رونق دوباره گردشگری مصر در امسال

به گزارش ایپتن، بعد از هفت سال رکود شدید، گردشگری مصر کوشش می نماید به رونق گذشته خود برگردد.

رونق دوباره گردشگری مصر در امسال

پس از هفت سال افت شدید صنعت گردشگری در مصر که بعد از انقلاب 2011 رخ داد، گردشگری مصر دوباره در حال رونق گرفتن است. فعالیت های گردشگری بریتانیا نیز در امسال در مصر افزایش یافته است و رزرو هتل و پروازها با رشد زیادی روبه رو بوده است. این موضوع، خبر خوبی است، چرا که این کشور به خاطر سقوط یک هواپیمای روسی در شبه جزیره سینا در اکتبر سال 2015 که منجر به کشته شدن همه سرنشینان آن شد، پرواز به شرم الشیخ را ممنوع اعلام نموده بود.

توماس کوک، کارگزار برگزار نماینده تور که در دفتر خود در انگلستان مستقر است، مسیرهای مسافرتی تازه از فرودگاه میدلندز شرقی به مصر ایجاد نموده است. آن ها پروازهای خود را به مارسا آلام که از سال 2008 به حالت تعویق در آمده بودند، از سر می گیرند. شرکت برگزار نماینده تورهای گردشگری آمریکایی سنترال هالیدی که در برگزاری تورهای مصر تخصص دارد هم برنامه های تازه خود برای مصر را بیان کرد.

در ماه فوریه 2017، گردشگری مصر شاهد رشد 35٪ گردشگری بود و بیش از 730٬000 مسافر به این کشور وارد شدند. گردشگری اکنون تبدیل به یکی از عوامل تاثیرگذار در اقتصاد مصر شده است. 12٪ از نیروی کار مصر در این صنعت مشغول هستند و به 14٬700٬000 نفری (14 میلیون و 700 هزار) که از آثار تاریخی این کشور بازدید می نمایند، خدمات می دهند.

پس از انقلاب 2011، گردشگری مصر در سال 2017 باز هم در شرایط امیدوارنماینده ای قرار گرفته است؛ چرا که UNWTO مصر را به عنوان دومین مقصد گردشگری معرفی نموده است که در سال 2017 رشد سریعی را تجربه نموده است.

دولت مصر تمایل دارد تا گردشگری این کشور را ترویج ببخشد و به همین دلیل، در حال کار برای تقویت و توسعه زیرساخت ها است. این کشور، بعلاوه، چند پروژه ملی با همین هدف در دست انجام دارد که شامل تاسیس شهر العلمین است که شهر در حال توسعه و مرکز تازه اداری مصر است که طبق پیش بینی های سازمان سرویس اطلاعات دولتی، توجه گردشگران را به خود جلب خواهد نمود.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1951

به "رونق دوباره گردشگری مصر در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق دوباره گردشگری مصر در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید