همکاری کوالکام و سازنده پوکمون گو برای ساخت عینک واقعیت افزوده

به گزارش ایپتن، شرکت مشهور کوالکام که روی توسعه تراشه ها و ریزتراشه ها کار می نماید با توسعه دهنده بازی مهیج پوکمون گو برای ساخت یک عینک واقعیت افزوده همکاری خواهد نمود.

همکاری کوالکام و سازنده پوکمون گو برای ساخت عینک واقعیت افزوده

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، شرکت کوالکام(Qualcomm) نه تنها از تراشه جدید و قدرتمند خود موسوم به اسنپ دراگون 865 برای هدست های واقعیت گسترده(مجازی و افزوده) در اجلاس فناوری Snapdragon Tech رونمایی کرد، بلکه از همکاری خود با شرکت نیانتیک(Niantic) که توسعه دهنده بازی مشهور پوکمون گو(Pokémon Go) است نیز اطلاع داد.

پوکمون گو یک بازی موجود برای گوشی ها و تبلت های هوشمند است که از فناوری واقعیت افزوده بهره می برد و کاربر باید با روشن کردن دوربین خود در سطح شهر بچرخد تا موجوداتی موسوم به پوکمون را که با استفاده از واقعیت افزوده در گوشه ای جاگذاری شده اند، بیابد.

شرکت تراشه ساز کوالکام و شرکت سازنده پوکمون گو اکنون برای ایجاد یک عینک واقعیت افزوده قول همکاری در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری داده اند. این یک همکاری چند ساله به منظور تسریع در توسعه نرم افزار و سخت افزار واقعیت افزوده(AR) است، هرچند باید دید که چه مدت طول خواهد کشید تا بتوان از نتایج مشارکت آنها لذت برد.

سخت افزار و طراحی نرم افزار مرجع آنها مطمئناً برای پلتفرم XR2 Qualcomm بهینه سازی شده است.

کوالکام می گوید این اولین سیستم واقعیت گسترده با قابلیت 5G و اولین موردی است که قابلیت پخش ویدیو با وضوح 8K و 360 درجه را دارد. این امر به کوالکام یاری می نماید تا مشخصات و خصوصیات استاندارد یک عینک دارای XR2 را پیدا کند.

علاوه بر این، این نرم افزار با پلت فرم شرکت نیانتیک نیز که فناوری واقعیت افزوده پشتیبانی کننده از بازی های پوکمون گو و هری پاتر است، سازگار است و به توسعه دهنده این امکان را می دهد که آن را ترجیح دهد.

فیل کسلین مدیر اجرایی نیانتیک در این رویداد گفت که پس از آماده شدن سیستم عامل بهینه شده XR2، این پلت فرم در سال 2020 برای همه در دسترس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 628

به "همکاری کوالکام و سازنده پوکمون گو برای ساخت عینک واقعیت افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری کوالکام و سازنده پوکمون گو برای ساخت عینک واقعیت افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید