استقبال مردم از شب فرهنگی فارس در برج میلاد

به گزارش ایپتن، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، با ابراز خرسندی از برگزاری شب فرهنگی فارس در برج میلاد تهران گفت: این برنامه هم زمان با بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) شامگاه آدینه 29 تیر با استقبال باشکوه مردم روبه رو شد.

استقبال مردم از شب فرهنگی فارس در برج میلاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بی نظیر تاریخی،گردشگری، صنایع دستی، تنوع قومی استان و ثبت جهانی منظر باستانی ساسانیان در فارس، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های استان ایجاد شد.

او بیان کرد: اجرای صلوات خاصه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و حمل پرچم توسط خدام ، برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و معرفی صنایع دستی های شاخص فارس از جمله خاتم، کاشی هفت رنگ و ... اجرای موسیقی سنتی و محلی شیرای با اجرای هنرمندان شیرازی بخشی از برنامه های اجرا شده در این شب فرهنگی بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: باید از این فرصت ها برای پویایی و جذب حداکثری گردشگران و سرمایه گذاران بهره مند شد.

امیری ضمن ابراز خرسندی از استقبال پایتخت نشینان از جشنواره چارسوق شیرازی ها در برج میلاد گفت: استقبال بسیار خوب اهالی تهران از این جشنواره مایه مباهات ماست.

او اضافه کرد: شهری همچون شیراز با وجود جاذبه و آداب و رسوم جذاب و جالب و هنرهای سنتی متفاوت، ظرفیت بسیار زیادی برای جذب گردشگر دارد که در صورت استفاده درست، در رونق اقتصاد شهر شیراز و استان فارس و همچنین تقویت گردشگری نقش بسزا و کارایی فراوان دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به هدف برگزاری جشنواره ملی چارسوق مطرح کرد: معرفی کلانشهر شیراز به مردم تهران و دیگر شهرهای کشور هدف اصلی این جشنواره بود که فرصتی مناسب برای جذب گردشگران به سومین حرم اهل بیت (ع) را فراهم می نماید.

او توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با همکاری شهرداری شیراز در جشنواره ملی چارسوق شرکت کردند تا معرفی بهتری از توانمندی های شیراز در حوزه گردشگری ارائه دهند.

امیری اضافه کرد: همچنین با اکران کلیپ های مختلف، شهر شیراز، استان فارس و محور ساسانی نیز معرفی شدند و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی نزدیک به 6 ساعت با فرهنگ و آداب و رسوم مردم خونگرم میهمان واز شیراز و استان آشنا شدند.

او اضافه کرد: در اوایل شهریور ماه سال جاری نیز شاهد برگزاری بزرگترین هفته فرهنگی شیراز در تهران خواهیم بود که فرصت مطلوب دیگری برای توانمندی های شهرمان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 301

به "استقبال مردم از شب فرهنگی فارس در برج میلاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مردم از شب فرهنگی فارس در برج میلاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید