جزئیات کارگاه های تخصصی جشنواره بین المللی فیلم فجر

به گزارش ایپتن، خبرنگاران: در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر، 8 کارگاه تخصصی با همکاری اساتیدی از کشورهای نیوزلند،کانادا، هنگ کنگ، چین، ترکیه، لهستان و فرانسه برگزار می گردد.

جزئیات کارگاه های تخصصی جشنواره بین المللی فیلم فجر

به گزارش خبرنگاران، در ایام برگزاری مستقل بخش بین الملل جشنواره فجر، 8 کارگاه تخصصی با همکاری اساتیدی از کشورهای نیوزلند، کانادا، هنگ کنگ، چین، ترکیه، لهستان و فرانسه برگزار می گردد.

نخستین کارگاه تخصصی، ششم اردیبهشت و در نخستین روز ایام برپایی بخش بین الملل فیلم فجر، با موضوع فراوری مشترک، اصول و روش ها توسط دکتر پیت برایان ریو (Pete Revi) از کشور نیوزلند برگزار می گردد که در کمپانی تودرگنز اینترتیمنت در حوزه فراوریات سینمایی فعالیت می نماید. او درباره ضرورتهای فراوری مشترک در دنیا و چگونگی راه اندازی فراوری مشترک میان چند کشور سخن خواهد گفت.

وی بیش از 30 سال در حوزه سینما فعالیت داشته و بنیانگذار موسسه اوریجینال کات است.

طبق برنامه های پیش بینی شده، در هر کارگاه آموزشی که بصورت روزانه برگزار می گردد، از 10 صبح تا 18 برگزار خواهد شد. انتها بخش برنامه های هر روز جلسه پرسش و پاسخ خواهد بود.

کارگاه تبادل ایده جَن میلر

جَن میلر یک کارگاه آموزشی ایده پردازی (Pitching) را با جوایز نقدی و حمایتی از سوی جشنواره بین المللی فیلم فجر و سازمان سینمایی برگزار می نماید.

روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت ماه، جشنواره بین المللی فیلم فجر کارگاه چگونگی پردازش یک ایده کمتر از 150 کلمه برای تبدیل به یک فیلمنامه 90 صفحه ای برای فروش (فیلمنامه داستانی) را توسط جَن میلر برگزار می نماید.

جن میلر با بیش از 20 سال سابقه تدریس در امر پیچینگ (تبادل ایده ها)، برگزاری این کارگاه را برعهده دارد.

این کارگاه دوبار در دو روز متوالی از ساعت 8 تا 12 ظهر با سخنان عمومی جن میلر برگزار می گردد و از ساعت 13:30 برای 10 نفر از شرکت نمایندگانی که

طرح های شان انتخاب شده، تک به تک 30 دقیقه زمان در نظر گرفته می گردد تا به برطرف اشکال ایده ها بپردازد.

تالار تبادل ایده ها فرصتی برای تمام فیلمسازان جوانی است که پروژه های ناب سینمایی دارند و به دنبال جذب بخشی از سرمایه برای راه اندازی یا تکمیل فیلم سینمایی خود هستند. تنها فیلمسازانی می توانند در این بخش شرکت نمایند که پیش از این، حداقل یک فیلم ساخته باشند. همچنین فیلمسازان غیرایرانی که پروژه هایی برای فراوری مشترک و فیلمبرداری حداقل 30 درصد از فیلم در هر نقطه از سرزمین ایران را داشته باشند نیز می توانند در این بخش شرکت نمایند.

آسیب شناسی فیلمنامه در سینمای ایران

اساتید سینمای ایران در کارگاهی تخصصی موضوع فیلمنامه را آسیب شناسی می نمایند.

کارگاه تخصصی آسیب شناسی فیلمنامه در سینمای ایران 7 اردیبهشت و همزمان با دومین روز از برپایی بخش بین الملل سی وسومین جشنواره فیلم فجر، با حضور جمعی از اساتید سینمای ایران برگزار می گردد.

این کارگاه تخصصی در دومین روز از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و از ساعت 13 تا 17 و 30 دقیقه برگزار می گردد.

پیش بینی می گردد اعضای صنوف خانه سینما از جمله شرکت نمایندگان اصلی در این کارگاه هستند.

کارگاه حداقل سه مدیر جشنواره الف (A) از سراسر دنیا

معیارهای جشنواره ها برای جذب فیلم با حضور سه مدیر از جشنواره های بین المللی درجه الف در سی و سومین جشنواره فیلم فجر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

میزگرد معیارهای جشنواره ها برای جذب فیلم، 8 اردیبهشت همزمان با دومین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار می گردد.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، رییس جشنواره استانبول، یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره برلین و مدیرعامل جشنواره فیلم کن از جمله مدیرانی هستند که درباره معیارهای جشنواره ها برای جذب فیلم در این نشست حضور پیدا می نمایند.

این میزگرد از ساعت 14 تا 15 و 30 دقیقه هشتم اردیبهشت در سالن 3 پردیس سینمایی ملت برگزار می گردد.

مبانی و قوانین حق امتیاز

مبانی و قوانین حق امتیاز با حضور مهمت گلریوز از کشور ترکیه در سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم فجر آنالیز می گردد.

مبانی و قوانین حق امتیاز در قالب کارگاهی تخصصی، هشتم اردیبهشت از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه مورد آنالیز قرار می گیرد.

مهمت گلریوز نماینده حق امتیاز در کشور ترکیه، در ای کارگاه تخصصی درباره حقوق مولف در سینما به بحث و گفت وگو می پردازد.

کریستوف زانوسی به جشنواره فیلم فجر می آید

کریستوف زانوسی، کارگردان مشهور لهستانی برای برگزاری چند کارگاه تخصصی سینمایی به سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر می آید.

کریستوف زانوسی مولف، کارگردان، تهیه نماینده و فیلم نامه نویس مشهور لهستانی در ایام برگزاری بخش بین الملل جشنواره، با حضور در ایران چند کارگاه تخصصی سینمایی برای علاقه مندان برگزار می نماید.

کارگردان فیلم جنایت در کاتمونت در چهارمین روز از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به همراه علاقه مندان از ساعت 10 تا 12 صبح به تماشای فیلم ساختار کریستال می نشیند.

وی همچنین از ساعت 13 تا 14 و 30 دقیقه کارگاهی تخصصی با عنوان اصول کار با هنرپیشه، چگونگی تنظیم میزانسن میان دوربین و هنرپیشه را برپا خواهد نمود.

این کارگردان لهستانی در ادامه و از ساعت 15 تا 16 و 30 دقیقه درباره سیر تحول درام پردازی از دهه 60 میلادی تا امروز در کارگاهی تخصصی سخن می گوید. زانوسی پس از آن نیز از ساعت 16 و 45 تا 17 و 45 دقیقه به پرسش علاقه مندان پاسخ خواهد داد.

ارزیابی اصول کارگردانی فیلم های رزمی با حضور استنلی تانگ

اصول کارگردانی فیلم های رزمی با حضور استنلی تانگ کارگردان مشهور هنگ کنگی در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجربرگزار می گردد.

استنلی تانگ دهم اردیبهشت و همزمان با پنجمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر، از ساعت 10 تا 12 صبح به همراه علاقه مندان به تماشای فیلم داستان پلیس 3 می نشیند. وی همچنین از ساعت 13 تا 14 و 30 دقیقه در کارگاهی تخصصی درباره اصول کارگردانی فیلم های رزمی و چگونگی آماده سازی مواد خام برای تدوینگر سخنرانی خواهد نمود.

تانگ در ادامه و از ساعت 15 تا 16 و 30 دقیقه، سیر تحول سینماسینمای حادثه پرداز (از کار با بدلکار تا جلوه های ویژه رایانه ای) را در کارگاهی تخصصی آنالیز خواهد نمود.

وی در ادامه از ساعت 16 و 45 تا 17 و 45 دقیقه به پرسش حاضران پاسخ می دهد.

اولین فیلم آمریکایی تانگ جنجال در برانکس با بازی جکی چان است. تانگ به تازگی برنده جایزه اسب طلایی چین شد.

جلوه های ویژه بصری رایانه ای

کارگاه تخصصی جلوه های ویژه بصری در سینما با حضور براران لوولوا از کشور فرانسه در سی و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار می گردد.

برتران لوولوا مدرس از کمپانی جاست فوئل و مدمن فیلمز در زمینه جلوه های بصری، تهیه نمایندگی و مدیریت فراوری، 11 اردیبهشت و در ششمین روز از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ساعت 13 تا 14 و 30 دقیقه، در کارگاهی تخصصی درباره چگونگی کار با نرم افزار برای افزایش سیاهی لشگر در صحنه و... CGI ، سخنرانی می نماید.

وی همچنین از ساعت 15 تا 16 و 30 دقیقه درباره دیگر جلوه های ویژه بصری در کارگاهی تخصصی گفت وگو می نماید.

این متخصص سینمای فرانسه از ساعت 16 و 45 تا 17 و 45 دقیقه جوابگوی پرسش علاقه مندان خواهد بود.

مجموعه کارگاه های تخصصی از سوی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، همزمان با برپایی این رویداد سینمایی با حضور جمعی از بزرگان سینمای ایران و دنیا برپا خواهد شد.

این کارگاه ها از 6 تا 11 اردیبهشت ، همزمان با سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برپا می گردد.

انتهای پیغام، پ

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 388

به "جزئیات کارگاه های تخصصی جشنواره بین المللی فیلم فجر" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزئیات کارگاه های تخصصی جشنواره بین المللی فیلم فجر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات کارگاه های تخصصی جشنواره بین المللی فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید