طراحی لوگو: تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند ایرانی ، لطفی علی عسگرزاده کیست ؟

به گزارش ایپتن، خبرنگاران : گوگل لوگوی خود را به افتخار دانشمند ایرانی تغییر داد.

طراحی لوگو: تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند ایرانی ، لطفی علی عسگرزاده کیست ؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران ، گوگل در روز سه شنبه به احترام لطفی علی عسگرزاده ریاضیدان، دانشمند کامپیوتر، مهندس برق و استاد ایرانی علوم رایانه در دانشگاه کالیفرنیا و بعلاوه مبدع نظریه منطق فازی و شاخه های متنوع آن، لوگوی خود را تغییر داد.

از پدری ایرانی (اردبیلی) و مادری روس در باکو در جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی به دنیا آمد و تحصیلات اولیه خود را در باکو و تهران انجام داد.

لطفی زاده با خلاقیت ذهنی خود نظریه های متعددی را در زمینه تخصصی خود ارائه کرد. در اوایل دهه 1960 متوجه شد که نقش انسان و مغز آن در دانش مهندسی سامانه ها لحاظ نشده است. در سال 1965 اثر پیشگامانه خود در زمینه مجموعه های فازی را در مقاله ای با عنوان مجموعه های فازی منتشر کرد که در آن با وارد کردن ارزش هایی مثل کوتاه و بلند در ریاضیات، متغیرهای فازی را معرفی کرد. او روش تازه ای برای آنالیز عدم قطعیت ارائه کرد که شبیه تئوری احتمالات بود، اما عین آن نبود. در 1973 نظریه منطق فازی خود را طرح کرد.

گفته می گردد نوآوری های این دانشمند ایرانی، امکان پذیری یک پارادایم تازه در هوش مصنوعی را تبیین، و رئوس کلی آن را ترسیم نموده است. لطفی علی عسگرزاده در سال 2017 درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

منبع: رکنا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1876

به "طراحی لوگو: تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند ایرانی ، لطفی علی عسگرزاده کیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند ایرانی ، لطفی علی عسگرزاده کیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید