آنالیز اولیه پرونده 7 ورزشکار دوپینگی انجام شد، اعلام یک نمونه مثبت

به گزارش ایپتن، رضا سعیدی در مصاحبه با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه از مجموع تست های به عمل از ورزشکاران در سال 2019 میلادی، اعلام رای در خصوص 6 نمونه مثبت هنوز انجام نشده است، گفت: اوایل هفته گذشته جلسه بازبینی اولیه در خصوص پرونده این ورزشکاران انجام شد تا بعد از آن مراحل تکمیلی برای اعلام رای قطعی طی گردد.

آنالیز اولیه پرونده 7 ورزشکار دوپینگی انجام شد، اعلام یک نمونه مثبت

وی ادامه داد: جلسه بازبینی اولیه به عنوان اولین مرحله از بررسی پفراینده ورزشکاران خاطی به این منظور برگزار می گردد که موضوع مثبت بودن نتیجه تست دوپینگ به صورت رسمی به ورزشکار خاطی، نماینده فدراسیون یا باشگاه مربوطه اعلام گردد تا در صورت لزوم برای دفاعیات احتمالی و ارائه مستنداتی مبنی بر عدم دوپینگ یا دوپینگ ناخواسته اقدام گردد. بعضاً هم دوپینگ شان به خاطر مصرف دارویی خاص - با مجوز پزشک - مثبت می گردد که باید مستندات آن را ارائه دهند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ توضیح داد: در جلسه بازبینی اولیه پفراینده این 6 ورزشکار که در محل نادو برگزار گردید، پفراینده ورزشکاری که تست دوپینگ آن در امسال میلادی مثبت اعلام شده نیست بررسی شد.

وی تاکید نمود: به خاطر گستردگی شیوع کرونا، بررسی تست دوپینگ ورزشکاران متوقف شده بود. اما اخیراً هر 149 نمونه ای که در امسال میلادی گرفته بودیم برای آلمان و قطر ارسال شد. قطری ها هنوز در خصوص 59 نمونه ای که در اختیارشان گذاشته شده، هیچ اعلام رایی نداشته اند اما آلمانی ها بخش عمده ای از تست ها را بررسی و نتایج را معین نموده اند. یکی از این نتایج مثبت تشخیص داده شده است.

سعیدی از اشاره به رشته 7 ورزشکار خاطی امتناع کرد و گفت: به زودی فرایند بررسی پفراینده این ورزشکاران برای اعلام رای به نتیجه نهایی می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1023

به "آنالیز اولیه پرونده 7 ورزشکار دوپینگی انجام شد، اعلام یک نمونه مثبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز اولیه پرونده 7 ورزشکار دوپینگی انجام شد، اعلام یک نمونه مثبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید