چرا نباید گوشی آیفون 13 پرومکس بخریم؟

به گزارش ایپتن، همیشه و همه جا صحبت از مزایا و ویژگی های مثبت یک کالای محبوب و پرفروش بازار است که به چشم می آید. به ویژه در دنیای گوشی های موبایل، اگر با یک پرچم دار از برندی معتبر سروکار داشته باشیم، دیگر باید خودمان را برای تعریف و تمجید از آن آماده کنیم. این در حالی است که هر محصولی قطعا معایب و نواقصی هم دارد که در پشت تعریف ها و تکنیک های بازاریابی پنهان می شود و به مخاطب عرضه نمی شود. اینجا و در این راهنما قصد داریم معایب گوشی آیفون 13 پرومکس را بررسی کنیم.

چرا نباید گوشی آیفون 13 پرومکس بخریم؟

معرفی کوتاه گوشی های آیفون 13 پرومکس

سال گذشته بعد از مسائل به وجودآمده در خط تولید شرکت اپل، این کمپانی نهایتا تصمیم گرفت از محصول نوش رونمایی کند؛ آیفون های سری 13 که شامل چهار محصول بودند.

  • گوشی آیفون 13
  • گوشی آیفون 13 مینی
  • گوشی آیفون 13 پرو
  • گوشی آیفون 13 پرومکس

همان گونه که آیفون در معرفی سری 12 از گوشی های تلفن همراه خود، آیفون 12 پرومکس را با کیفیت بالاتری از سایر محصولات به بازار عرضه کرد؛ این بار هم در معرفی آیفون 13 همین نقشه را تکرار کرد و گوشی آیفون 13 پرومکس، یک سروگردن بالاتر از سه محصول دیگر، در صدر بازار نشست و طرفداران خودش را پیدا کرد.

برخی از کارشناسان بازار گوشی های همراه معتقدند که آیفون 13 پرومکس، در حال حاضر بهترین گوشی موجود در میان محصولات اپل است. اما همانطور که می دانیم در کنار هر جذابیتی، کاستی هایی هم وجود دارد که کمتر به آن پرداخته می شود؛ به ویژه وقتی این کاستی ها درباره یک گوشی تلفن همراه باشد که می تواند پرفروش ترین محصول بازار شود، تکنیک های بازاریابی هم به کمک می آیند تا ایرادات آن از چشم شما پنهان بماند. اما این ایرادات و معایب از چشم ما پنهان نمانده است؛ به همین دلیل در اینجا به بیان چند مورد از ایرادات این گوشی می پردازیم.

معایب گوشی آیفون 13 پرومکس

  • قیمت نجومی تعمیرات
  • نارضایتی از دوربین سلفی
  • وزن بالای آیفون 13 پرومکس
  • سرعت شارژ کمتر نسبت به رقبا
  • مشکل بزرگ با فیس آیدی

قیمت نجومی تعمیرات

به کار بردن قیمت نجومی درباره محصولات اپل در شرایط اقتصاد کنونی ایران، شاید تکرار مکررات و برای طرفداران وفادار این برند، ناخوشایند باشد. با این حال این نکته را از قلم نیاندازید که اگر با قیمت خرید یک گوشی آیفون 13 پرومکس کنار می آیید، خودتان را هم باید برای قیمت تعمیرات سنگین آن آماده کنید.

به ویژه اینکه صفحه نمایش این گوشی هزینه ای بسیار بالا برای تعویض دارد که شاید با مبلغ آن بتوانید یک گوشی از برندی دیگر تهیه کنید. به هر حال آسیب پذیرترین بخش گوشی های تلفن همراه صفحه نمایش آن است و هر کسی که یک آیفون 13 پرومکس انتخاب می کند، باید بپذیرد که احتمال ضرب خوردگی و آسیب این صفحه نمایش عریض و طویل هم وجود دارد. به همین دلیل باید خودتان را برای هزینه های احتمالی و سنگین تعمیر این گوشی آماده کنید.

نارضایتی از دوربین سلفی

با اینکه در ویژگی های گوشی های آیفون 13 پرومکس نوشته شده که دوربین سلفی آنها 12 مگاپیکسلی است، اما بسکمک از کاربران این گوشی، از کیفیت تصاویر آن ابراز نارضایتی کرده اند. درواقع تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی گوشی آیفون 13 پرومکس در روز در مقایسه با دوربین سلفی پرچم دارهای برندهای دیگر، به خوبی حاکی از آن است که با تصاویری بی کیفیت روبرو هستیم. ک

یفیت تصاویر سلفی که با این گوشی ثبت می شود، در شب به مراتب شرایط بدتری از روز دارد. به همین دلیل یکی از معایب گوشی آیفون 13 پرومکس دوربین ضعیف نسبت به گوشی های هم رده خود است.

وزن بالای آیفون 13 پرومکس

روزگاری بود که گوشی های تلفن همراه به سایز کوچک و وزن کم شان محبوب بودند. از همین رو هر برندی تلاش می کرد با تولید گوشی های نازک، گوی سبقت را از سایر رقبایش برباید؛ اما با تغییر ذائقه عمومی و فراتر رفتن کاربردهای گوشی های تلفن همراه از یک وسیله ارتباطی به یک میز کار، علاقه به داشتن گوشی های بزرگتر با صفحه نمایش عریض و طویل هم بیشتر شد.

با این حال این علاقه موجب نشده که گوشی ها وزن کمتری پیدا کنند و به این ترتیب سنگینی گوشی های تلفن نو، یکی از معضلاتی است که کاربران با آن روبرو هستند. یکی از اصلی ترین معایب گوشی آیفون 13 پرومکس سنگین بودن آن نسبت به دیگر گوشی هاست. وزن این گوشی 240 گرم است که آن را در صدر لیست سنگین ترین پرچم دارهای موجود در بازار قرار می دهد.

وزن بالا و ابعاد بزرگ، گوشی آیفون 13 پرومکس را به وسیله ای تبدیل کرده که چندان راحت در دست یا جیب جای نمی گیرد و استفاده از آن را برای کاربر سخت می کند.

سرعت شارژ کمتر نسبت به رقبا

کیفیت و سرعت شارژ شدن گوشی های آیفون سری 13 نسبت به سری های قبلی این گوشی، بهبود یافته است و اکنون می توان گفت که گوشی های سری 13 با سرعت بیشتری نسبت به نسل های قبلی شارژ می شوند. اما همچنان سرعت زمان شارژ شدن، یکی از معایب گوشی آیفون 13 پرومکس است.

این یک واقعیت است که سرعت شارژ این گوشی را نمی توان با رقبایش از برندهای دیگر مقایسه کرد. چرا که توان شارژ گوشی های آیفون 13 پرومکس، بیشتر از 27 وات نیست و حداقل دو ساعت زمان لازم است تا این گوشی ها کاملا شارژ شوند و در مقایسه با پرچم دارهای سامسونگ و شیائومی، یک شوخی به شمار میرود.

مشکل بزرگ با فیس آیدی

از زمان رونمایی اپل از محصولات سری 12، دیگر خبری از حسگر انگشت در این گوشی ها نیست و تلاش شده همه کارها با کمک فیس آیدی انجام شود. اما از بخت بد، این ابتکار اپل با دوران پاندمی هم زمان شد و روزهایی که مردم مجبور بودند همه جا ماسک بزنند. به همین دلیل کیفیت سنجش و تشخیص چهره ها با وجود ماسک، از سوی فیس آیدی ها به شدت پایین آمد و این مسئله منجر به بروز نارضایتی از سوی کاربران این برند شد. با این حال اپل در سری 13 هم این کار را تکرار کرد و همچنان خبری از دکمه حسگر انگشت نیست!

برای دیدن آگهی های گوشی همراه در خبرنگاران کلیک کنید

حرف آخر در معایب گوشی آیفون 13 پرومکس

هیچ محصولی بی نقص نیست؛ آیفون 13 پرومکس هم که یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات بازار موبایل ایران و جهان به شمار می آید، از این قاعده مستثنی نیست. در کنار همه خوبی ها و ویژگی های مثبتی که این گوشی را به محصولی محبوب تبدیل می کند، باید به این نکته هم توجه داشت که وجود برخی ویژگی های منفی و معایب می تواند کیفیت و کارایی آن را برای شما کاهش دهد. به همین دلیل باید بدون توجه به موج تبلیغاتی بازار، با چشمانی باز و بررسی همه جوانب، محصول مورد نظرتان را تهیه کنید.

اگر با بررسی تمام جوانب و آگاهی از مزایا و معایب یک محصول نسبت به خرید آن اقدام کنید قطعا رضایت بیشتری از انتخاب خود خواهید داشت.

آگهی های موبایل را در خبرنگاران ببینید
منبع: دیوار
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2079

به "چرا نباید گوشی آیفون 13 پرومکس بخریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا نباید گوشی آیفون 13 پرومکس بخریم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید گوشی آیفون 13 پرومکس بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید