بین ژن را برگزار می نماید.

وبینار طراحی پرایمر برای آنالیز بین ژن برگزار می گردد

به گزارش باشگاه دانشجویان خبرنگاران، پرایمرها یا شروعگرها، توالی های کوتاهی از جنس DNA هستند که معمولا از 18 تا 24 باز تشکیل شده اند و به عنوان نقطه شروع تکثیر DNA به وسیله آنزیم DNA پلیمراز در طی فرآیند PCR عمل می نمایند. آنزیم های DNA پلیمراز تنها قادر هستند نوکلئوتیدها را به انتهای´3 یک رشته DNA در حال ساخت اضافه نمایند، پرایمرها از اجزای ضروری فرآیند تکثیر DNA محسوب می شوند. بنابراین طراحی پرایمرهای مناسب برای درست انجام شدن یک واکنش PCR و تکثیر قطعه مورد نظر با کارایی بالا بسیار لازم است.

برای طراحی پرایمر ابتدا باید توالی ژن مورد مطالعه را با فرمت FASTA از بانک های توالی اسید نوکلئیک بدست آورد که یکی از معروف ترین آن ها سایت NCBI است. در مرحله بعد، جهت طراحی پرایمر از نرم افزارهای مختلفی نظیر Oligo، gene runner، primer3، beacon designer می توان استفاده کرد.

وبینار علمی طراحی پرایمر برای آنالیز بین ژن، با حضور و ارائه دکتر امیرحسین اسماعیلی تمندگانی ـ عضو هیئت علمی گروه علوم شیلات دانشگاه تربیت مدرس، روز دوشنبه 27 دی ماه ساعت 13 الی 15 به صورت آنلاین برگزار می گردد.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://b2n.ir/anjoman.tmu مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2010

به "وبینار طراحی پرایمر برای آنالیز بین ژن برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار طراحی پرایمر برای آنالیز بین ژن برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید