سمینیاک در یک نگاه

به گزارش ایپتن، سمینیاک منطقه ای توریستی در اندونزی است و گران ترین ریزورت گردشگری بالی به شمار می رود. دیدنی های سمینیاک و فروشگاه های بسیار، سالانه توریست های زیادی را بخصوص از اروپا به این منطقه جذب می نماید.

سمینیاک در یک نگاه

سمینیاک (Seminyak) منطقه ای توریستی در استان بالی واقع در کشور اندونزی و قاره آسیا است. این منطقه که زیرمجموعه ای از کوتا به شمار می رود، در جنوب استان بالی و شرق دنپاسار واقع شده است.

بیشتر ساکنان بالی را هندوان و بعد از آن، مسلمانان تشکیل می دهند. زبان مردم سمینیاک، اندونزیایی است و زبان های بالی، چینی و انگلیسی نیز در میان بعضی ساکنان رایج است.

در زمانی کمتر از 10 سال پیش سمینیاک شهری مستقل محسوب می شد؛ اما با گذشت زمان و رونق صنعت گردشگری در بالی، سمینیاک و تعدادی شهر و روستای دیگر به صورت زیرمجموعه های کوتا درآمدند. این منطقه توریستی از شهرت زیادی میان گردشگران اندونزیایی و همچنین اروپایی برخوردار است و گران ترین ریزورت توریستی در بالی به شمار می رود. تعداد زیاد فروشگاه های لباس و مراکز اسپا، به سمینیاک عنوان پایتخت بوتیک لباس و اسپای بالی را داده است.

منطقه سمینیاک به عنوان زیرمجموعه ای از کوتا، تحت حکومت مرکزی اندونزی اداره می گردد. حکومت مرکزی از نوع جمهوری دموکراتیک با نظام چند حزبی است و از سه قوه جداگانه تشکیل می گردد. قوه مجریه در اختیار دولت، قوه مقننه مشترکا در اختیار دولت و مجلس و قوه قضاییه سازمانی مجزا از دو قوه دیگر است. رئیس جمهور اندونزی در راس حکومت و دولت قرار می گیرد.

آب و هوای سمینیاک استوایی به شمار می رود. بارندگی در بیشتر ماه های سال صورت می گیرد و فصل خشک و بی باران بسیار کوتاه است. متوسط دمای هوا 26.8 درجه سانتی گراد و میانگین بارش سالانه 1746 میلی متر گزارش شده است.

نزدیک ترین فرودگاه به سمینیاک، فرودگاه بین المللی انگوراه رای است که در فاصله 10 کیلومتری واقع شده است و در آن پروازهایی از/ به هنگ کنگ، شانگهای، کوالالامپور، سیدنی، دوحه و بعضی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. پرواز تهران نیز به صورت فصلی در این فرودگاه صورت می گیرد. به دلیل شلوغی بی اندازه خیابان های سمینیاک، پیاده روی، دوچرخه و موتور سیکلت بهترین گزینه ها برای جابجایی های درون منطقه ای به شمار می رود.

سبدهای بومی بالی، نقره آلات با طراحی اندونزیایی، ماسک های محلی با کنده کاری چوبی، قهوه، اسنک های محلی و شال و روسری های ابریشمی از سوغاتی های سمینیاک محسوب می شوند. اما مهم تر از سوغاتی های محلی، سمینیاک با بوتیک های لباس خود شهرت جهانی دارد؛ فروشگاه های لباس با معتبرترین برندها. شما برای خرید می توانید به مرکز خرید سمینیاک ویلج (Seminyak Village) و میدان سمینیاک (Seminyak Square) سر بزنید. چانه زدن را هنگام خرید در سمینیاک از قلم نیاندازید.

از دیدنی های سمینیاک می توان به موزه هنر بصری سه بعدی (Museum Trick Art 3D) و ساحل دابل سیکس (Double Six Beach) اشاره نمود.

علاوه بر دیدنی های سمینیاک، تورهای فرهنگی، مراکز اسپا، فعالیت های آبی و تورهای غذا از دیگر جذابیت های این منطقه به شمار می روند.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / magazine.elitehavens.com / en.climate-data.org / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 514

به "سمینیاک در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینیاک در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید