10 واقعیت درباره شرایط زندگی در مجارستان، عکس

به گزارش ایپتن، همچنین بخشی از مرزهای جنوبی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد. شهر بوداپست قدیمی ترین شهر مجارستان و پایتخت این کشور محسوب می گردد و گردشگران زیادی به این شهر سفر می نمایند و دانشجویان بسیاری تحصیل در مجارستان را ترجیح داده اند. این شهر در لیست 14 شهر برتر جهان قرار گرفته است.

10 واقعیت درباره شرایط زندگی در مجارستان، عکس

1. تعادل چشمگیر کار و زندگی

بیکاری در مجارستان زیاد است و فقط 64 درصد افراد 15 تا 64 ساله شاغل هستند. از بین شاغلین 75 درصد مرد و 61 درصد زن هستند. با این حال تعداد کارکنانی که ساعات بسیار طولانی کار می نمایند کمتر از 4 درصد است که این میزان بسیار کمتر از ایالات متحده (جایی که 11 درصد کارکنان ساعت¬های طولانی کار می نمایند) است.

2. استانداردهای زندگی تقریباً پایین ترین سطح در اتحادیه اروپا است

از نظر فراوری ناخالص داخلی، مجارستان با 68 درصد از میانگین اتحادیه اروپا، از بین 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در رتبه 23 واقع شده است. در وهله اول منطقه اتریش است که تقریبا دو برابر ظرفیت مجارستان فراوری می نماید. در مجارستان درآمد خانوار در سرانه سالانه، 16.821 دلار است که کمتر از میانگین OECD (30.563 دلار) است.

3. نابرابری مسکن

در سال 2015، دولت مجارستان به حمایت از اقشار فقیر جامعه در رابطه با مسکن به تقریبا نیم میلیون نفر یاری کرد.

گزارش Habitat fo Humanity در سال 2014 اشاره نمود که بیش از نیم میلیون مجارستانی با سقف¬های نشتی یا دیوارهای قالب دار زندگی می نمایند. کمتر از نیمی از جمعیت (44.6 درصد) در آپارتمان¬های پر جمعیت زندگی می نمایند و 52 درصد از مجارستانی¬ها که در شهرهای عظیم زندگی نمی نمایند به فاضلاب بهداشتی دسترسی دارند.

4. مجارستان از مراقبت¬های بهداشتی جهانی برخوردار است، اما میزان کارایی و پوشش آن کم است

اگر چه مجارستان از دهه 1940 تحت پوشش خدمات بهداشتی جهانی واقع شده است، اما از نظر کیفیت پوشش هنوز در رتبه سوم در اتحادیه اروپا واقع شده است. این تا حدی به دلیل حقوق پایین است زیرا متخصصان پزشکی نمی توانند انتظار داشته باشند که در مجارستان به اندازه سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا درآمد کسب نمایند.

همچنین مسئله اصلی این است که تمرکز بر مراقبت¬های درمانی در بیمارستان¬ها است، نه مراقبت¬های پیشگیرانه در سایر مراکز درمانی.

5. فرصت های سرمایه گذاری خارجی

مجارستان سرمایه گذاری خارجی قابل توجهی دارد.

از سال 2018، مجارستان سالانه 4.3 میلیارد دلار سرانه سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارد. از آن جایی که تا حدی مجارستان از موقعیت جغرافیایی ایده آل برای سرمایه گذاری خارجی ایده آل برخوردار است،

سرمایه گذاران خارجی نیز تمرکز خود را از صنایع نساجی و پردازش مواد غذایی نسبتا ضعیف به صنایع پردآمد مانند عمده فروشی، خرده فروشی و تعمیرات خودرو منتقل نموده اند.

6. نرخ ثبت نام در دوره ابتدایی و متوسطه بالا است

نرخ ثبت نام در دوره ابتدایی و متوسطه بالا است. برای دانش آموزان دبستانی، ثبت نام در طی دو دهه¬ گذشته کمی متفاوت بوده است، اما در کل بالای 95 درصد ثبت نام نموده بودند. در بالاترین میزان، نرخ ثبت نام 97.2 درصد در سال 2009 و کمترین میزان آن در سال 2012 با 95.7 درصد است.

برای نوجوانان در مدرسه، آمار نیز به همین ترتیب خوب است. اگر چه در سال 2012 به بعد تعداد نوجوانان خارج از مدرسه اندکی افزایش یافته است، اما تعداد کلی آن¬ها کمتر از 5 درصد است.

7. آموزش عالی احتیاج به سرمایه گذاری دارد

فقط 13 درصد افراد 25 تا 64 ساله دارای مدرک لیسانس هستند که 9 درصد از این جمعیت دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن هستند. این آمار کم است، اما افرادی که این مدارک را دارند، از مزایای آن بهره¬ مند می شوند.

مطالعات نشان داده است که مدارک تحصیلی پس از تحصیلات متوسطه به طور بالقوه می تواند درآمد یک نفر را در مجارستان دو برابر کند.

در این کشور سرمایه گذاری در آموزش عالی در حال اجرا است.

8. سرمایه گذاری در آموزش عالی در حال اجرا است

طی دهه گذشته ابتکاری به رهبری سازمان غیر دولتی HEInnate برای سرمایه گذاری در آموزش عالی در حال اجرا بوده است که با کاهش بودجه نهادی از طرف دولت انجام شده است.

تمرکز این ابتکار استفاده از سیستم آموزشی مجارستان برای تقویت توسعه مالی و اجتماعی-فرهنگی در سطح محلی و ملی بوده است.

این امر منجر به افزایش چشمگیر سرمایه¬های خطرپذیر و ایجاد شرکت¬های نوپا در بین دانشگاهیان شده و باعث رشد مالی شدید داخلی شده است.

9. بسیاری از نهادها توسط دولت فدرال ادغام شده اند

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، از زمان انتخاب خود در سال 2010، اقداماتی را برای تحکیم صدها رسانه هوادار دولت در یک مجتمع تبلیغاتی انجام داده است. این اقدامات مورد استقبال عده¬ای نهاده شده است اما همچنین مورد استقبال بعضی قرار نگرفت. اوربان از حمایت بیشتری از طرف مناطق روستایی نسبت به مراکز شهری مجارستان برخوردار است.

10. موقعیت مجارستان در گذشته آن را به کانون اصلی مهاجرت پناهندگان تبدیل نموده است

کشور مجارستان در مرکز اروپا، سفر به کشورهای اروپایی، به ویژه کشورهای همسایه مانند اتریش، اسلوونی، صربستان، رومانی و کرواسی را آسان می نماید. همچنین در این کشور شرکت¬ها می توانند مالیات شرکت¬های کوچک را تا 10 درصد کاهش دهند. گاهی اوقات انجام یک کار اداری رسمی در مجارستان می تواند یک فرآیند بسیار اداری باشد که مسائل زیادی را به همراه دارد.

نمره آزادی مالی مجارستان 65.0 است، که در سال 2019 در رده 64 نهاده شد. مجارستان در 44 کشور در منطقه اروپا در رتبه 31 واقع شده است و نمره کلی آن کمتر از میانگین منطقه¬ای است اما بالاتر از میانگین جهانی است.

مجارستان اصلاحات مهم را برای انتقال از یک برنامه ریزی مرکزی به اقتصاد مبتنی بر بازار انجام داده است، اما دولت در سال¬های اخیر مداخله جو تر شده است. دولت میخواهد از مالیات¬های بخش دولتی برای مدیریت کسری بودجه و بدهی¬های عمومی استفاده کند تا از تحریم مجدد اتحادیه اروپا تحت دستورالعمل کمبود بودجه اتحادیه اروپا جلوگیری کند. وزارت اقتصاد این کشور اعلام نموده است که شرایط اشتغال مجارستان با توجه به سرمایه گذاری¬هایی که انجام شده است در حال بهبود است.

موقعیت مجارستان این کشور را به قطب اصلی مهاجرت پناهندگان در گذشته تبدیل نموده است. از آنجا که بخشی از مرز مجارستان مرز خارجی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد، این کشور در گذشته مهاجران زیادی را پذیرفته است. با این حال، در سال¬های اخیر مجارستان موضع سخت تری در خصوص مهاجرت اتخاذ نموده است، که به شدت تعداد پناهجویان از خاورمیانه را کاهش داده است.

در حالی که این کشور در بعضی زمینه¬ها مانند تحصیلات و هزینه¬های زندگی عملکرد خوبی دارد، اما هنوز هم بیشتر از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مسائل مالی روبرو است و شرایط آن به عنوان یک مرکز مهاجرت منجر به بیگانه هراسی در فضای سیاسی کشور شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1590

به "10 واقعیت درباره شرایط زندگی در مجارستان، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 واقعیت درباره شرایط زندگی در مجارستان، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 واقعیت درباره شرایط زندگی در مجارستان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید