دکوراسیون آشپزخانه کوچک؛ هر چیزی راهی داره

به گزارش ایپتن، خبرنگاران: امروزه با افزایش آپارتمان های نقلی و با متراژ پایین در سطح شهر، مسائل رایجی در نحوه چیدمان و دکوراسیون منازل کوچک پیش می آید. یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که خانه های کوچک و نقلی دارند کمبود فضا در دکوراسیون آشپزخانه است.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک؛ هر چیزی راهی داره

آشپزخانه به لحاظ آنکه در طی شبانه روز بسیار مورداستفاده قرار می گیرد و مجموعه ای از وسایل و لوازم زیاد روزمره است همواره صندلی مهمی را در میان سایر فضا های خانه به خود اختصاص می دهد، پس قطعاً باید برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود به دنبال راه چاره باشیم. در این مطلب همراه ما باشید تا با هم راه ها و ایده هایی را دنبال کنیم که به شما یاری می نمایند که بهترین استفاده را از جای جای آشپزخانه تان داشته باشید و فضای آن را بزرگ تر نشان دهید.

1. رنگ کابینت آشپزخانه

اولین مسئله ای که باید به آن توجه کنید رنگ کابینت آشپزخانه است. استفاده از رنگ روشن برای کابینت در آشپزخانه بهترین راه برای بزرگ تر و البته خلوت تر جلوه دادن آن است. برای این کار حتماً مجبور نیستید که رنگ سفید را مدنظر داشته باشید.

می توانید با توجه به سلیقه خود و رنگی که برای دکوراسیون آشپزخانه تان در نظر دارید به سراغ سایر طیف های رنگ روشن نیز بروید، چیز هایی مثل سبز نعنایی، کرم، لیمویی، آبی کمرنگ و...

اگر هم خیلی دلتان می خواهد که از یک عنصر تیره در کابینت هایتان بهره ببرید می توانید به سراغ رویه و کانتر کابینت تیره رنگ بروید. این انتخاب تأثیر زیادی در کوچک تر و یا بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه تان نخواهد داشت.

2. رنگ کاشی بین کابینتی

از آنجا که رنگ، نقش بسیاری در طراحی دکوراسیون فضا ها دارد نمی توان آن را صرفاً در رابطه با کابینت ها خلاصه کرد. شما می توانید با استفاده از رنگ کاشی بین کابینتی روشن در دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود باعث بزرگ تر و البته عمیق تر نشان دادن فضا شوید.

همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید انتخاب این رنگ زرد در کنار کابینت های سفید ترکیب خوش آب و رنگ و البته هوشمندانه ای را خلق نموده که تأثیر زیادی در بزرگ تر نشان دادن دکوراسیون آشپزخانه داشته است.

3. کاهش استفاده از سطوح مرتفع

یکی از مسائلی که باعث کوچک تر نشان دادن دکوراسیون آشپزخانه شما می گردد تعداد زیاد کابینت های بالایی است، به همین دلیل توصیه ما این است که تا جای ممکن کابینت های بالایی را بردارید تا فضای آشپزخانه بازتر گردد، اما اگر در دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود با کمبود فضا روبه رو هستید و نمی توانید استفاده از کابینت های بالایی را نادیده بگیرید می توانید به جای آن ها از شلف و یا کابینت هایی با درب شیشه ای بهره ببرید تا فضا را تنگ و گرفته نشان ندهند.

4. استفاده از جزیره قابل جابه جایی

استفاده از جزیره در دکوراسیون آشپزخانه انتخاب ایده آلی است که هم سطوح مورداستفاده را افزایش می دهد و هم می تواند به عنوان یک فضای ذخیره سازی کاربرد داشته باشد، اما معمولاً کسانی که آشپزخانه کوچک دارند به دلیل کمبود فضا سعی می نمایند که اصلاً به داشتن جزیره آشپزخانه فکر هم ننمایند! حالا باید بگوییم که شما می توانید حتی در آشپزخانه کوچک خود نیز از جزیره بهره ببرید، اما به شکلی متفاوت تر.

امروزه جزیره هایی قابل جابه جایی وجود دارند که غالباً به صورت چرخ دار طراحی می شوند. این نوع از جزیره ها به لحاظ آنکه معمولاً در فضا های کوچک و کم جا مورداستفاده قرار می گیرند دارای کمد و یا کشو هایی هستند که فضای ذخیره سازی را افزایش می دهند.

شما می توانید با تهیه این نوع از جزیره آشپزخانه استفاده مفیدی از سطوح و البته فضا های ذخیره سازی آن داشته باشید و بعد از خاتمه کار خود به راحتی از قابلیت جابه جایی آن استفاده نموده و به گوشه ای از آشپزخانه انتقالش دهید.

5. سازماندهی کردن کابینت ها

یکی از اصلی ترین مسائل و مشکلاتی که در رابطه با آشپزخانه کوچک وجود دارد کمبود فضاست، به همین دلیل نیز شما باید به شکلی هوشمندانه بیشترین استفاده را از فضای کابینت هایتان داشته باشید. همان طور که در تصویر می بینید، طبقه بندی کردن کابینت ها یکی از روش های افزایش کاربری شان است.

به علاوه آنکه استفاده از پشت درب کابینت برای قرارگیری درب قابلمه و ماهیتابه، استفاده از گوشه و کنار های کابینت برای وسایل کوچک تر، استفاده از قفسه برای جداسازی قسمت های کابینت و... نیز سایر راه چاره هایی هستند که در این زمینه پیش رویتان قرار می گیرند.

6. نورپردازی آشپزخانه کوچک

طبیعتاً نورپردازی مناسب در هر فضایی تأثیر زیادی در بزرگ تر و یا کوچک تر نشان دادن آن دارد. این مسئله در رابطه با دکوراسیون آشپزخانه کوچک نیز صدق می نماید.

اگر آشپزخانه شما نورگیری طبیعی خوبی دارد بهتر است که با انتخاب پرده هایی کلفت مانع از ورود نور به داخل آشپزخانه نشوید و بگذارید که آشپزخانه تان از نور طبیعی آفتاب استفاده کند، اما اگر نورگیری طبیعی آشپزخانه تان کافی نیست، استفاده از هالوژن و نور زیر کابینتی راه چاره هایی است که پیش رویتان قرار می گیرد تا به کابینت ها و دیوار ها عمق ببخشید و آن ها را بزرگ تر جلوه دهید.

علاوه بر این منابع نوری، سعی کنید که محیط آشپزخانه تان را تاریک نگه ندارید، چراکه وجود نور کم می تواند فضا را به مراتب کوچک تر و شلوغ تر جلوه دهد.

7. اجتناب از شلوغی فضا

یکی از راحت ترین کار هایی که در دکوراسیون آشپزخانه کوچک اهمیت می یابد اجتناب از شلوغی فضاست. معمولاً دکوراسیون آشپزخانه به دلیل وجود وسایل مختلف، رفت وآمد بالا، کاربرد زیاد و... دائماً در معرض شلوغی قرار می گیرد، بنابراین سعی کنید که در آشپزخانه کوچک خود تا جای ممکن از قرار دادن وسایل اضافی و خرده ریز ها اجتناب نموده و وسایل دکوری و تزئینی زیادی به کار نبرید.

منبع: برترین ها
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 478

به "دکوراسیون آشپزخانه کوچک؛ هر چیزی راهی داره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون آشپزخانه کوچک؛ هر چیزی راهی داره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید