اتحادیه اروپا برای برگزیت بی توافق آماده شد

به گزارش ایپتن، لندن - خبرنگاران - همزمان با افزایش اختلاف نظرها درباره نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و فشارهای بی سابقه روزهای اخیر برای کناره گیری ترزا می از قدرت، کمیسیون اروپا روز دوشنبه خاطرنشان کرد که آخرین مقدمه چینی ها برای احتمال تحقق برگزیت بی توافق به سرانجام رسیده است.

اتحادیه اروپا برای برگزیت بی توافق آماده شد

به گزارش خبرنگاران، در این بیانیه آمده است که در صورت خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، روابط دو طرف تابع قوانین بین المللی خواهد بود و اتحادیه اروپا ناگزیر است که بلافاصله قوانین و تعرفه های خود را در مرزهایش با انگلیس به اجرا بگذارد.

این بیانیه هشدار داده است که به رغم مقدمه چینی های اجرا شده اما بازگشت به این قوانین می تواند منجر به تأخیرهای طولانی در مرزهای دو طرف گردد؛ یاری هزینه های اقتصادی به شرکت های انگلیسی برای مشارکت در نظام خرید و فروش اتحادیه اروپا قطع می گردد و اتباع انگلیسی دیگر شهروند اروپا نخواهد بود.

اتحادیه اروپا در این بیانیه تصریح نموده است که مقدمه چینی های اجرا شده چیزی از تأثیر فاجعه بار برگزیت بی توافق کم نخواهد کرد و هرگز جایگزین منافع عضویت در اتحادیه اروپا و یا مفادی که در توافق اجرا شده با دولت لندن به دست آمده نمی گردد.

اختلاف ها بر سر نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اوضاع سیاسی در لندن را به بحران کشیده است. مجلس انگلیس تاکنون دو بار با طرح برگزیت دولت مخالفت نموده و نخست وزیر بیم آن را دارد که رأی گیری سوم هم شکست دیگری را در کارنامه او ثبت کند. این در حالی است که اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته با یک تنفس کوتاه مدت برای خروج انگلیس موافقت نموده و به دولت فرصت داده تا این هفته توافق ترزا مِی با اتحادیه اروپا را برای بار سوم در مجلس به رأی بگذارد.

اگر قانون گذاران انگلیس توافق حاصل شده را تائید نکنند بروکسل فقط دو هفته (12 آوریل) به لندن فرصت اضافه خواهد داد که طرح متفاوتی پیشنهاد کند یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد.

منابع خبری احتمال می دهند که ترزا می فردا برای سومین بار طرح خود را در مجلس به رأی بگذارد. بااین حال یک سخنگوی دفتر نخست وزیری امروز اعلام نمود که طرح دولت تنها در شرایطی به رأی گذاشته می گردد که از پیروزی آن اطمینان حاصل شده باشد.

پس ازآنکه نشریه ساندی تایمز از کودتای کابینه دولت برای برکناری ترزا می از قدرت اطلاع داد، وی عصر یکشنبه با اعضاء کابینه و نمایندگان ارشد حزب محافظه کار در اقامتگاه روستایی نخست وزیر در منطقه چکرز واقع در 60 کیلومتری شمال غرب لندن ملاقات کرد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام نمود که در این نشست،درباره مسائل مختلف ازجمله رأی گیری مجدد مجلس بر سر طرح مورد نظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا رایزنی شد. با این حال جزییات دقیق تری درباره محتوا و احیاناً آمادگی می، برای کناره گیری از قدرت منتشرنشده است. تنها رسانه های انگلیسی به حضور چهره هایی همچون بوریس جانسون و دیوید دیویس، وزرای مستعفی امور خارجه و برگزیت اشاره نموده اند که 6 ماه پیش پس از خاتمه نشست اضطراری می با اعضاء کابینه در همین ساختمان، در اعتراض به طرح برگزیت دولت از مقام خود کناره گیری کردند.

نخست وزیر امروز هم با اعضاء کابینه در لندن ملاقات کرد و قرار است ظرف چند ساعت آینده درباره آخرین تحولات برگزیت در مجلس سخنرانی کند.

همزمان بیش از 5 میلیون نفر از مردم انگلیس با امضای یک تومار الکترونیک در تارنمای مجلس، خواهان توقف و برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت شده اند. بر اساس رویه قانونی دولت موظف است که به تومارهای بالاتر از 10 هزار امضاء پاسخ دهد و اگر تعداد آن از 100 هزار امضاء تجاوز کند، در مجلس به بحث گذاشته خواهد شد.

شبک**اروپام ** هـ ن **1708

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 194

به "اتحادیه اروپا برای برگزیت بی توافق آماده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا برای برگزیت بی توافق آماده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید