مکث کلوت، پیکاپ نو ماموت خودرو رونمایی شد، ورود به بازار از آذر ماه

به گزارش ایپتن، صبح امروز طی مراسمی در شهرک صنعتی ماموت در استان البرز، از مکث کلوت، محصول زیرمجموعه تازه ماموت رونمایی شد.

مکث کلوت، پیکاپ نو ماموت خودرو رونمایی شد، ورود به بازار از آذر ماه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، در ابتدای این مراسم بابک وطنخواه مدیرعامل مکث موتور با توجه به عقد قرارداد مستقیم میان این شرکت و شرکت مادر در چین، در مورد تغییرات فنی این خودرو برای ورود به بازار ایران توضیحاتی ارائه کرد.

مکث کلوت در واقع نسخه ای سفارشی از خودروی دایون v5 است که با پیشرانه ای قدرتمندتر به ایران می آید.

این خودرو در دیگر بازار ها با پیشرانه 2000 سی سی توربوشارژ عرضه شده است، اما در ایران به درخواست شریک ایرانی، به پیشرانه 2400 سی سی توربوشارژ ساخت میتسوبیشی با 215 اسب بخار قدرت تجهیز شده است.

همچنین گشتاور 320 نیوتن متری این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دنده ای به هر 4 چرخ خودرو منتقل می شود.

پیشرانه مکث کلوت گشتاور ماکسیمم خود را از دور موتور 2000 تا 5000 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می دهد.

مکث کلوت همچنین به گیربکس کمکی با 3 حالت تک دیفرانسیل، کمک سبک و کمک سنگین مجهز است و دیفرانسیل عقب آن نیز از نوع کلاجدار (LSD) است که در ایران با نام قفل دیفرانسیل اتوماتیک شناخته می شوند.

همچنین در ادامه مدیر فروش مکث موتور از فروش سالانه 4800 عددی پیکاپ های آفرودی در بازار ایران گفتند و هدف مکث موتور را، رسیدن به سهم 50٪ از بازار این کلاس اعلام کردند.

زمان عرضه و قیمت مکث کلوت

مدیران مکث موتور زمان عرضه کلوت را، آذرماه سال جاری اعلام کردند و نوید عرضه مکث کلوت، در محدوده قیمتی پایین تر از 800 میلیون تومان را دادند.

همچنین نسخه اتوماتیک این خودرو نیز از تیرماه 1401 عرضه خواهد شد

گاراانتی مکث کلوت نیز 3 سال یا 60 هزار کیلومتر اعلام شد، همچنین برای ارائه خدمات پس از فروش نیز از ظرفیت های شبکه نمایندگان گسترده ماموت خودرو استفاده خواهد شد.

همچنین اعلام شد مکث موتور به عنوان شاخه آسیایی ماموت، به زودی از دو خودروی suv نیز رونمایی خواهد کرد.

از مهمترین امکانات مکث کلوت نیز می توان به ورود و استارت بدون کلید، صفحه نمایش 9 اینچی لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و تنظیم برقی جایگاه راننده اشاره کرد.

در ادامه مدیران مکث موتور در مورد سازگاری پیشرانه مکث کلوت با سوخت ایران، عدد اکتان لازم برای موتور مکث کلوت را 92 ذکر کردند، همچنین اعلام شد مکث کلوت در تست های طولانی مدت این خودرو در کویر های ایران در تابستان 1400، با بنزین سوپر جایگاه های کشور بدون مشکلاتی مانند گرم شدن پیشرانه، یا ناک زدن موتور به خوبی کارایی خود را نشان داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1873

به "مکث کلوت، پیکاپ نو ماموت خودرو رونمایی شد، ورود به بازار از آذر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکث کلوت، پیکاپ نو ماموت خودرو رونمایی شد، ورود به بازار از آذر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید