برگزاری بیستمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان، انتخاب سی کتاب در حوزه های مختلف

به گزارش ایپتن، بیستمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان همراه با رونمایی از کتاب با حضور وزیر ارشاد در کرمان برگزار گردید.

برگزاری بیستمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان، انتخاب سی کتاب در حوزه های مختلف

به گزارش خبرنگار از ، محمد علیزاده ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسنان کرمان هم اکنون در بیستمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان با حضور وزیر ارشاد گفت: ما جزء اولین استان هایی هستیم که مراسم رونمایی از کتاب را برگزار کردیم.

وی بااشاره به در رونمایی از مجموعه کتاب های مفاخر استان به ارتباط خوب بین دانشگاه و اداره ارشاد اشاره نمود و اضافه کرد: انتخاب کتاب سال کار علمی و دانشگاهی است و انتشار فصلنامه های پژوهشی و کمیته علمی انجمن آثار و مفاخر استان از جمله این ارتباط ارزنده است .

علیزاده گفت: حوزه نشر از سال 77 دارای هیات چاپ و نشر شده و جز استان های پیشتاز بوده ایم.

وی تعداد کتاب های منتشر شده توسط ناشران محلی و استانی را 3100 کتاب به تیراژ بیش از 5 میلیون نسخه دانست و اضافه کرد: خرید کتاب از مولفان و ناشران از سال 92 روند رو به رشدی داشته است.

احمد یوسف زاده دبیر علمی بیستمین دوره جایزه کتاب استان کرمان بیانیه این رویداد را صادر و در آن به رشد در زمینه کتاب اشاره نمود و گفت: 555 کتاب به دبیرخانه با موضوعات مختلف ارسال شد و مورد داوری نهاده شد.

فدایی استاندار کرمان هم گفت: مفاخر استان کرمان در قالب کتاب برای جوانان همراه با سوابق آن ها تهیه شده است.

وی توضیح داد :ما برای فرهنگ صندلی بالایی قائلیم و توسعه بدون توجه به فرهنگ و زمینه های فرهنگی امکان پذیر نیست و در استان سعی شده به فرهنگ توجه و کار های فرهنگی در اولویت قرار گیرد و در این راستا کار هایی را شروع و کار هایی را قرار است شروع کنیم.

در سرانجام در حوزه های ادبیات کودک، شعر، پزشکی و بهداشت، علوم تربیتی و اجتماعی، داستان ، رمان و... 30 کتاب شایسته تقدیر شدند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 174

به "برگزاری بیستمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان، انتخاب سی کتاب در حوزه های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری بیستمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان، انتخاب سی کتاب در حوزه های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید