فروش گوشی پیکسل 6 رکورد زد ولی اصلا در حد و مقدار گوگل نیست

به گزارش ایپتن، پیکسل 6 یکی از بهترین گوشی هایی است که گوگل تا کنون تولید کرده است و اکنون به نظر می رسد بازار نیز این واقعیت را تایید می کند.

فروش گوشی پیکسل 6 رکورد زد ولی اصلا در حد و مقدار گوگل نیست

گزارش درآمدهای فصل چهارم سال 2021 شرکت آلفابت منتشر شده و در آن یک فروش سخت افزار چشم گیر مشاهده می شود. ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت، یک رکورد فروش سه ماهه برای گوشی های پیکسل را اعلام کرده است.

از نظر فنی، بیانیه او شامل گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 5a ارزان تر است ولی در حقیقت، رکورد فروش این سه ماهه مربوط به فروش گوشی پیکسل 6 است؛ چون گوشی پیکسل 5 ای از سال پیش هم وارد بازار بوده است و فروش آن سال به سال تغییری نمی کند.

در بیانیه پیچای آمده است:

در فصل چهارم، رکورد سه ماهه تمام فصول فروش پیکسل شکسته شد. این موفقیت با وجود چالش های زیاد در زنجیره تامین رخ داد. پاسخ مشتریان و شرکای تجاری مخابراتی ما به گوشی پیکسل 6 بسیار مثبت بود.

فروش پیکسل 6 رکورد زد ولی اصلا کافی نیست

گوگل هرگز اعداد خاصی برای فروش پیکسل های خود ارائه نمی دهد و این بار هم ترک عادت نکرده است. براساس گزارش IDC، بیشترین تعداد محموله گوشی های گوگل در سال 2019 ارسال شده است؛ سالی که گوشی های سری Pixel a برای اولین بار عرضه شدند. گوگل تنها 7 میلیون دستگاه در کل سال ارسال کرده است.

اگر گوگل می خواهد واقعا یک تولیدکننده برتر در بازار موبایل باشد؛ باید تلاش بسیار بیشتری داشته و عملکردی فراتر از این آمار برجای بگذارد. توزیع گوشی های پیکسل این شرکت در بدترین وضع ممکن قرار گرفته است. پیکسل 6 تنها در 9 کشور در دسترس است و گوشی Pixel 5a فقط در 2 کشور به فروش می رسد. باید اشاره کنیم یک گوشی سامسونگ یا اپل در بیش از 100 کشور به فروش می رسند و هر دو شرکت سالیانه بین 200 تا 300 میلیون گوشی فروختند.

منبع آنلاین Nikkei Asia براساس گزارش های زنجیره تامین می گوید گوگل امید زیادی به فروش گوشی های سری پیکسل 6 دارد و از تامین کنندگان خواسته است تا 50 درصد ظرفیت تولید بیشتری را برای گوشی ها در مقایسه با دوران پیش از همه گیری کرونا در سال 2019 آماده کنند. حتی اگر این گزارش هم درست باشد؛ باز هم کافی نیست؛ چون پیکسل 6 می توانست به محض معرفی شدن؛ از طریق مردم خریداری شود ولی بسیاری از خریداران بالقوه را ناامید کرد.

فهمیدن اینکه چرا پیکسل 6 عملکرد خوبی ندارد؛ زیاد سخت نیست. پیکسل 6 اولین گوشی گوگل است که بدون محدودیت ها و تصمیم گیری های سخت افزاری، به طور گسترده عرضه می شود. پیکسل 5 به دلیل اینکه یک گوشی میان رده است؛ از رقابت پرچم داران خارج شد. پیکسل 4 دارای فیس آی دی و سیستم ژست های حرکتی پشتی بود که به خوبی کار نمی کرد و پیکسل 3 دارای بریدگی بسیار بزرگ صفحه نمایش بود.

اما پیکسل 6 یک گوشی هوشمند پرچم دار کاملا معمولی با طراحی زیبا، سخت افزار دوربین کاملا نو و قیمت حدود 300 دلار ارزان تر از نزدیک ترین رقبای خود از سامسونگ یا وان پلاس است. همچنین، این گوشی با سیستم عامل زیبا و نو اندروید 12 گوگل عرضه می شود و به روزرسانی های نرم افزاری مرتبی مانند سامسونگ و آیفون دریافت می کند.

تنها چیزی که گوگل در پیکسل 6 خراب کرده است؛ چند اشکال نرم افزاری در زمان عرضه اولیه این گوشی بود. گوگل زمان عرضه دو به روزرسانی امنیتی اول ماه را از دست داد و در نهایت امیدواریم با عرضه یک تراشه نو و برخی وصله های آینده، این کاستی ها هم پوشش داده شوند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2009

به "فروش گوشی پیکسل 6 رکورد زد ولی اصلا در حد و مقدار گوگل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشی پیکسل 6 رکورد زد ولی اصلا در حد و مقدار گوگل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید