معبد گالتاجی (معبد میمون ها) ، جیپور Galta Ji

به گزارش ایپتن، در این مطلب از وب سایت خبرنگاران شما را با معبد گالتاجی یا معبد میمون ها در جیپور هند آشنا خواهیم کرد . در ادامه همراه ما باشید.

معبد گالتاجی (معبد میمون ها) ، جیپور Galta Ji

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

معبد گالتاجی که ملقب به جواهر جایپور است، در گالتاجی، در فاصله 10 کیلومتری جایپور راجستان واقع شده است. این معبد همچنین معبد میمون ها نامیده می گردد که دلیل آن تعداد بسیار زیاد میمون هایی است که در آن ساکن هستند.

دیوان رائو کریپارام، وزیر شاه ساوایی جی سینگ دوم در قرن هجدهم، این معبد را ساخت. این معبد در دامنه کوهی بلند واقع شده است که سراسر آن تا قله کوه برای هندوان مقدس می باشد.

معبد اصلی با سنگ صورتی ساخته شده است و سقف های گرد، ستون های حکاکی شده و دیوارهای نقاشی شده ای دارد که تصاویری از زندگی کریشنا را نشان می دهند. مجموعه این معبد، بیش از اینکه شبیه زیارتگاه باشد، شبیه به کاخ یا Haveli است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

این مجموعه دارای چندین معبد است و شهرت آن به خاطر وجود حوضچه های آبی است که زائران این معبد در آنها استحمام می نمایند. در مجموع 7 حوضچه (kund) در این معبد وجود دارد که به نظر می رسد گالتا کاند (Galta Kund) مقدس ترین آنها است.

معبد گالتاجی میمون دارای یک حوض آب می باشد که مردم هند بر این باورند که هرگز خشک نمی گردد. گالتاجی یکی از معابد مشهور برای قبایلی است که به میمونها احترام می گذارند به همین جهت تعداد بسیاری میمون در این معبد زندگی می نمایند. هندوها در این معبد غذای خود را متبرک می نمایند و همچنین جهت ورود با خود مقداری موز می برند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 593

به "معبد گالتاجی (معبد میمون ها) ، جیپور Galta Ji" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد گالتاجی (معبد میمون ها) ، جیپور Galta Ji"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید