تور تایلند: شهر سوخته بانکوک، فانوسی که خاموش شد

به گزارش ایپتن، شهر سوخته بانکوک

بانکوک مرکز پر جنب و جوش تایلند، با داشتن تعداد زیادی صومعه، بازارهای محی شلوغ، مراکز خرید پر تجمع و غیره و غیره یک مقصد گردشگری وسوسه انگیز برای افرادی است که در پی کشف و تماشا یک جای متفاوت هستند. در این مطلب از خبرنگاران میخواهیم راجع به یکی از قدیمی ترین تماشای های تایلند یعنی شهر سوخته بانکوک صحبت کنیم. همراه ما باشید:

تور تایلند: شهر سوخته بانکوک، فانوسی که خاموش شد

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

تایلند بناهای قدیمی و دیدنی کم ندارد اما تاریخی ترین بنای آن، شهر تاریخی آیوتایا (Ayutthaya) معروف به شهر سوخته است که در دوران خود، یکی از بزرگترین شهرهای جهان محسوب می شده است و بیشتر از 4 قرن مرکز تایلند بوده است. در سال 1350، پادشاهی آیوتایا بوجود آمد و در قرن 16 به اوج قدرت و ثروت رسید و توانست قلمرو خود را بسیار توسعه دهد. پادشاهان زیادی در آن دوران بر این شهر حکومت کردند و آنقدر روابط آیوتایا قوی بود که حتی در زمان پادشاهی لویی چهاردهم، با فرانسه در ارتباط بود و این نشان دهنده قدرت این شهر در آن دوران است.

آیوتایا روی جزیره ای که بوسیله 3 رودخانه ای که شهر را به دریا متصل می کرد، قرار داشت. این مکان به این علت انتخاب شد که از نظر دسترسی دشمن، برترین مکان و کاملا در امان بود و از طرفی از سیل های فصلی هم در امنیت بود.

شهر آیوتایا در سال 1767 بوسیله ارتش برمه مورد حمله نهاده شد، آنها شهر را کاملا سوزاندند، آنجا را فتح کردند و ساکنان آیوتایا را مجبور به ترک شهر کردند. این شهر هیچ وقت بازسازی نشد و فانوس ثروت و فرهنگ آن برای همواره خاموش شد و به یک مکان باستان شناسی (چیزی که امروز می بینیم) تبدیل شد. امروزه این شهر در استان فرا ناخون سی آیوتایا واقع شده است و دولت تایلند پیروز شد در سال 1991 میلادی، شهر سوخته بانکوک را در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت کند.

این شهر که زمانی مرکز مهم دیپلماسی و تجارت بود، حالا به یک خرابه باستانی تبدیل شده است و به خاطر مجموعه ای از صومعه ها و ردیف هایی از مجسمه های آن دوران شناخته شده است. شهری که در 80 کیلومتری بانکوک نهاده شده است و معماری به کار رفته در بناهای آن که هنردوستان زیادی را به سوی خود می کشاند، برگرفته از معماری کامبوج و دوران سوخوتای است.

اعتبار تاریخی شهر آیوتایا

بعد از تحقیقات زیاد دانشمندان و باستان شناسان روی شهر آیوتایا معین شد که یکی از بزرگترین شهرهای آن دوران بوده و مرکز مالی، سیاسی و مذهبی اصلی در زمان خودش بوده است. علاوه بر این، دربار سلطنتی سیام هم بایگانی های خیلی دقیقی از این شهر داشت که خیلی از آن ها موقع غارت شهر نابود شدند اما برخی از آنها سالم باقی ماند و یک سند مهم از اعتبار تاریخی این شهر است.

آیوتایا شهر سوخته بانکوک، امروزه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان است.

منبع: unesco.org

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1959

به "تور تایلند: شهر سوخته بانکوک، فانوسی که خاموش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: شهر سوخته بانکوک، فانوسی که خاموش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید