توصیه تغذیه ای برای مبتلایان به نوعی بیماری روده

به گزارش ایپتن، ایسنا/ رژیم غذایی سرشار از فیبر خوراکی و حاوی چربی پایین به تسکین علائم نوعی بیماری روده ای موسوم به کولیت زخمی یاری می نماید.

توصیه تغذیه ای برای مبتلایان به نوعی بیماری روده

نتایج یک مطالعه نشان می دهد: رژیم غذایی سرشار از فیبر خوراکی و حاوی چربی پایین میتواند به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به کولیت زخمی یاری کند.

کولیت زخمی نوعی بیماری التهابی روده است که بر اثر آن روده ها به خصوص روده عظیم درگیر مسائل التهابی می گردد.

دکتر ماریا آبرئو از متخصصان این مطالعه از دانشگاه میامی گفت: برای افراد مبتلا به بیماری التهابی روده این پرسش مطرح است که چه نوع مواد غذایی علائم بیماری را در آنان کاهش می دهد. متاسفانه تا به امروز مطالعات کافی و جامعی در این مورد انجام نگرفته است.

در این آنالیز محققان به انجام آزمایش روی 17 بیمار مبتلا به کولیت زخمی پرداختند. کولیت، بیماری التهابی روده است که موجب گرفتگی شکمی، اسهال خونی و درد می گردد. در این آنالیز از گروهی از بیماران درخواست شد تا یک رژیم غذایی حاوی فیبر بالا و سرشار از میوه و سبزی را رعایت نموده و تنها 10 درصد کالری از مصرف چربی دریافت کنند.

همچنین از گروه دیگر از بیماران درخواست شد رژیم غذایی حاوی میوه، سبزی و فیبر را رعایت کنند اما 35 تا 40 درصد از کالری را از مصرف چربی دریافت کنند.

هر یک از شرکت کنندگان رژیم غذایی را برای مدت یک ماه ادامه داده و پس از آن رژیم غذایی دیگر را دنبال کردند.

این متخصصان در طول آزمایشات خود مشاهده کردند افرادی که رژیم غذایی حاوی چربی پایین داشته اند دچار سطح پایینتری از التهاب روده بوده و نشانه هایی از تعادل باکتریایی در دستگاه گوارش آنان مشاهده شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1149

به "توصیه تغذیه ای برای مبتلایان به نوعی بیماری روده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه تغذیه ای برای مبتلایان به نوعی بیماری روده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید