لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ به دنبال تسویه حساب با سیمئونه، یاران طارمی در آوردگاه گواردیولا

به گزارش ایپتن، در دومین شب از هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مدافع عنوان قهرمانی میزبان شاگردان دیه گو سیمئونه است و قهرمان انگلیس به کشور لاله ها سفر می نماید.

لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ به دنبال تسویه حساب با سیمئونه، یاران طارمی در آوردگاه گواردیولا

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا زمستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، هفته نخست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) با برگزاری 8 ملاقات در گروه های A تا D به سرانجام می رسد که در میان آنها بدون شک مصاف خانگی بایرن مونیخ با اتلتیکومادرید در گروه A یکی از جذاب ترین بازی هاست.

بایرن مونیخ دو ماه پس از آنکه ششمین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان را در شهر لیسبون جشن گرفت، کار خود برای دفاع از عنوان قهرمانی اش را با پذیرایی از تیمی آغاز می نماید که از آخرین رویارویی اش با آن خاطرات چندان خوشی ندارد. 4 سال پیش بود که اتلتیکویی ها در خاک آلمان بایرن مونیخ را از صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باز داشتند. اگرچه بایرن فصل گذشته دوباره به قله فوتبال اروپا برگشت اما تسویه حساب با تیم جان سخت دیه گو سیمئونه چیزی است که به شاگردان هانسی فلیک انگیزه می دهد تا جهت دفاع از قهرمانی شان را با تلاشی مضاعف آغاز نمایند.

با اینکه اتلتیکومادرید در آخرین مصافش با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان این تیم را ناکام گذاشت اما آمارها نشان می دهند که باورایایی ها هرگز در خانه شان به حریف اسپانیایی امتیاز نداده اند. بایرن مونیخ در سال 2016 دوبار در خانه اش به مصاف اتلتیکو رفت و در هر دو بازی این تیم را شکست داد. همه خاطرات بایرن مونیخ از مصاف با اتلتیکومادرید هم تلخ نیست به خصوص اولین رویارویی آنها که در فینال جام باشگاه های اروپای سال 1974 بود و در آن تیم آلمانی رقیب اسپانیایی اش را شکست داد. در کل این دو تیم، 5 بار برابر هم قرار گرفته اند که 3 پیروزی سهم بایرن 2 برد سهم اتلتیکو و یک تساوی حاصل این رویارویی ها بوده است.

بایرن مونیخ سال جاری با تغییراتی محسوس وارد لیگ قهرمانان اروپا می گردد که مهمترین آنها اضافه شدن لروی سانه و داگلاس کاستا به قوای هجومی این تیم است. مردان فلیک در آخرین بازی شان شنبه شب آرمنیا بیلفلد را با نتیجه 4 بر یک شکست دادند تا به رده دوم جدول صعود نمایند. 4 گل بایرن را در آن بازی توماس مولر و روبرت لواندوفسکی میان خودشان تقسیم کردند تا آمادگی خط آتش قهرمان آلمان را به رخ رقیب اسپانیایی بکشند، البته اتلتیکومادرید هم از ابتدا فصل تیمی دست و پا بسته نشان نداده است به خصوص که با ورود لوئیس سوارس، خط حمله این تیم جان تازه ای گرفته است. به همین دلیل بایرن مونیخ باید بیش از رویارویی های قبلی اش با اتلتیکومادرید نگران ضدحملات زهردار تیم دیه گو سیمئونه باشد.

اولین آزمون لیورپول در غیاب فن دایک

یکی دیگر از بازی های جذاب شب دوم از هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مصاف آژاکس و لیورپول در آمستردام است. این بازی از گروه D تقابل دو تیم با فوتبال هجومی است که البته یکی از آنها محبور است محتاطانه تر برای حملاتش برنامه ریزی کند. لیورپولی ها شنبه شب در ابتدای بازی خارج از خانه شان مقابل اورتون، تکیه گاه امن خط دفاعی شان فیرجیل فن دایک را به دلیل تکل خشن دروازه بان حریف که موجب پارگی رباط صلیبی او شد، از دست دادند و حالا بدون او به کشورش سفر خواهند کرد. مصدومیت فن دایک برای هموطنان او اتفاقی تلخ بود اما قطعاً آنها می دانند که نبود بازیکن برتر یوفا در سال 2019 چقدر می تواند شانس نماینده کشورشان برای امتیاز دریافت از میهمان انگلیسی را افزایش دهد.

لیورپول در این فصل آغازی پرفراز و نشیب داشته است؛ هر چند صرفنظر از باخت عجیب و غریب 7 گله اش در خانه استون ویلا در هفته چهارم لیگ برتر، این تیم تا این مقطع از فصل از دیگر مدعیان اصلی قهرمانی بهتر نتیجه گرفته و در رده سوم جدول پایین تر از اورتون و استون ویلا واقع شده است. شرایط آژاکس هم در رقابت های داخلی هلند تا حدودی مشابه لیورپول بوده است. این تیم در 5 بازی خود در فصل جدید اردویژه تنها یک شکست داشته و با کسب پیروزی در 4 بازی دیگر با تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به آیندهوون صدرنشین در رده دوم جدول است.

تجربه نخست طارمی در خانه تیم گواردیولا

در گروه سوم رقابت ها، منچسترسیتی تحت راهنمایی پپ گواردیولا میزبان پورتویی است که با مهاجم ایرانی جدید خود مهدی طارمی مترصد رقم زدن آغاز امیدوار نماینده برای ادامه فصل است تا به واسطه آن آغاز پرفرازوشیبش در لیگ برتر پرتغال را هم تحت الشعاع قرار دهد. در حالی که بنفیکا هر 4 بازی اش در فصل جدید لیگ پرتغال را برده، طارمی و یارانش در تیم تحت راهنمایی سرجیو کنسیسائو یک بار تن به شکست داده اند و یک بار هم مساوی نموده اند و به همین دلیل 5 امتیاز از بنفیکا عقب مانده اند، هر چند که آنها هنوز هم نزدیک ترین تقیب نماینده قرمزپوشان شهر لیسبون هستند. بازی امشب اولین تجربه مهدی طارمی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود و اگر او دروازه بان تیم پپ گواردیولا باز کند، این آغاز را برای خودش به یادماندنی کند.

برنامه شب دوم از هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا:

گروه A

سالزبورگ (اتریش) - لوکوموتیو مسکو (روسیه)؛ ساعت 20:25

بایرن مونیخ (آلمان) - اتلتیکو مادرید (اسپانیا)؛ ساعت 22:30

گروه B

رئال مادرید (اسپانیا) - شاختار دونتسک (اوکراین)؛ ساعت 20:25

اینتر (ایتالیا) - بوروسیا مونشن گلادباخ (آلمان)؛ ساعت 22:30

گروه C

المپیاکوس (یونان) - مارسی (فرانسه)؛ ساعت 22:30

منچسترسیتی (انگلیس) - پورتو (پرتغال)؛ ساعت 22:30

گروه D

آژاکس (هلند) - لیورپول (انگلیس)؛ ساعت 22:30

میتیلند (دانمارک) - آتالانتا (ایتالیا)؛ ساعت 22:30

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1259

به "لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ به دنبال تسویه حساب با سیمئونه، یاران طارمی در آوردگاه گواردیولا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ به دنبال تسویه حساب با سیمئونه، یاران طارمی در آوردگاه گواردیولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید