لغو سفارش فروش 250 هزار سهام عدالت

به گزارش ایپتن، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت بیش از 250 هزار نفر بالغ بر 700 میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کردند.

لغو سفارش فروش 250 هزار سهام عدالت

به گزارش صدا و سیما، حسین فهیمی با بیان اینکه آیا همچنان فروش سهام عدالت از طرف کارگزاری ها امکان پذیر نیست، گفت: فروش سهام عدالت متوقف نشده است و فروش سهام عدالت به صورت خرد و بلوکی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: دارایی سهام عدالت در بازار سرمایه قابل توجه است و نکته ای که سهامداران عدالت باید به آن توجه نمایند این است که سهامداران باید در زمانی که بازار منفی است سفارش فروش خود را کنسل نمایند تا بازار به ثبات برسد، زیرا عرضه و تقاضا معین نماینده فرایند بازار است.

فهیمی اضافه نمود: سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کردند در 36 شرکت بورسی و فرا بورسی سهام دارند، باید در زمان تصمیم گیری برای فروش نگاهی به شرایط بازار داشته باشند، زیرا اگر سهام خود را عرضه نمایند یاری به کاهش قیمت سهام می نمایند و ممکن است فروش سهام با دشواری روبرو گردد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: سهام عدالت در مقطعی نقش مهمی را در بازار سرمایه ایجاد و تبدیل به متعادل نماینده بازار شد و تعادل را در بازار بوسیله عرضه ها ایجاد کرد، زیرا زمانی که بازار عطش خرید داشت سهام عرضه شد و عطش خرید فروکش کرد، همچنین سهام عدالت در زمانی که صف های فروش تشکیل شده بود، فشار فروش را افزایش داد.

وی اضافه نمود: از آبان ماه که امکان لغو سفارش فروش سهام عدالت فراهم شد، بیش از 250 هزار نفر بالغ بر 700 میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کردند.

فهیمی ادامه داد: کارگزاران موظف هستند امکان لغو سفارش فروش را در سامانه کاربران فراهم نمایند و تا به امروز بیش از 100 کارگزاری این امکان را برای کارگزاران خود فراهم کردند این موضوع جز تکالیف آن ها است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اضافه نمود: اگر کارگزاری امکان لغو سفارش فروش را در سامانه خود مهیا نکرده باشد و سهامدار با این تخلف روبرو شد با مرکز پیغام سهام عدالت تماس بگیرد و تخلف را گزارش دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1345

به "لغو سفارش فروش 250 هزار سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو سفارش فروش 250 هزار سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید