تور آفریقای جنوبی ارزان: در جستجوی ماجراجویی؛ از کانادا تا آفریقای جنوبی

به گزارش ایپتن، اگر فرد فعال و پرجنب و جوشی هستید و در سفرها یک لحظه آرام و قرار ندارید و اگر دنبال یک مقصد گردشگری خوب برای ماجراجویی و ورزش می گشت، این لیست به شما یاری می نماید. از کانادا و آفریقای جنوبی تا کاستاریکا و نیوزیلند، در گوشه و کنار جهان مکان هایی برای ماجراجویی وجود دارد که شاید آنها را نمی شناسیم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور آفریقای جنوبی ارزان: در جستجوی ماجراجویی؛ از کانادا تا آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

خیلی از افراد، سواحل گرم و آفتابی، شهرهای کوچک و خلوت و منطقه ها دنج و آرام را برای سفر ترجیح می دهند اما در مقابل، کسانی هم هستند که حتی در سفر دنبال هیجان و ماجراجویی هستند.

این افراد معمولا مقاصد جهانگردی ورزشی را برای سفر انتخاب می نمایند تا کمی ورزش و هیجان را به برنامه سفر خود اضافه نمایند. مقاصد جهانگردی زیادی برای ماجراجویی در دل طبیعت وجود دارند. در ادامه با ده مورد از آنها به انتخاب نشنال جئوگرافی آشنا می شویم.

دریاچه لوئیز، بنف (Banff)، کانادا

این دریاچه یخی زیبا در پارک ملی بنف با شش یخچال احاطه شده است و زمستان ها میزبان علاقه مندان به اسکیت روی یخ است. در فصل تابستان، قایق رانی در این دریاچه هوادار زیادی دارد. در تمام طول سال، جهانگردان از این دریاچه که ساحل آن را درختان کاج پوشانده است و در پس زمینه آن کوهستان راکی خودنمایی می نماید، تماشا می نمایند.

پارک ملی بنف، قدیمی ترین پارک ملی کانادا است که در میان رشته کوه راکی در نزدیکی شهر بنف در استان آلبرتا، کانادا واقع شده است. این پارک به عنوان یکی از پربازدیدترین پارک های ملی جهان شناخته می گردد.

مواب (Moab)، استان یوتا (Utah)

دوچرخه سواران و علاقه مندان به دوچرخه سواری در طبیعت، به خوبی این منطقه را می شناسند. در این منطقه احتمال اینکه با کابوی های و بومیان آمریکا دیدار کنید، زیاد است.

مواب سالانه از جهانگردان زیادی استقبال می نماید که به شوق انجام ورزش های مختلف این منطقه را به عنوان مقصد سفر انتخاب می نمایند. پارک های ملی و دوچرخه سواری کوهستان از اصلی ترین دلایل حضور جهانگردان در این منطقه هستند.

یوتا یکی از استان های جنوب غربی آمریکا است که مرکز و شهر مهم آن سالت لیک سیتی است. استان یوتا در میان رشته کوه های راکی واقع شده است. این منطقه، تعداد زیادی پارک و جنگل ملی دارد.

جنوب ویرجینیای غربی

این منطقه به ورزش های آبی متعدد معروفیت دارد. یکی از برترین ورزش هایی که در این منطقه می توانید تجربه کنید، رودگردی در فصل پاییز است؛ وقتی برگ های هزار رنگ خودنمایی می نمایند و سکوت دریاچه Summersville را فقط صدای حرکت قایق روی آب می شکند. از دیگر سرگرمیات و فعالیت های ورزشی مفرحی که در این منطقه انجام می گردد این موارد را می توان نام برد: اسکی، ماهیگیری، پیاده روی، کوله پشتی گردی، دوچرخه سواری کوهستان و...

گرند کیمن (Grand Cayman)، جزایر کیمن

ماهی های آبی، زرد و صورتی، لاک پشت های سبز و چندین گونه مرجان در این منطقه زندگی می نمایند. سد ساحلی این منطقه که با نام Stingray City شناخته می گردد یکی از معدود مکان ها در جهان است که در آنجا می توانید لقمه ماهی ها (stingrays) را از نزدیک و در محل طبیعی زندگیشان ببینید.

گرند کیمن، بزرگترین جزیره در مجموع سه جزیره تشکیل دهنده کشور جزایر کیمن است. جزایر کیمن در دریای کارائیب قرار دارند. کریستف کلمب این جزایر را در سال 1503 کشف کرد و آنها را لاکپشت ها نامید. در حدود سال 1540 این جزایر به نام کایمان نامیده شدند که از کلمه caiman، نام سوسماری که در این جزایر زندگی می نماید گرفته شده است.

جنگل های بارانی، کاستاریکا

این منطقه میزبانان هزاران شگفتی طبیعت و سرگرمی لذت بخش است. از تماشای توکان و طوطی های هزار رنگ گرفته تا زیپ لاین و تله کابین سواری بر بالای گل های ارکیده.

جمهوری کاستاریکا کشوری در آمریکای مرکزی است که در غرب دریای کارائیب و شرق اقیانوس آرام واقع شده است.

ریودوژانیرو، برزیل

کایت سواری بر فراز پدرا بونیتا (Pedra Bonita) و فرود ساحا سائو کنرادو (São Conrado) در کمتر از یک دقیقه دو منظره شگفت انگیز را پیش چشمان شما به نمایش می گذارد. هنگام پرواز از تماشای منظره کوه شوگرلوف (Sugarloaf)، کوه کورکوبادو (Corcovado) و مجسمه مشهور مسیح منجی (Christ the Redeemer) لذت ببرید.

کوه شوگرلوف با ارتفاع 396 متر، به خاطر تله کابین و منظره زیبایش در جهان مشهور است.

پارک ملی کروگر (Kruger)، آفریقای جنوبی

این پارک ملی زیبا، پوشش گیاهی و جانوری خاص و منحصربه فردی دارد. مساحت آن بیش از 19 هزار کیلومترمربع است. تعداد زیادی درخت بائوباب در نزدیکی انتهای شمالی پارک ملی کروگر وجود دارند. 9 جهت پیاده روی مختلف در این منطقه وجود دارند.

جزایر آیولین (Aeolian)، ایتالیا

قایق رانی در میان این جزایر آتشفشانی زیبا، تجربه متفاوتی خواهد بود. جزایر آیولین مجمع الجزایر آتشفشانی در دریای تیرنی در شمال سیسیل هستند که به نام آیولوس خدای باد نام گذاری شده اند. جزایر آیولین یکی از مقاصد مهم جهانگردی در فصل تابستان هستند که هر سال بیش از دویست هزار جهانگرد را جذب می نمایند.

به علت اینکه لیپاری بزرگ ترین جزیره در میان جزایر آیولین است، این جزایر گاهی به نام جزایر لیپاری نیز خوانده می گردد.

کویینزتاون (Queenstown)، نیوزیلند

کویینزتاون، یک شهر در نیوزیلند است که در منطقه اوتاگو واقع شده است. از هلی اسکی (heli-skiing) گرفته تا بانجی جامپینگ، انواع سرگرمیات هیجان انگیز در این منطقه برای جهانگردان وجود دارد.

نیوزیلندند کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است که از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده است. محیط زیست زلاندنو با جانوران و گیاهان منحصربه فرد خود از تمام نقاط جهان متمایز است. کوه نوردی و صخره نوردی از ورزش های محبوب جهانگردان در سفر به نیوزیلند محسوب می گردد.

جزیره Bute، اسکاتلند

این جزیره به دو بخش تقسیم می گردد که با گسل Highland Boundary از هم جدا می شوند. بسیاری از جهانگردان برای انجام ورزش قایق رانی این جزیره را انتخاب می نمایند. این جزیره علاوه بر جاذبه های ورزشی و طبیعت زیبا، آثار تاریخی هم دارد.

اسکاتلند دومین کشور بزرگ بریتانیا است که از انگلستان کوچکتر است ولی وسعت و جمعیت آن از مجموع ولز و ایرلند شمالی بیشتر است. اسکاتلند همراه با انگلستان، ولز و ایرلند شمالی کشور بریتانیای کبیر را تشکیل می دهند. مرکز اسکاتلند شهر تاریخی ادینبرو است. ادینبرو در بریتانیا از نظر تعداد جهانگردان، پس از لندن در مقام دوم واقع شده است. در سال 2009 ادینبرو به عنوان برترین مکان برای زندگی انتخاب شد.

منبع: کجارو / travel.nationalgeographic.com
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1938

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: در جستجوی ماجراجویی؛ از کانادا تا آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: در جستجوی ماجراجویی؛ از کانادا تا آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید