تصویب 10 طرح بازسازی اضطراری در شورای فنی میراث فرهنگی خوزستان

به گزارش ایپتن، معاون میراثفرهنگی خوزستان گفت: در آخرین نشست شورای فنی میراثفرهنگی استان، طرح بازسازی اضطراری و برطرف خطر ده اثر تاریخی آنالیز و تصویب شد.

تصویب 10 طرح بازسازی اضطراری در شورای فنی میراث فرهنگی خوزستان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان خوزستان، احمدرضا حسینی بروجنی امروز یکشنبه 26 مردادماه 99 اظهار کرد: در راستای آنالیز طرح های بازسازیی تهیه شده در حوزه معاونت میراثفرهنگی، جلسه شورای فنی با حضور مدیرکل استان و اعضای شورای فنی برگزار گردید.

او با بیان این که در این نشست طرح بازسازی اضطراری و برطرف خطر ده اثر تاریخی در سطح استان آنالیز و در نهایت موارد مرتبط با موضوع به منظور بازسازی این آثار و صدور حکم تصویب شد، اضافه کرد: بازسازی بقعه عبدالله بانو، ساباط های شوشتر و اثر تاریخی تعیین التجار این شهرستان از طرح هایی بودند که در این شورا مورد نقد و آنالیز نهاده شدند.

معاون میراثفرهنگی خوزستان ادامه داد: به همین دلیل، پس از آنالیز طرح های بازسازیی شهرستان شوشتر، بازسازی دو اثر تاریخی شهر اهواز به نام های سرای دادرس و هتل قو نیز در شورای فنی آنالیز شد و در ادامه طرح ساماندهی محوطه طاق طویله شهر ایذه که توسط شهرداری تهیه شده بود نیز در این جلسه مورد بحث نهاده شد و مقرر شد کارشناسان حوزه معاونت میراثفرهنگی استان و دفتر فنی شهرداری ایذه نسبت به اصلاح طرح ساماندهی اقدام و این طرح بار دیگر در جلسه شورای فنی مطرح گردد.

او اعلام کرد: در این شورا، طرح های دیگری از قبیل طرح بازسازی اضطراری و برطرف خطر قلعه جایزان، خانه اخوان و خانه نجف خان بهبهان و باغ امیرمجاهد رامهرمز هم آنالیز و در نهایت با رأی اکثریت اعضای شورا، طرح های بازسازی اضطراری و برطرف خطر تصویب و به منظور صدور احکام بازسازیی به معاونت میراثفرهنگی وزارتخانه ارسال شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1106

به "تصویب 10 طرح بازسازی اضطراری در شورای فنی میراث فرهنگی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 10 طرح بازسازی اضطراری در شورای فنی میراث فرهنگی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید