7 قابلیت که در گلکسی زد فولد 4 انتظار داریم ببینیم

به گزارش ایپتن، گلکسی زد فولد 3 در سال 2021 به لطف امکانات جذابی که دارد سروصدای زیادی راه انداخت. سامسونگ همان طراحی نسل قبلی این گوشی را برداشت و قابلیت هایی مانند مقاومت در برابر نفوذ آب، پشتیبانی از قلم S Pen، بهبود محافظت از نمایشگر و نمایشگر بیرونی بهتر را به آن اضافه کرد. اما در نهایت گوشی های تاشو هنوز اول راه هستند و به همین علت جای پیشرفت زیادی دارند. با توجه به اینکه در سال 2022 گلکسی زد فولد 4 از راه می رسد، در ادامه به 7 قابلیت اشاره می کنیم که امیدواریم آن ها را در این گوشی ببینیم.

7 قابلیت که در گلکسی زد فولد 4 انتظار داریم ببینیم

1. کنار رفتن چین خوردگی نمایشگر

بدون شک بسیاری از کاربران گوشی های تاشوی سامسونگ دل خوشی از چین خوردگی نمایشگر ندارند و این مشخصه تجربه کاربری را تا حدی دچار مشکل می کند. اگرچه طی چند سال گذشته گوشی های سری گلکسی زد فولد از جهات مختلف با بهبود قابل توجهی روبرو شده اند، اما چین خوردگی نمایشگر چندان بهتر نشده است. البته باید خاطرنشان کنیم که اولویت اصلی تیم مهندسان سامسونگ در ابتدا جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به لولای این گوشی ها بوده است اما در نسل سوم زد فولد، این شرکت توانسته قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب را امکان پذیر کند.

حالا که این مشخصه ارائه شده، امیدواریم سامسونگ برای گلکسی زد فولد 4 از نمایشگر تاشوی فاقد چین خوردگی استفاده کند. در همین زمینه می توانیم به گوشی تاشوی اوپو Find N اشاره کنیم که راهی بازار چین شده و این شرکت توانسته چین خوردگی نمایشگر گوشی موردنظر را تا حد زیادی حذف کند.

البته انجام چنین کاری مطمئنا راحت نیست و چالش های زیادی به همراه دارد. اما حالا که یکی از رقبای سامسونگ توانسته چنین کاری انجام دهد، مطمئنا مهندسان این شرکت کره ای هم از پس انجام این کار برمی آیند.

2. بهره گیری از جایگاه قلم S Pen

اگرچه برخی می گویند که ضد آب بودن گلکسی زد فولد 3 مهم ترین مشخصه این گوشی محسوب می شود، ولی از طرف دیگر نباید اهمیت پشتیبانی از قلم S Pen را هم کم اهمیت نشان بدهیم. در سالی که خبری از مدل نو گلکسی نوت نبود، سامسونگ قابلیت پشتیبانی از این قلم را برای دو پرچم دار خود ارائه کرد. اما متاسفانه در بدنه زد فولد 3 خبری از جایگاه مختص قلم S Pen نیست.

به همین علت امیداریم گلکسی زد فولد 4 برای این محدودیت راهکاری ارائه دهد. البته با توجه به پیچیدگی های ساخت یک گوشی تاشو، ایجاد یک حفره بزرگ درون بدنه احتمالا امکان پذیر نیست ولی برای این کار راهکارهای مختلفی وجود دارد که امیدواریم حداقل یکی از آن ها عملی شود.

3. استفاده از دوربین های بهتر

وقتی که 1800 دلار برای خرید یک گوشی هوشمند هزینه می کنید، آخرین چیزی که می خواهید بشنوید این است که گوشی موردنظر دارای دوربین های معمولی است. اما متاسفانه گلکسی زد فولد 3 با وجود قیمت بسیار بالایی که دارد، از دوربین های باکیفیتی بهره نمی برد.

سامسونگ برای گلکسی زد فولد 4 باید توجه ویژه ای به دوربین ها نشان بدهد. زد فولد 3 مجهز به 3 دوربین 12 مگاپیکسلی است و در این میان دوربین تله فوتوی آن زوم 2 برابری را ارائه می دهد که نسبت به بسیاری از گوشی ها محدوده زوم بسیار پایینی محسوب می شود. همچنین با توجه به پایین بودن تعداد پیکسل های سنسور، این دوربین ها در زمینه زوم دیجیتالی هم حرفی برای گفتن ندارند. بنابراین امیدواریم برای نسل بعدی این گوشی، سامسونگ از سنسورهای بزرگ تر و بهتری استفاده کند و همچنین دوربین پریسکوپی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

4. ساده تر شدن قابلیت های چندوظیفگی

یکی از مهم ترین مزایای گوشی های تاشو این است که فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهند و این فضای بیشتر می تواند برای بهبود قابلیت های مربوط به چندوظیفگی یا مولتی تسکینگ مورد استفاده قرار بگیرد. سامسونگ برای گلکسی زد فولد 3 قابلیت های نرم افزاری متعددی را توسعه داد که تجربه استفاده از آن را لذت بخش تر می کنند. به عنوان مثال می توانیم به پین کردن App Panel در یکی از لبه های نمایشگر اشاره کنیم که تجربه مشابه استفاده از نوار ابزار ویندوز یا داک موجود در سیستم عامل macOS را برای کاربران ارائه می دهد.

اما اگر از این داک استفاده نکنید، برای بهره گیری از قابلیت های چندوظیفگی این گوشی با چالش های زیادی روبرو می شوید و مثلا می توانیم به مسائل مربوط به باز کردن همزمان چندین اپلیکیشن اشاره کنیم. در این زمینه باید به اوپو Find N اشاره کنیم که قابلیت های بسیار مجذوب کنندهی در زمینه مولتی تسکینگ ارائه داده است. از بین این مشخصه ها می توانیم به ساده شدن کشیدن و رها کردن اپلیکیشن ها در محیط های مختلف، پنجره های شناور و فرمان های حرکتی مبتنی بر چند انگشت را نام ببریم. امیدواریم سامسونگ با توجه ویژه به نرم افزار گلکسی زد فولد 4 بتواند این مسائل را برطرف کند و از طریق آپدیت نرم افزاری، این قابلیت های نو را برای نسل های قبلی گلکسی زد فولد هم ارائه کند.

5. بهبود پشتیبانی از اپلیکیشن های مختلف

سامسونگ برای گلکسی زد فولد 3 از یک قابلیت موسوم به Scaling استفاده می کند که به زبان ساده، ابعاد اپلیکیشن ها را برای نمایشگر اصلی یا بیرونی بهینه می کند. چنین مشخصه ای اهمیت زیادی دارد زیرا نمایشگر اصلی و بیرونی از نظر ابعاد و نسبت تصویر تفاوت گسترده ای با هم دارند. اما این قابلیت مسائل زیادی دارد و مثلا برای اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام چالش های متعددی ایجاد می کند.

با توجه به اینکه این یک مشخصه نرم افزاری نو است، مشکل داشتن آن یک موضوع طبیعی محسوب می شود. با این حال، سامسونگ برای گلکسی زد فولد 4 باید توجه بیشتری به این مشخصه نشان بدهد تا کاربران بتوانند بدون روبرو شدن با هیچ مشکل خاصی، اپلیکیشن های مختلف را در نمایشگر اصلی و بیرونی اجرا کنند.

این مشکل به خصوص هنگام تطبیق ابعاد اپلیکیشن در نمایشگر اصلی بیشتر بروز پیدا می کند. گفتنی است بخش هایی از یک اپلیکیشن ممکن است به خوبی در نمایشگر اصلی اجرا شوند ولی بخش های دیگر آن تجربه کاربری مجذوب کنندهی ارائه نمی کنند. مثلا می توانیم به اینستاگرام اشاره کنیم که هنگام ویرایش عکس و ویدیو، تمام فضای نمایشگر به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد اما هنگام گشت و گذار در فید اصلی، با رابط کاربری مجذوب کنندهی روبرو نمی شوید.

به همین علت سامسونگ مثلا می تواند فرمان های حرکتی برای تغییر بین نسبت ابعاد 4:3 و 16:9 را تعریف کند تا کاربران در شرایط مختلف و به راحتی قادر به سوئیچ بین این ابعاد باشند. اما در حال حاضر، برای تغییر نسبت ابعاد اپلیکیشن ها باید وقت زیادی را در بخش تنظیمات صرف کنید و کمتر کاربری از وجود این مشخصه خبر دارد.

همچنین امیدواریم بعد از عرضه نسخه نهایی اندروید 12L و افزایش تعداد گوشی های تاشو، توسعه دهندگان وقت بیشتری را بهبود سازگاری اپلیکیشن ها با گوشی های تاشو صرف کنند.

6. افزایش عمر باتری

بعد از عرضه گلکسی زد فولد 3، کاربران زیادی از عمر باتری پایین این گوشی انتقاد کردند. اگرچه عمر باتری زد فولد 3 چندان هم پایین نیست، اما در کل عالی هم محسوب نمی شود. باتری این گوشی 100 میلی آمپر ساعت کوچک تر از نسل قبلی است و همین تفاوت کوچک در سرانجام یک روز طولانی به خوبی احساس می شود.

اگرچه زد فولد 3 از شارژ سیمی 25 وات و شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، اما در هر صورت عمر باتری برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. با توجه به خواسته هایی که در این مطلب مطرح کردیم، امیدواری برای استفاده از باتری بزرگ تر چندان منطقی نیست. با این حال، سامسونگ از طریق راهکارهای نرم افزاری می تواند اقداماتی را انجام دهد. به عنوان مثال می توانیم فعال بودن حالت تاریک به صورت پیش فرض اشاره کنیم که با این کار، نمایشگر اولد انرژی کمتری را مصرف خواهد کرد.

همچنین باید به افزایش سرعت شارژ هم اشاره کنیم که زمان انتظار کاربران برای شارژ گوشی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. اگرچه سرعت 25 وات اصلا بد نیست، ولی با توجه به اینکه گلکسی S22 پلاس و اولترا قرار است با سرعت شارژ 45 وات معرفی شوند، سامسونگ می تواند چنین سرعتی را برای زد فولد 4 هم ارائه دهد.

7. کنترل بیشتر روی نمایشگرها و دوربین ها

زمانی که با استفاده از نمایشگر بیرونی مشغول استفاده از یک اپلیکیشن هستید، با باز کردن گوشی ابعاد اپلیکیشن موردنظر به طور اتوماتیک تغییر می کند و بدون هیچ مسئله ای می توانید ادامه کار خود را با نمایشگر اصلی انجام دهید. اما برای کاربرانی که خواستار استفاده همزمان از نمایشگر بیرونی و داخلی هستند، تمهیدی در نظر گرفته نشده است. اگرچه مطمئنا تعداد کمی از کاربران خواستار چنین مشخصه ای هستند، اما گاهی اوقات این قابلیت مفید واقع می شود.

سامسونگ برای زد فولد 2 از قابلیت Flex Mode رونمایی کرد که به لطف بهبود لولای استفاده شده، به کاربران اجازه می دهد گوشی تاشو را در حالت های مختلفی قرار دهند. اما این مشخصه پتانسیل های بسیار زیادی دارد و به خصوص در زمینه عکاسی برای کارهای بیشتری می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

سخن آخر

طی سال های گذشته، گوشی های هوشمند به بخش اجتناب ناپذیر زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. گوشی های تاشو-به خصوص مدل های مشابه سری زد فولد-عملا دو گجت را در یک قالب یک محصول ارائه می دهند و کاربران با بهره گیری از آن ها به یک گوشی و یک تبلت کوچک دسترسی دارند. در حال حاضر سامسونگ بیشتر بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد و اگر زد فولد 4 با قابلیت های مجذوب کننده تری از راه برسد، احتمالا سهم بازار این شرکت بیشتر هم خواهد شد.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2029

به "7 قابلیت که در گلکسی زد فولد 4 انتظار داریم ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 قابلیت که در گلکسی زد فولد 4 انتظار داریم ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید