سری آیفون 14 به جز مدل پرو مکس، احتمالاً از باتری بزرگ تری بهره خواهند برد

به گزارش ایپتن، اپل کمتر از سه ماه دیگر از سری نو گوشی های پرچم دارش یعنی آیفون 14 رونمایی خواهد نمود. هر چه به روز رونمایی از این گوشی ها نزدیک تر می شویم، انتظار می رود که خبرها و شایعات زیادی در این مورد منتشر گردد. به همین دلیل، یک پست به اشتراک گذاشته شده در شبکه اجتماعی چینی بایدو، ظرفیت باتری سری آیفون 14 را فاش نموده که در ادامه به آنالیز آن خواهیم پرداخت.

سری آیفون 14 به جز مدل پرو مکس، احتمالاً از باتری بزرگ تری بهره خواهند برد

افشاگری به نام ShrimpApplePro که همیشه اطلاعات مربوط به محصولات اپل در رسانه های چینی را در توییتر به اشتراک می گذارد، این بار در شبکه اجتماعی چینی بایدو پستی را پیدا نموده که اطلاعات مربوط به ظرفیت باتری مدل های سری آیفون 14 را نشان می دهد. البته باید خاطر نشان کنیم که صحت این اطلاعات منتشر شده، هنوز معین نیست. این افشاگر اعلام نموده که اپل ظرفیت دو مدل از سری آیفون 14 را افزایش خواهد داد و ظرفیت یک مدل دیگر را نیز نسبت به ظرفیت نسل فعلی با کاهش روبرو خواهد نمود.

طبق اطلاعات منتشر شده در شبکه اجتماعی چینی بایدو، نسخه پایه آیفون 14 از یک باتری با ظرفیت 3279 میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد که این نسبت به ظرفیت 3227 میلی آمپر ساعتی گوشی آیفون 13 بیشتر شده است. ظاهراً آیفون 14 پرو از یک باتری به ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد نمود که این میزان نیز نسبت به ظرفیت 3095 میلی آمپر ساعتی آیفون 13 پرو با افزایش روبرو شده است. اما نکته عجیب اینجاست که به گفته این افشاگر، ظرفیت باتری آیفون 14 پرو مکس 4323 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. این در حالی است که آیفون 13 پرو مکس با باتری به ظرفیت با 4352 میلی آمپر ساعتی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تنها مدلی که نمی توانیم آن را با سری آیفون 13 مقایسه کنیم، مدل آیفون 14 مکس یا پلاس است که احتمالاً از باتری با ظرفیت 4325 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده خواهد نمود. در خصوص نوترین سری آیفون های اپل شایعات و برآورد های زیادی در فضای مجازی مطرح شده است. در همین زمینه، رندر هایی که پیش تر به وسیله جان پراسر،افشاگر حوزه تکنولوژی، از آیفون 14 پرو مکس منتشر شد گوشی آینده غول فناوری آمریکایی ها را بدون بریدگی بالای نمایشگر، بدون برآمدگی ماژول دوربین، دکمه های تنظیم صدای دایره ای و اسپیکر بزرگ تر نشان به نمایش گذاشته است. یکی از تغییرات قابل توجهی که گفته می گردد در آیفون های نو رخ می دهد، حذف بریدگی بالای نمایشگر است که جای خود را به حفره دایره ای و قرصی شکل می دهد.

طبق گفته یکی از تحلیلگران معروف این عرصه یعنی راس یانگ، گمان می رود این حفره دایره ای شکل برای پروژکتور نقطه ای فیس آیدی باشد، در حالی که بریدگی قرصی شکل حداقل دوربین جلو و دوربین مادون قرمز فیس آیدی را در خود جای می دهد. طبق گفته های افشاگران و خبرگزاری های مختلف، اپل می خواهد در گوشی های سری آیفون 14، یعنی در تمامی مدل ها از دوربین سلفی نوی استفاده کند چرا که حفره مخصوص دوربین در آن ها بزرگ تر از چیزی است که برای سری آیفون 13 در نظر گرفته شده است. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل به این شایعات با جزئیات نوی در خصوص تامین کنندگانی که اپل برای فراوری اجزای دوربین سلفی گوشی های هوشمند خود انتخاب نموده، دامن زده است.

بر اساس گزارش کو، آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر گوشی های آیفون را خواهد داشت. این تحلیلگر پیش بینی می نماید که دوربین سلفی سری آیفون 14 احتمالاً از قابلیت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می نماید. از جمله سایر بهبودهای دوربین سلفی نو آیفون 14، می توان به لنز شش قسمتی آن اشاره نمود. بعلاوه انتظار می رود که دوربین سلفی گوشی هوشمند نو اپل دیافراگم وسیع تر ƒ/1.9 را به کاربران ارائه دهد. بدین ترتیب آیفون 14 می تواند اشیای بیشتری را در یک تصویر بگنجاند. از طرفی قرارگیری سنسورهای مخصوص تشخیص چهره در یک حفره دیگر باعث می گردد کوپرتینویی ها بتوانند فضای لازم برای تعبیه این سنسور را در اختیار داشته باشند.

مهم ترین تغییرات ظاهری این سری مربوط به پنل پشتی این گوشی هاست؛ جایی که سیستم دوربین سری آیفون 14 (مخصوصا مدل پرو) برآمدگی نسبتاً زیادی دارد. بعلاوه سنسور دوربین اصلی مدل پرو به علت اینکه قرار است با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی جایگزین شوند، افزایش یافته است. گفته می گردد که میزان سنسور دوربین این گوشی بیش از 57 درصد بزرگ تر از سنسور قبلی است که جایگزین آن شده است. قطعا با اضافه شدن چنین قابلیتی هایی، آیفون ها حتی بیشتر از این می توانند در زمینه فیلم برداری و عکس برداری درخشان ظاهر شوند.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2085

به "سری آیفون 14 به جز مدل پرو مکس، احتمالاً از باتری بزرگ تری بهره خواهند برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری آیفون 14 به جز مدل پرو مکس، احتمالاً از باتری بزرگ تری بهره خواهند برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید