میشل بارنیه در اندیشه ریاست جمهوری فرانسه

به گزارش ایپتن، مذاکره کننده ارشد بریگزیت اتحادیه اروپا، میشل بارنیه اظهار داشت که به سیاست فرانسه بازخواهد گشت و همچنین نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری 2022 این کشور را رد نکرد.

میشل بارنیه در اندیشه ریاست جمهوری فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل بارنیه در مصاحبه ای به رادیو فرانس اینفو گفت: من از انرژی ام برای کار کردن برای کشورم استفاده خواهم کرد.

او از پاسخ دادن به پرسش درباره اینکه آیا نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه را در نظر دارد اجتناب کرد. او بیان داشت: تنها نگرانی من این است که برای کشورم که نیازمند اتحاد، همبستگی و عدالت و همچنین احترام بیشتر است مفید باشم.

بارنیه اظهار کرد که از حزب امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه موسوم به حزب جمهوری به پیش حمایت نخواهد کرد و به جایش به حمایت از حزب راستگرای جمهوریخواهان ادامه خواهد داد.

او به فرانس اینفو گفت: من کوشش خواهم کرد نقشم را در خانواده سیاسی خود که همچنین نیازمند بازسازی است ایفا کنم.

این حزب در کوشش برای جلب حمایت و یافتن یک رهبر بعد از درگیر شدن کاندیدایش فرانسوا فیون در یک رسوایی فساد در طی کمپین ریاست جمهوری سال 2017 و شکست خوردن به امانوئل ماکرون میانه رو است.

اصرار و قابلیت بارنیه در حفظ اتحاد کشورهای اروپایی در مذاکرات مربوط به بریگزیت باعث تقویت شهرتش در کشورش شد.

او که 69 سال دارد به عنوان وزیر امور خارجه، وزیر محیط زیست و وزیر کشاورزی فرانسه قبل از رسیدن به سمت کمیسیونر اروپا و عهده دار شدن نقش مذاکره کننده در سال2016 خدمت نموده است.

او روز دوشنبه نیز به یک نشریه فرانسوی گفت: من 10 سال از عمرم را وقف اروپا نموده ام.من می خواهم به نزد کشورم و مردم فرانسه که در طی این دوره دلتنگشان شدم برگردم. من دوباره در عرصه سیاست فرانسه وارد خواهم شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1346

به "میشل بارنیه در اندیشه ریاست جمهوری فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میشل بارنیه در اندیشه ریاست جمهوری فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید