تور دبی: امارات به سیارک میان مریخ و مشتری کاوشگر می فرستد!

به گزارش ایپتن، امارات متحده عربی میخواهد کاوشگری را برای فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری به فضا ارسال کند تا داده های مربوط به منشاء دنیا را جمع آوری کند.

تور دبی: امارات به سیارک میان مریخ و مشتری کاوشگر می فرستد!

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، امارات متحده عربی میخواهد کاوشگری را برای فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری به فضا ارسال کند تا داده های مربوط به منشاء دنیا را جمع آوری کند.

ساره امیری، رئیس آژانس فضایی امارات و وزیر فناوری فناوری پیشرفته این کشور می گوید: این کاوشگر در پشت سیارک باقی می ماند و تا زمانی که باتری های آن شارژ داشته باشند، اطلاعات مربوط به ترکیب این سیارک را به زمین منتقل می نمایند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده کاوشگر امارات سال 2028 برای فرود بر روی یک سیارک بین مریخ و مشتری پرتاب می گردد و در سال 2033 بر روی آن فرود خواهد آمد؛ این کاوشگر در سفر 5 ساله خود 3.6 میلیارد کیلومتر (2.2 میلیارد مایل) را طی می نماید.

به گفته ناسا، حدود 1.1 میلیون سیارک شناخته شده در منظومه شمسی در گردش هستند و بیشتر آنها به دور خورشید در منطقه بین مریخ و مشتری هدف ماموریت برنامه ریزی شده اماراتی می گردند.

آژانس فضایی امارات اعلام نمود آنها در این پروژه با آزمایشگاه علوم و فیزیک جوی دانشگاه کلرادو همکاری می نمایند؛ بحث ها در خصوص تجهیزات مورد استفاده این کاوشگر ادامه دارد که به نوبه خود بر ویژگی هایی که می تواند مشاهده کند تأثیر می گذارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1815

به "تور دبی: امارات به سیارک میان مریخ و مشتری کاوشگر می فرستد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: امارات به سیارک میان مریخ و مشتری کاوشگر می فرستد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید