فراوری یک میلیون متر مکعب چوب از باغ ها و اراضی ملی

به گزارش ایپتن، تهران (پانا) - معاون وزیر جهاد کشاورزی از توسعه 30 هزار هکتاری زراعت چوب در امسال خبر می دهد و می گوید امسال یک میلیون متر مکعب چوب از باغات مردم و اراضی ملی فراوری می گردد.

فراوری یک میلیون متر مکعب چوب از باغ ها و اراضی ملی

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش سازمان جنگل ها، مسعود منصور در جلسه ستاد ملی زراعت چوب، به توسعه زراعت چوب در اراضی ملی اشاره نمود و اضافه نمود: در محدوده طرح های آبخیزداری و مناطقی که مستعد اقدامات بیولوژیکی است زراعت چوب انجام می گردد.

به گفته وی، با وزارت نیرو درباره استفاده از آب های غیرمتعارف برای توسعه زراعت چوب تعامل و همکاری خوبی ایجاد شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در زمینه کشت و توسعه زراعت چوب با نیروهای مسلح وارد مذاکره شده ایم، از ظرفیت های مناسب این نهادها سخن به میان آورد و توضیح داد: امکان توسعه و رشد زراعت چوب در اراضی تحت اختیار آنان وجود دارد و این اقدام مشارکتی می تواند به بخشی از تعهدات ما جامه عمل بپوشاند.

منصور، اطلاع رسانی از مقرون به صرفه بودن زراعت چوب را امری لازم و ضروری دانست و یادآور شد: فواید مالی زراعت چوب باید به مردم اطلاع رسانی گردد تا انگیزه ورود به این حوزه افزایش یابد.

سازمان جنگل ها از هر اقدامی برای حفظ منابع طبیعی کشور حمایت می نماید

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر حفظ منابع طبیعی گفت: این سازمان از هر اقدامی که منجر به حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی گردد، حمایت می نماید.

وی گفت: اگر کسی در دیمزارها و مستثنیات گیاهان دارویی کشت کند و یا درختی بکارد فی نفسه به ایجاد و حفظ پوشش گیاهی کشور یاری نموده و این اقدام در راستای اهداف سازمان جنگل ها انجام می گردد.

منصور ادامه داد: هر درختی که در راستای زراعت چوب کاشته می گردد علاوه بر فراوری اکسیژن و حفظ آب و خاک، نیازهای چوبی صنایع و کارخانجات را نیز تأمین می نماید.

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه اختلاف نظرها درباره توسعه زراعت چوب معنا و مفهومی ندارد و فضای سبزی که شهرداری ایجاد می نماید در راستای حفظ و ایجاد پوشش گیاهی است، اظهار داشت: وقتی در یک پادگان نظامی درخت کاشته می گردد این کار خود به خود علاوه بر تلطیف فضا به حفظ آب و خاک یاری می نماید.

منصور از ادارات کل منابع طبیعی استان ها خواست هرگونه گزارش استانی درباره زراعت چوب را مستندسازی نموده و در قالب نقشه معلوم نمایند که چه میزان اراضی اشخاص و اراضی ملی زیر کشت زراعت چوب قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1252

به "فراوری یک میلیون متر مکعب چوب از باغ ها و اراضی ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری یک میلیون متر مکعب چوب از باغ ها و اراضی ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید