عکس ، تمام دنیا به کُندترین دونده 100 متر دنیا مشکوک شدند! ، ثبت بدترین رکورد تاریخ دوومیدانی

به گزارش ایپتن، ابوکار که به عنوان ورزشکار آموزش ندیده با تجربه دویدن محدود در این تورنمنت شرکت نموده، مسابقه را با رکورد 21.81 ثانیه به انتها رساند.

عکس ، تمام دنیا به کُندترین دونده 100 متر دنیا مشکوک شدند! ، ثبت بدترین رکورد تاریخ دوومیدانی

به گزارش خبرنگاران زنی به نام نصرا ابوکار که در سی و یکمین دوره بازی های تابستانی دانشگاه های جهانی در چنگدو چین شرکت کرد، به دلیل عملکرد ضعیفش در این مسابقه، به سرعت در فضای مجازی مورد توجه نهاده شد.

این دونده اهل سومالی با حضور در مسابقات بازی های دانشگاه جهانی FISU و شرکت در ماده 100 متر، بدترین رکورد تاریخ را به نام خود ثبت کرد و به همین خاطر جنجال بزرگی درخصوص دلیل حضور وی در مسابقات به وجود آمد.

گفته می گردد که ابوکار که به عنوان ورزشکار آموزش ندیده با تجربه دویدن محدود در این تورنمنت شرکت نموده، مسابقه را با رکورد 21.81 ثانیه به انتها رساند و رکورد جدیدی به عنوان کندترین دونده تاریخ دو 100 متر را ثبت نموده است.

قبل از آغاز مسابقه و شلیک اسلحه، ورزشکاران در حال اجرا حرکات مخصوص و اتخاذ موقعیت صحیح برای آغاز بودند. ولی فرم این ورزشکار 20 ساله و نحوه استقرار او در محل مورد نظر، نشان از آماتور بودن وی داشت و پس از آغاز مسابقه نیز او خیلی زود از دیگر رقبا جا ماند.

در حالی که بقیه شرکت کننده ها به سرعت خود را به خط انتها رسانده بودند اما ابوکار از دیگران خیلی عقب مانده بود و با حرکت آهسته می دوید.

این شرکت کننده سومالیایی حدود 10 ثانیه پس از نفر اول این مسابقه یعنی گابریلا سیلوا مورائو توانست از خط انتها عبور کند و دوربین ها تصاویر وی را هنگام پرش از روی خط انتها را به نمایش گذاشتند مورائو با رکورد 11.58 ثانیه توانست نفر اول این مسابقه گردد ولی ابوکار این کار را در 21.81 ثانیه انجام داد.

یک رسانه انگلیسی در این خصوص نوشته است: با تمام احترامی که برای ابوکار قائلیم، اما ظاهراً او یک دونده 100 متر نیست و تصمیم او برای شرکت در این مسابقه، باعث سر و صدای زیادی شده است. ادعا شده که او فقط به این دلیل انتخاب شده است که خواهرزاده خدیجه عدن دهیر، نایب رئیس ارشد فدراسیون دوومیدانی سومالی است.

وزیر ورزش سومالی، محمد بره، متعهد شده که روند انتخابی را که منجر به دریافت مجوز حضور ابوکار در این مسابقات شده را آنالیز کند. وی در واکنش به این اتفاق گفت که این تعریف نادرست و شرم آور برای سومالی است.

گفته می گردد که ابوکار به خبرنگاران چینی گفته است که هنوز انگیزه زیادی برای حضور در مسابقات دارد و می خواهد دوباره در مسابقات جهانی دو و میدانی در بوداپست شرکت کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2266

به "عکس ، تمام دنیا به کُندترین دونده 100 متر دنیا مشکوک شدند! ، ثبت بدترین رکورد تاریخ دوومیدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تمام دنیا به کُندترین دونده 100 متر دنیا مشکوک شدند! ، ثبت بدترین رکورد تاریخ دوومیدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید