دور جهان در 4 ساعت، فقط به قیمت 100 دلار

به گزارش ایپتن، اهداف بلندپروازانه این شرکت، به پرواز درآوردن ایکس. بی. وان در اواخر سال 2021، راه اندازی کارخانه آن در ایالات متحده در سال 2022، ساخت اولین جت تجاری با نام پیش درآمد (Overture) در سال 2023، و به پرواز درآوردن آن تا سال 2026 است.

دور جهان در 4 ساعت، فقط به قیمت 100 دلار

تصویر تخیلی از جت فراصوت آینده

یک شرکت فراوریکننده جت های فراصوت بیان کرد که جابه جایی مسافران به نقاط مختلف جهان در عرض 4 ساعت و تنها با دریافت 100 دلار را در برنامه بلندمدت خود دارد.

بلِیک شول، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بوم سوپرسانیک، در مصاحبه با سی. ان. ان گفت که اهداف شرکت او برای جابه جایی مسافران، کاملا با برنامه شرکت کنکورد فرق دارد. شرکت کنکورد که اکنون دیگر وجود ندارد، در دهه 1990 برای هر سفر رفت و برگشت 12 هزار دلار از مسافر دریافت می کرد.

او گفت: آن که دیگر سفر نبود. آدم در طول عمرش شاید فقط یک بار می توانست چنین سفری انجام دهد. در حالی که ما می خواهیم سفر به هر نقطه ای از جهان را در عرض 4 ساعت و با دریافت فقط 100 دلار محقق کنیم.

این شرکت می خواهد چنین هدفی را طی چند دهه آینده محقق کند.

شول با بیان این که مایل است بسیار آینده نگرتر از بیشتر مردم باشد، گفت: برای رسیدن به این هدف به زمان احتیاج داریم. او اضافه کرد، حال سوال این است که می خواهیم طی یک یا دو دهه دیگر کجا باشیم؟ و در این فاصله زمانی دستیابی به چه اهدافی ممکن است؟ سپس از آینده به عقب برمی گردیم و می پرسیم: حالا برای رسیدن به این هدف چه کار باید کرد؟

بوم سوپرسانیک اولین شرکت از شرکت های نوآفرین در حوزه فراوری جت های فراصوت بود که در اکتبر 2020، توانست اولین بار از پیش نمونه واقعی هواپیمای فراصوتی به نام ایکس. بی. وان (XB1) رونمایی کند.

اهداف بلندپروازانه این شرکت، به پرواز درآوردن ایکس. بی. وان در اواخر سال 2021، راه اندازی کارخانه آن در ایالات متحده در سال 2022، ساخت اولین جت تجاری با نام پیش درآمد (Overture) در سال 2023، و به پرواز درآوردن آن تا سال 2026 است.

شول گفت: ادامه دهنده راه کنکورد هستیم و مهم ترین موانع، یعنی مسائل مالی و (ضد) پایداری محیط زیستی را رفع می کنیم. هدف نهایی این شرکت ساختن هواپیمایی کربن خنثی از گام نخست است که می تواند از سوخت های جانشین استفاده کند و درست به همان اندازه که در طول پرواز کربن بیرون می دهد، کربن جذب کند.

شول می گوید: کاری نمی کنیم جز فرومکش کربن از جو، تبدیل آن به سوخت مایع جت، و استفاده از آن در هواپیما. سرعت 2.2 ماخی هواپیمای اُوِرتور دو برابر سرعت هواپیما های جت عادی است و می تواند فاصله لندن-نیویورک را در عرض فقط 3 ساعت و 15 دقیقه پرواز کند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1673

به "دور جهان در 4 ساعت، فقط به قیمت 100 دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور جهان در 4 ساعت، فقط به قیمت 100 دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید