دره عشق اینجاست

به گزارش ایپتن، در برخی از قسمت های دره عشق عشایر را خواهید دید. که مانند رقصندگان زیبایی در دامنه کوه جلوه می کنند. همچنین اگر شانس خوبی نصیب تان شود، می توانید حسابی از آن ها عکاسی کنید.

دره عشق اینجاست

هر گوشه از جهان هستی، شکلی از طبیعت را به نمایش گذاشته است. گاهی یک آبشار است، گاهی یک بیابان پر از سکوت، در جایی دیگر جنگلی انبوه و گاهی هم دره های عمیق. قبل از افراد طبیعت گرد، همه دره ها، از دید مردم عادی تنگناهای باریکی بودند که هرلحظه ممکن بود خطری از گوشه شان بیرون بیاید. اما امروز زیبایی این پدیده های طبیعی، رشته ای ورزشی به نام دره نوردی را به وجود آورده است که هزاران طرفدار نیز دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا به گردشی در یکی از بکرترین آن ها، دره عشق بپردازیم.

چطور برویم؟

برای رسیدن به دره عشق باید به استان چهارمحال و بختکمک برویم و وارد یکی از زیباترین و پرپیچ وخم ترین جاده های ایران، جاده شهرکرد به ایذه شویم. جهتی پر از درختان بلوط در دامنه های زاگرس. پس از آن، راه های فرعی ما را به دامنه های کوه هزار دره و یکی از انشعابات کارون می رسانند و پس از عبور از یک پل و چند روستای کوچک، باید به سوی روستای دروک پر از انار برویم که به همین دلیل است که به آن دورک اناری می گویند.پس از ادامه جهت عاقبت به مقصد خودمان می رسیم.

دره عشق چرا؟

بسکمک از گردشگران از افسانه های محلی خبردارند که می گویند: در زمان های بسیار دور دو نفر در دو سوی این دره به هم دل می بازند اما چون هنوز پلی وجود نداشته و راهی نیز برای ارتباط نبوده است به ناچار هر دو خود را به داخل آب دره انداختند تا بهم برسند.

رودخانه کارون

رودخانه کارون در میانه های راهش از دره عشق گذر می کند. که باعث شده تا حیات در این سرزمین ماندگار شود و روستاهای کوچک و بزرگی شکل بگیرند. آب وهوای فرح بخش اطراف این دره دست نخورده همه و همه به خاطر وجود این رودخانه است.

همچنین در قسمت هایی از دره، آبشارهای متعددی وجود دارد که برخی از آن ها فصلی و برخی دیگر دائمی هستند.

آبشار دره عشق

یکی از مهم ترین این آبشارها، همان آبشار دره عشق است که آب با سرعت زیاد از دل کوه به بیرون می آید و از ارتفاع بیش از 100 متر سقوط می کند.

چشمه سارها نیز یکی دیگر جاذبه این دره هستند به ویژه تعدادی از آن ها که دارای آب معدنی گوگردی هستند و خواص خاص خود را دارند. نمونه ای از این چشمه ها در روستایی با نام معدن در میان همین دره واقع شده است.

روستاها و انارستان ها

روستاهای زیبایی در این دره وجود دارند که با معماری بسیار دیدنی در کنار جاذبه های طبیعی تصویری خاص را در منطقه ایجاد کرده اند. همچنین به سبب وجود پربرکت رود کارون، شالیزارها و باغ های انار با جلوه های خاص خودشان، رنگی تازه به طبیعت می دهند.باغ های انار روستای دورک هم در این میان دلبری می کنند درحالی که پیش از رسیدن به روستا حتی یک درخت انار هم به چشم نمی خورد و این حکایت از تنوع آب و هوایی منطقه دارد.

عشایر رقصان در درامنه کوه

این دره در میانکوه هایی پایدار و سر به فلک کشیده واقع شده است. جالب است بدانید در برخی قسمت های دره عشق عشایر، مآمن خود را برپا کرده و با حضورشان جلوه ای خاص به منطقه بخشیده اند. لباس های رنگین، چهره هایی پر از لبخند و طعم اصیل زندگی سوغات همیشگی آن ها برای دره عشق است. اگر از فاصله دور به حرکات آن ها خیره شوید مانند رقصندگان زیبایی در دامنه کوه جلوه می کنند. همچنین اگر شانس خوبی نصیب تان شود، می توانید حسابی از آن ها عکاسی کنید.

در دره عشق چه کنیم؟

رفتینگ در کارون

تصور کنید داخل یک قایق کوچک بر جریان آب رودخانه سوار می شوید و با فراز و نشیب هایش پیش می روید. خوب، چی از این بهتر؟ امروزه هر کسی دوستدار هیجان در دل طبیعت است، ممکن است به گزینه ای به نام رفتینگ نیز فکر کند چراکه به سبب شیب مناسب کارون و آبدهی بالای آن، می توانید این هیجان را در دره عشق و در آب های خروشان رود آن نیز تجربه کنید و خاطره ای خوش را در ذهنتان حک نمایید.

گشت و گذار و عکاسی

می توانید ساعت ها وقت بگذارید و گوشه گوشه این دره را کشف کنید. از آن همه زیبایی نمی توانید دست بکشید پس معطل نکنید، به دوربین تان مسلح شوید و تصاویر حیرت انگیزی را به ثبت برسانید.

پیک نیک

وسایل و خوراکی های مورد نیازتان را بردارید و گوشه ای از این طبیعت بکر را برگزینید تا غرق در آن شوید. پیک نیک در دره عشق در کنار خانواده می تواند بسیار لذت بخش باشد.

کوهنوردی

کوه های پایدار این منطقه امکان تجربه یک کوهنوردی متفاوت را برای شما فراهم می کنند. البته بد هم نیست که از یک کوهنورد حرفه ای کمک بگیرید. می توانید بر فراز این کوه ها بایستید و شاهد شاهکار خلقت در دره عشق باشید.

دوچرخه سواری

در جهت دره عشق معمولاً رکاب زنانی را خواهید دید که در دسته های چندتایی یا تکی به دوچرخه سواری مشغولند. اگر دوستدار این ورزش هستید می توانید بخشی از راه را همراه آنها بپیمایید.

حرف آخر

خوب است قبل از سفر به آب وهوای پاییز دقت کنید که ممکن است گاهی بارانی و سرد باشد و گاهی آفتابی و گرم. پس حتماً به فکر فراهم کردن همه چیز باشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 751

به "دره عشق اینجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره عشق اینجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید