اسامی روانشناس نماها به زودی منتشر می گردد، مردم به رفتار خارج از عرف در جلسات مشاوره حساس باشند

به گزارش ایپتن، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، گفت: به زودی این سازمان اسامی روانشناسان زرد و روانشناس نماها را منتشر خواهد نمود.

اسامی روانشناس نماها به زودی منتشر می گردد، مردم به رفتار خارج از عرف در جلسات مشاوره حساس باشند

دکتر محمد حاتمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره غیر قانونی از سوی بعضی افراد که خود را روانشناس می نامند اما پروانه اشتغال ندارند، اظهار کرد: به زودی این سازمان اسامی روانشناسان زرد و روانشناس نماها را منتشر خواهد نمود تا این روانشناس نماها به مردم معرفی شده و کسی به آنها مراجعه نکند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با اشاره به پاندمی کووید 19 و افزایش احساس احتیاج و مراجعه مردم به روانشناسان برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره، به مردم هشدار داد: مردم نسبت به رفتارهای خارج از عرف در جلسات روانشناسی و مشاوره حساس باشند و از همان ابتدای جلسات حضوری و یا مجازی، شماره پروانه روانشناسان و مشاوران را دریافت نموده و با جستجوی آن در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از صحت شماره پروانه روانشناسان و مشاوران اطمینان حاصل نمایند.

حاتمی در ادامه سخنان خود در عین حال این را هم گفت که فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی ومشاوره در مقطع ارشد و بالاتر که هنوز پروانه کار از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت ننموده اند اما عضو سازمان هستند می توانند تحت نظر استاد ناظر که دارای درجه دکترا و پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند، کارورزی نمایند.

وی با بیان اینکه روزانه شکایت های زیادی با موضوعات مختلف در رابطه با مشاوران و روانشناسانی که بدون داشتنن پروانه اشتغال خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه می دهند به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور واصل می گردد، اظهار کرد: متاسفانه تعداد افرادی که پروانه اشتغال ندارند و در عین حال مشغول ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره اند زیاد است و فعالیت این افراد غیر قانونی است.

حاتمی ادامه داد: بارها و بارها به وسیله رسانه ها اعلام کردیم فردی که پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ندارد حق ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مردم را ندارد و از سوی دیگر مردم نیز نباید به چنین افرادی برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره مراجعه نمایند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه حدود 7000 روانشناس دارای پروانه کار در کشور وجود دارد، توضیح داد: اسامی این روانشناسان در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ثبت شده و هیچ نهاد، ارگان، پلتفرم یا فردی حق به کارگیری دانش آموختگان روانشناسی و مشاوره بدون اینکه این افراد پروانه اشتغال داشته باشند را ندارد.

حاتمی در انتها سخنان خود خطاب به مردم تاکید نمود که مردم حتما پیش از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی از روانشناس مربوطه شماره پروانه را دریافت و با جستجوی آن شماره در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نسبت به صحت آن اطمینان حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1849

به "اسامی روانشناس نماها به زودی منتشر می گردد، مردم به رفتار خارج از عرف در جلسات مشاوره حساس باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی روانشناس نماها به زودی منتشر می گردد، مردم به رفتار خارج از عرف در جلسات مشاوره حساس باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید