نانو صفحه با تشخیص ترکیبات آلی مضر در محیط زیست از سوی پژوهشگران دانشگاه اراک طراحی شد

به گزارش ایپتن، تیم تحقیقاتی گروه شیمی دانشگاه اراک یک نانو صفحه با کارایی بالا برای جذب و تشخیص ترکیبات آلی فرار مضر در محیط زیست طراحی کردند.

نانو صفحه با تشخیص ترکیبات آلی مضر در محیط زیست از سوی پژوهشگران دانشگاه اراک طراحی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، تیم تحقیقاتی گروه شیمی دانشگاه اراک یک نانو صفحه با کارایی بالا برای جذب و تشخیص ترکیبات آلی فرار مضر در محیط زیست طراحی کردند.

استفاده از فن آوری نانو در طراحی نانو ساختار های با قابلیت بالا در جذب وتشخیص مواد آلاینده و مضر برای محیط زیست از موضوعات بسیار مهم تحقیقاتی است.

درتحقیقی که اخیراً توسط رضوان رحیمی دانشجوی دکتری شیمی فیزیک دانشگاه اراک و به سرپرستی پروفسورمحمد سلیمان نژاد صورت گرفته است؛ کارایی نانو صفحه AL2C بعنوان یک جاذب موثر برای جذب و تشخیص چند نمونه از مواد آلی فرار مضر مانند بنزن؛ استالدهید؛ وینیل کلراید؛ اتیلن اکساید با استفاده از محاسبات مکانیک کوانتومی به اثبات رسیده است.

نتایج این تحقیق در مجله بسیار معتبر Q1: Journal of Hazardous Materials با ضریب تاثیر 9.038 در سال 2020 پذیرفته شده است.

محققان این طرح پژوهشی در تشریح تفاوت این نانو صفحات با نمونه های قبل اظهارکردند: مهم ترین امتیاز مطالعه حاضر این است که، در مطالعات قبلی تبدیل نانوساختار ها برای کاربرد به عنوان حسگر با دستکاری نانوساختار ها مانند جایگزینی و تزئین اتم ها وعامل دار کردن به روش شیمیایی همراه بود درحالیکه در این مطالعه نشان داده شده است که نانوساختار AL2C خالص می تواند به عنوان یک ابزار سنجش امیدوارکننده برای تشخیص مواد آلی فرار سمی مورد مطالعه کاربرد داشته باشد. این یک یافته مهم است، زیرا ایجاد تغییرات ساختاری در نانوساختار ها یک فرآیند گران و پیچیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1126

به "نانو صفحه با تشخیص ترکیبات آلی مضر در محیط زیست از سوی پژوهشگران دانشگاه اراک طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانو صفحه با تشخیص ترکیبات آلی مضر در محیط زیست از سوی پژوهشگران دانشگاه اراک طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید