احیای مناسبات ایران و مالزی به یاری تهاتر و جایگزینی پول ملی

به گزارش ایپتن، کاردار سفارت مالزی در تهران با مدیر روابط دو جانبه و چند جانبه اتاق ایران ملاقات کرد. در این نشست دو پیشنهاد برای احیا و تقویت سطح مناسبات بین دو کشور مطرح شد.

احیای مناسبات ایران و مالزی به یاری تهاتر و جایگزینی پول ملی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

نیلوفر اسدی، مدیر روابط دو جانبه و چند جانبه اتاق ایران، همکاری ایران و مالزی در حوزه صنعت، گردشگری، هتلداری و فراوری غذای حلال را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه فراوری غذای حلال، مالزی پیروز ترین کشور اسلامی است، در این راستا می توان سطح همکاری های بین دو کشور را بالا برد.

او ضمن ابراز تاسف نسبت به کاهش حجم مبادلات، خواهان گشایش و ارتقای آن در زمینه های مختلف شد.

اسدی دو راه حل را پیشنهاد داد: اول، جایگزینی واحدهای پول دو کشور به جای دلار برای انجام مبادلات تجاری با یاری بانک های دو کشور و دوم تهیه کالاهای مورد احتیاج دو کشور به شکل تهاتر که اولویت آن با محصولات غذایی و کشاورزی است.

در این راستا محمد نظام حلیمی، کاردار سفارت مالزی در تهران علت اصلی این کاهش چشمگیر را تحریم های یک جانبه علیه ایران دانست و تاکید نمود: شرکت های مالزیایی بسیاری خواهان همکاری و حضور در بازار ایرانی هستند بنابراین باید سازوکار آن را مهیا کنیم.

کاردار سفارت مالزی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی حلال مالزی MIHAS 2021 و میزبانی سفارت مالزی از علاقه مندان ایرانی برای شرکت در این رویداد تجاری مهم خواهان مشارکت هر چه پررنگ تر بخش خصوصی و تجار ایرانی در حوزه های غذای حلال، سرمایه گذاری اسلامی، صنعت آرایشی و بهداشتی حلال و غیره شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1698

به "احیای مناسبات ایران و مالزی به یاری تهاتر و جایگزینی پول ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای مناسبات ایران و مالزی به یاری تهاتر و جایگزینی پول ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید