برخورد قانونی با ناقضان پروتکل های بهداشتی

به گزارش ایپتن، خبرنگاران/خراسان جنوبی معتمدیان گفت: با افرادی که پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را نقض نمایند، برخورد قانونی می گردد.

برخورد قانونی با ناقضان پروتکل های بهداشتی

محمدصادق معتمدیان، امروز آدینه 23 اسفند در نشست با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، رؤسای بیمارستان ها و متخصصان عفونی، ضمن تشکر از کوشش این گروه برای بازگشت سلامت به جامعه، اعلام نمود: همه افراد جامعه در هر شغل و حرفه ای مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.

به گزارش خبرنگاران، وی با تأکید بر اینکه همه مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند، توضیح داد: هدف اصلی در ابلاغ دستورالعمل ها، حفظ آرامش جامعه است، اما همیشه تأکید بر رعایت نکات بهداشتی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: نصب بنرهای مرتبط و اطلاع رسانی نکات و توصیه های بهداشتی از برنامه هایی است که به طور جدی از فردا دنبال خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به ازدحام جمعیت و شلوغی در بعضی فروشگاه ها و مراکز فروش، گفت: براساس دستورالعمل های بهداشتی، مدیران این مجموعه ها مکلفند ضمن اقدام به ضدعفونی مکرر محیط، دستکش یکبار مصرف در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

وی اضافه نمود: کمیته نظارت و بازرسی ستاد مدیریت کرونای استان، مجوز لازم برای برخورد قانونی با ناقضان قانون را دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: نانوایی ها، صندلی های سوخت، اماکن عمومی و اماکن صنفی از این قاعده مستثنی نیستند.

معتمدیان با بیان اینکه نظارت ها و بازرسی ها به صورت شبانه روزی و بی وقفه انجام می گردد، اظهار کرد: معین 9 گلوگاه خاص برای توقف اتوبوس ها در محورهای استان از مهم ترین اقدامات در راستای محدودیت ترددها است.

وی اعلام نمود: اتوبوس های در حال گذر از محورهای استان، برای نماز و استراحت فقط اجازه توقف در این 9 مجتمع بین راهی را دارند.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: اتوبوس های درگذر، اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند و به محض ترک هر مجتمع، فضا بلافاصله ضدعفونی و گندزدایی می گردد.

معتمدیان با بیان اینکه هدف از اعمال این محدودیت ها، پیشگیری از شیوع بیماری کروناست، ادامه داد: نیروهای کنترل شرایط در ورودی و خروجی شهرهای استان نیز استقرار یافته اند.

وی گفت: کنترل دمای بدن و شرایط مسافران در ورودی و خروجی شهرها، مهم ترین هدف از استقرار این افراد بوده و افراد مشکوک با کنترل کامل برای بستری و آغاز درمان به بیمارستان ها منتقل می شوند.

استاندار خراسان جنوبی از کوشش استان برای تأمین اقلام بهداشتی گفت و یادآور شد: کمبود بعضی موارد مانند ماسک متأثر از افزایش درخواست هاست که در تمام جهان مشهود است.

معتمدیان اعلام نمود: در توزیع اقلام بهداشتی اولویت هایی معین شده و بر این اساس کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در اولویت هستند و بیماران خاص در صندلی بعدی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 870

به "برخورد قانونی با ناقضان پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قانونی با ناقضان پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید