خبرنگاران طرح ملی تقاطع غیرهم سطح کلانشهر اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش ایپتن، اصفهان- خبرنگاران- پروژه ملی تقاطع غیر همسطح آفتاب کلانشهر اصفهان روز آدینه با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، استاندار و شماری از مسوولان استان اصفهان به بهره برداری رسید.

خبرنگاران طرح ملی تقاطع غیرهم سطح کلانشهر اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگاران، با تکمیل پل آفتاب، خیابان های تابان و آسمان دسترسی به فرودگاه بین المللی اصفهان ایمن تر و سریع تر می گردد، این پروژه در محل تقاطع حلقه چهارم حفاظتی با اتوبان فرودگاه قرار گرفته است.

مساحت پل آفتاب 210 هزار مترمربع است که 145 هزار مترمربع از مساحت پروژه مربوط به اجرای تقاطع غیر همسطح و کندروهای اتوبان و 65 هزار متر مربع مساحت راستا اتصال تقاطع به بلوار فرزانگان است.

چهار هزار و 900 متر مربع پل سازی در این پروژه اجرا شده است و حجم بتن ریزی در پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان بیش از 60 هزار تن بوده است.

در این پروژه 150 هزار تن آسفالت ریزی انجام و بیش از یک میلیون مترمربع سطح آسفالت شده است.

برای این پروژه ملی به گفته مسوولان شهرداری اصفهان 591 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است،

مسوولان امر هدف از اجرای این طرح را دسترسی وسایل نقلیه از بلوار فرزانگان به بزرگراه شهید اردستانی، کاهش ترافیک در محور بلوار بعثت و عاشق اصفهانی، افزایش ایمنی، کاهش آلودگی هوا، دسترسی آسان به فرودگاه اصفهان و دسترسی به حلقه حفاظتی برشمردند.

در شهر اصفهان افزون بر 2 میلیون و 300 هزار نفر زندگی می نمایند، همچنین این خطه دارای 15 منطقه شهری، هفت هزار و 500 هکتار اراضی مسکونی، 700 هزار خانه، حدود 360 هکتار اراضی آموزشی، 50 هکتار پارکینگ، یکهزار و 100 هکتار فضای عمومی و 300 هکتار باغ داخل محدوده شهری است.

واعظی: دولت برای سلامت مردم ارزش قائل است

به گزارش خبرنگاران، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری امروز در آیین افتتاح این طرح ملی گفت: همیشه دولت برای سلامت و وقت مردم ارزش قائل است.

وی اظهار داشت : باز کردن گره های ترافیکی به معنای اهمیت به محیط زیست است، باید اقداماتی صورت بگیرد تا از توقف بیش از حد خودروها جلوگیری گردد.

واعظی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته برنامه ریزی و اهمیت برمبنای محیط زیست و سلامت مردم است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری بیان نمود: در کلان شهرها و شهرهایی مانند اصفهان، تهران و تبریز با توجه به جمعیت ها وقت مردم بسیار ارزشمند است و با این اقدامات اجرا شده به وقت و سلامت مردم توجه ویژه ای اجرا شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان در یک چهارراه قراردارد و علاوه بر اینکه افرادی در این شهر اسکان دارند تعداد زیادی از این شهر عبور می نمایند که احتیاج به اقامت ندارند از این رو احداث اینگونه پل ها، کمربندی ها و حلقه اطراف شهر در راستای آرام کردن ترافیک و سامان دادن به شهر تاثیرگذار است.

واعظی همچنین از مرکز همایش های بین المللی اصفهان بازدید کرد که قرار است خاتمه اردیبهشت به بهره برداری برسد.

طرح احداث مرکز همایش های بین المللی اصفهان به عنوان یک طرح چند منظوره با هدف میزبانی اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در ایران در اسفند سال 1389 به مرحله اجرا در آمد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1495

به "خبرنگاران طرح ملی تقاطع غیرهم سطح کلانشهر اصفهان به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح ملی تقاطع غیرهم سطح کلانشهر اصفهان به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید