اجلاس عمومی ایکوم در میلان ایتالیا شروع شد

به گزارش ایپتن، بیست وچهارمین اجلاس عمومی شورای بین المللی موزه ها در شهر میلان پایتخت ایتالیا شروع به کار کرد.

اجلاس عمومی ایکوم در میلان ایتالیا شروع شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

اجلاس عمومی شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) که هر سه سال یک بار برگزار می گردد، سال جاری به میزبانی شهر میلان و از تاریخ سوم تا نهم جولای (13 تا 19 تیر) با حضور موزه داران، باستان شناسان، مورخان، معماران و سایر فعالان عرصه موزه و موزه داری از کشورهای مختلف دنیا و با موضوع موزه ها و چشم اندازهای فرهنگی در راستای ایجاد میراث فرهنگی برگزار می گردد.

پیش بینی می گردد بیش از 3000 فعال در عرصه موزه از بیش از 100 کشور دنیا در این اجلاس عمومی حضور داشته باشند و از ایران نیز بیش از 30 نفر از موزه داران و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی ایکوم در این رویداد فرهنگی شرکت دارند.

شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) سازمان غیردولتی مربوط به امور موزه ها و کارگزاران حرفه ای موزه هاست که با هدف ترویج منافع موزه شناسی و دیگر رشته های وابسته به اداره و فعالیت های موزه ها ایجاد شده است.

این شورا از اعضای خود که به طور مشترک با کمیته های ملی و بین المللی فعالیت می نمایند و همچنین از سازمان های تابعه و منطقه ای تشکیل شده است.

مقر شورای بین المللی موزه ها در پاریس است و این شورا با بیش از 19 هزار عضو دارای 116 کمیته ملی از کشورهای مختلف و 6 سازمان منطقه ای شامل آفریقا، آسیا و اقیانوس آرام، آمریکای لاتین و کارائیب، کشورهای عربی و اروپا فعالیت می نماید.

اجلاس عمومی ایکوم (شورای بین المللی موزه ها) که هر سه سال یک بار برگزار می گردد در سال 2013 با حضور نمایندگان 103 کشور دنیا در ریودوژانیروی برزیل برگزار گردید.

بیست وچهارمین اجلاس عمومی شورای بین المللی موزه ها به طور رسمی از فردا افتتاح می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 546

به "اجلاس عمومی ایکوم در میلان ایتالیا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس عمومی ایکوم در میلان ایتالیا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید