اعلام باز شدن دوباره موزه ویلا آلفا

به گزارش ایپتن، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، باز شدن دوباره موزه ویلا آلفا صورت می گیرد.

اعلام باز شدن دوباره موزه ویلا آلفا

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

قضیه چیست؟

Laurite Afewerk Tekle یکی از مشهورترین هنرمندان اتیوپی بود که بدلیل نقاشی روی مضامین آفریقایی و مسیحی که روی شیشه انجام می گردد، شناخته شد.

او یاری به استقلال آفریقا از دست استعمار را با انعکاس در نقاشی های خود نشان می داد و مبارزات استعماری وی در نقاشی را ستون فقرات تمدن آفریقا و وحدت آفریقا نامیده است.

براساس اعلام اداره تحقیقات و حفاظت از میراث فرهنگی اتیوپی، در حال حاضر نوسازی ویلا آلفا نهایی شده و در آذر ماه امسال درهای آن برای عموم باز خواهند شد.

پروفسور آبهو ابیبهو، مدیر کل میراث فرهنگی گفت که موزه هنر ویلا آلفا با هزینه ای بیش از سه میلیون بیر اتیوپی تعمیر شده و اکنون آماده استقبال از بازدید کنندگان است. کل اقامتگاه این هنرمند از جمله استودیو، جوایز بین المللی و نقاشی های وی، محله های زندگی این هنرمند با اتاق خواب و اتاقهای مهمان در معرض دید عموم خواهد بود. ما تقریبا در مراحل پایانی ساخت و تعمیر و نوسازی موزه این هنرمند فقید هستیم و در سال آینده در ماه دسامبر رسما در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. ما اطمینان داریم که این خانه یکی از مراکز تفریحی گردشگری برای جهانگرد های بین المللی و محلی خواهد بود.

Abebaw گفت: تعدادی از افراد از جوامع بین المللی از جمله روسای کشورها دائما علاقه خود را برای دیدن ویلا آلفا نشان می دهند، چرا که لوریت یکی از هنرمندان نمادین معاصر در اتیوپی و آفریقا بود. همواره یک تقاضای عمومی برای بازدید از خانه وجود دارد، زیرا امور هنری لوریت نقش مهمی در هنرهای معاصر آفریقا ایفا نموده است. بنابراین، افتتاح این موزه علاوه بر ایجاد درآمد می تواند به عنوان مرکزی تحقیقی برای هنرهای معاصر آفریقا نیز باشد.

ویلا آلفا که خانه و استودیوی Laurite Artist Afework Tekle واقع شده است، در زمان اشغال ایتالیا بیشتر آثار و نقاشی های آن نابود شد. سربازان ایتالیایی بخشهایی از خانه وی را ویران کردند اما وی پس از اخراج مهاجمان ایتالیایی از اتیوپی، آن را مجددا ساخت.

این هنرمند در سال 1999 استودیو و خانه اش را برای عموم مردم افتتاح کرد، اما بدنبال درگذشت وی در سال 2012 خانه و استودیوی وی بسته شد.

در سال 1997، وی در دوسالانه آکویتین فرانسه آثار خود را به نمایش گذاشته بود، توانست در این رقابت بین المللی جایزه اول را کسب کند.

او همچنین به عنوان برنده دوسالانه نامزد شد و به عضویت در آموزشگاه بین المللی هنر فرانسه نیز درآمد. وی همچنین اولین عضو آفریقایی آموزشگاه هنر روسیه در سال 1983 نیز بود.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1031

به "اعلام باز شدن دوباره موزه ویلا آلفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام باز شدن دوباره موزه ویلا آلفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید