شکستگی سیل بندها در دشت آزادگان

به گزارش ایپتن، فرماندار دشت آزادگان گفت: شکستی های به وجود آمده در سیل بندهای این شهرستان همگی جزئی هستند و تا به امروز هیچ زمین کشاورزی در این منطقه دچار آبگرفتگی ناشی از دبی 450 متر مکعبی از سد کرخه نشده است.

شکستگی سیل بندها در دشت آزادگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حمید سیلاوی روز شنبه 2 فروردین اظهارداشت: دبی فعلی رودخانه کرخه در مقطع شهرستان دشت آزادگان 450 متر مکعب است و با توجه به این که طی سال های گذشته عملیات لایروبی و استحکام بخشی دیواره رودخانه انجام نشده، اگر دبی خروجی از سد کرخه به بیش از 500 متر مکعب برسد، این شهرستان دچار مسائلی خواهد شد.

وی با بیان این که تا به امروز هیچ زمین کشاورزی در این شهرستان دچار آبگرفتگی نشده است، گفت: بعضی از کشاورزان در حریم رودخانه اقدام به کشت نموده بودند.

رئیس شهرستان دشت آزادگان طول سیل بندهای این شهرستان را 220 کیلومتر مطرح نمود و اضافه نمود: از این میزان در سیلاب گذشته، 91 کیلومتر دچار آسیب شد که بخش قابل توجهی از آن ترمیم و بازسازی شد.

سیلاوی توضیح داد: در 17 کیلومتر از این سیل بندها دچار مشکل بودیم که تا به امروز پیروز به بستن و ترمیم 6 کیلومتر از آن شده ایم و مابقی آن یعنی 11 کیلومتر دیگر به دشواری در حال ترمیم است.

وی یادآور شد: یکی از مسائل اصلی که باعث شده این نقاط بحرانی به وجود بیایند، نبود جاده های دسترسی است ولی با این وجود در کوشش هستیم تا شرایط را بهبود ببخشیم و نگرانی ها را برطرف کنیم.

سیلاوی با بیان این که پیش از این در سه منطقه شامل ابوحمیظه، کوت چم و فیروز آباد سیل بندها دچار شکستگی شده بودند، گفت: با ورود به موقع، راستا آب بسته شد و از این بابت مسئله ای نداریم.

فرماندار دشت آزادگان اعلام کرد: در حال حاضر تنها درگیر شکستگی سیل بند منطقه تیل هستیم که کاملا جزئی است و جای نگرانی خاصی نیست.

وی یادآور شد: کوشش می گردد با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات موجود، این سیل بند هرچه سریعتر ترمیم و راستا ورود آب بسته گردد.

سیلاوی اعلام کرد: از ستاد مدیریت بحران استان خواسته شده تا دبی خروجی از سد کرخه بیشتر از 500 متر مکعب بر تانیه نگردد زیرا در غیر این صورت شهرستان دشت آزادگان در نقاط مختلفی دچار شکستگی سیل بندها خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در فروردین ماه پارسال خروجی سد کرخه به بیش از 2 هزار متر مکعب برثانیه و خروجی سد دز به بیش از سه هزار متر مکعب بر ثانیه رسید.

در پی طغیان رودخانه های کرخه، کارون و دز 21 شهرستان دچار سیلاب شدند. 133 روستا به زیر آب رفت و 374 روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان تحت تاثیر سیل بهار سال جاری بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 890

به "شکستگی سیل بندها در دشت آزادگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکستگی سیل بندها در دشت آزادگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید