تئاتر استان ها نبض تپنده هنرهای نمایشی کشور است

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران، حمید نیلی، ظهر پنجشنبه پس از دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن نمایش استان فارس نهاده شد و به رایزنی با آنان در زمینه برنامه های این انجمن پرداخت.

تئاتر استان ها نبض تپنده هنرهای نمایشی کشور است

وی در حاشیه دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به خبرنگاران با بیان اینکه انجمن نمایش به دنبال تعامل با دیگر نهادهایی که فعالیت فرهنگی و هنری انجام می دهند است، اعلام کرد: هیچ ابزار جدی به اندازه تئاتر نداریم که به فرهنگسازی کمک کند و بسکمک جاها به چنین ابزاری احتیاج دارند که انجمن تئاتر می تواند به عنوان یک انجمن مطمئن و متعهد مورد نظر قرار گیرد.

نیلی با توجه به حوزه فرهنگ سازی در زمینه از حمایت از فراوری ملی اضافه نمود: به ویژه در حوزه کودک و نوجوان چه جایی مناسب تر از انجمن نمایش برای این منظور وجود دارد که برآمده از هنرمندان تئاتر هر استان است.

وی با تاکید مجدد بر تعامل سازی در زمینه فراوری تئاتر، درخصوص اهمیت تئاتر استان ها، اظهار کرد: تئاتر استان ها نبض تپنده تئاتر کشور است؛ مادامی که ما به تئاتر استانی نپردازیم شاید خروجی خوبی نداشته باشیم، بالاخره کسانی که به عنوان اساتید این فن شناخته گردیده هستند، برآمده از تئاتر استان ها و شهرستان ها می باشند.

مدیرعامل انجمن تئاتر ایران با تاکید بر استعدادیابی در زمینه تئاتر، اعلام کرد: برگزاری جلسات با اعضای هیئت مدیره انجمن های نمایش استان ها به دنبال اهمیت بخشیدن به این موضوع است.

وی با بیان اینکه تئاتر، هنر زنده ایست، اضافه نمود: برای پیشرفت این هنر زنده تنها راه، حمایت است؛ حمایت ما در گام نخست معنوی است که در وضعیت کنونی می توانیم با تعامل دیگر نهادها انجام دهیم.

نیلی با این وجود حمایت از حرکت و جریان تئاتر شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد و درخصوص حمایت از جشنواره استانی اعلام کرد: ما بر اساس تفاهم نامه تعهد خود را انجام می دهیم و در زمینه تعامل هم که احتیاج این بخش است بالاخره آن بودجه ای که انجمن به جشنواره اختصاص می دهد، اندک است، بنابر این انجمن ها باید آن قدر هنر به خرج دهند که تعامل را ایجاد نمایند تا رویداد استانی مهمی نظیر جشنواره تئاتر به نتیجه برسد.

وی توضیح داد: نهادهایی مانند شهرداری ها و استانداری ها که دغدغه فرهنگی و هنری دارند باید پای کار آمده و کوشش های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس را در این باره مورد حمایت قرار دهند، انجمن نمایش هم به نوبه خودش اگر احساس کند احتیاج به همراهی است در این زمینه مشارکت می جوید.

مدیرعامل انجمن تئاتر ایران با این وجود توضیح داد: بر اساس تفاهم نامه ای که داریم اعلام آمادگی می کنیم و کمک می رسانیم اما این کفاف اجرای یک جشنواره به این بزرگی را ندارد جز اینکه تعامل پیش بیاید.

وی همچنین مشارکت خانه تئاتر شیراز در برپایی جشنواره استانی را بسته به تمایل هیئت مدیره آن ارزیابی کرد و گفت: بالاخره همه ما تئاتری ها باید با هم تعامل کنیم و قطعا پازل و جورچین تئاتر آن قدر گسترده است که احتیاج به کمک همه ما دارد.

نیلی درباره اعزام به خارج گروه های تئاتری استان فارس هم تاکید نمود: باید گروه هایی که مورد نظر هستند برای اعزام به خارج در شورایی که به این کار اختصاص یافته مطرح گردد تا مورد حمایت قرار گیرند.

این درحالیست که صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در دیدار با اعضای انجمن نمایش استان فارس و مدیرعامل انجمن تئاتر ایران اعلام کرد: در صورتی می توان یک جشنواره ملی یا بین المللی تئاتر برای فارس در نظر گرفت که طرح علمی و عملی با رویکرد شاخص داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 72

به "تئاتر استان ها نبض تپنده هنرهای نمایشی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر استان ها نبض تپنده هنرهای نمایشی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید