اتاق نشیمن کوچک و ایده های طراحی آن

به گزارش ایپتن، اگر خانه شما اتاق نشیمن کوچکی دارد و به دنبال ایده های طراحی آن هستید، می توانید از ایده های ارائه شده در مطالب ما استفاده نمایید. با اجرای این ایده ها می توانید از پتانسیل موجود در فضای اتاق نشیمن نهایت استفاده را ببرید. زمانی که به طراحی اتاق نشیمن های کوچک می پردازید، یکی از ساده ترین راهکارها استفاده از رنگ های پاستیلی می باشد. در ادامه به ارائه ایده های دیگر در این زمینه می پردازیم.

اتاق نشیمن کوچک و ایده های طراحی آن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از چهارپایه ها به عنوان جایگاه

اولین نکته ای که در هنگام طراحی اتاق نشیمن های کوچک باید در نظر داشته باشید، اجتناب از پر کردن فضا با استفاده از مبلمان بزرگ می باشد. به جای انجام این کار، مبلمانی متناسب با اندازه اتاق انتخاب نمایید و اگر به فضای اضافه برای نشستن احتیاج دارید می توانید از چهارپایه ها استفاده نمایید. استفاده از این چهارپایه ها نسبت به مبلمان، فضای کم تری اشغال می نماید. اگر به داشتن اتاق نشیمنی دنج علاقه دارید، می توانید از رنگ هایی که ترکیب آن ها نمای زیبایی ایجاد می نماید در قسمت های مختلف اتاق نشیمن، از تابلو روی دیوار گرفته تا کوسن ها، استفاده نمایید. اجازه دهید نور طبیعی به اندازه کافی به اتاق وارد گردد. در این جهت می توانید از پرده های ساده استفاده نمایید. اگر سقف اتاق نشیمن شما بلند است می توانید از پرده های بلند برای انجام این کار استفاده نمایید. استفاده از پرده های رومن گزینه خوبی می باشد.

استفاده از وسایل چند منظوره

زمانی که قصد طراحی یک اتاق نشیمن کوچک دارید، استفاده از وسایل چند منظوره مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. برای مثال شما می توانید از میزهای قهوه خوری که کشویی برای نگهداری از وسایل نیز دارند استفاده نمایید. از ایجاد هر گونه هرج و مرج و شلوغی در اتاق پرهیز نمایید. استفاده از آینه و میزهای شیشه ای نیز از جمله ایده های کاربردی در این زمینه می باشد. چرا که این وسایل شیشه ای نور را بازتاب نموده در نتیجه فضا روشن تر و بزرگ تر به نظر می آید.

ایجاد نقطه کانونی

با استفاده از ایده های ناب سعی کنید توجه افراد حاضر را با ایجاد نقطه ای کانونی از طریق نحوه چیدمان مبلمان، به داخل خانه جلب کنید. استفاده از رنگ های خنثی تلفیقی زیبا با طراحی هایی به سبک روستیک ایجاد می نماید.

استفاده از الگوهای عمودی

استفاده از کاغذ دیواری مناسب در تکمیل طراحی اتاق نشیمن به شما یاری خواهد نمود. برای طراحی اتاق نشیمن های کوچک بهتر است از کاغذ دیواری هایی با طرح عمودی استفاده نمایید. آن چه که در این تصویر مشاهده می کنید استفاده از کاغذ دیواری با الگوهای هندسی در گوشه ای از اتاق با بک گراند سفید در جهت بلند تر نشان دادن سقف اتاق می باشد. استفاده از یک پرده نازک اجازه ورود نور کافی به اتاق را داده و از این رو به بزرگ تر نشان دادن اتاق یاری می نماید. استفاده از یک چراغ آباژور مانند که بر روی زمین قرار گیرد احتیاج به میزهای عسلی برای قرار دادن آباژور بر روی آن را برطرف نموده و با این کار فضای اتاق اشغال نمی گردد.

استفاده از المان های چوبی

به فکر استفاده از وسایل سنتی از جمله اِلمان های چوبی باشید. برای مثال می توانید به جای استفاده از مبلمان های بزرگ به فکر استفاده از جایگاه های چوبی که با کوسن های رنگی تزئین شده است باشید. استفاده از شلف و یا کتابخانه های کوچک چوبی نیز می تواند ایده خوبی باشد. برای رنگ آمیزی دیوارها بهتر است از رنگ های کم رنگ استفاده نمایید.

استفاده خلاقانه از فضا

قبل از اجرای ایده های دکوراتیو یا انتخاب مبلمان، نگاهی به فضای اتاق نشیمن بیاندازید و به بهترین ایده هایی که می توانید برای انجام این کار استفاده نمایید، فکر کنید. از دیگر ایده هایی که می توانید برای طراحی اتاق های نشیمن کوچک بهره ببرید، استفاده از مبلمان های ال شکل می باشد. اگر اتاق نشیمن تاریک است با استفاده از نورپردازی مناسب فضایی روشن ایجاد کنید.

استفاده از الگوها

از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارها و سقف و در کنار آن از جایگاه چرمی قهوه ای استفاده نماید. استفاده از یک آباژور قرمز رنگ و یک فرش مناسب می تواند ترکیب مناسبی ایجاد کند. استفاده از کوسن مناسب را نباید فراموش کنید.

استفاده از نورپردازی مناسب

در کنار استفاده از یک لوستر مناسب می توانید از یک میز قهوه خوری دایره شکل نیز استفاده نمایید. ترکیب این دو در کنار یکدیگر باعث ایجاد یک نقطه کانونی می گردد. استفاده از شلف در ایجاد فضایی آرام بخش یاری می نماید.

به نمایش گذاشتن اشیاء جذاب

اگرچه ممکن است اتاق نشیمن خانه شما کوچک باشد، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از وسایل مورد علاقه خود در تزئین اتاق بهره ببرید. برای استفاده از این اشیاء می توانید از شلف در بالای مبلمان برای قرار دادن آن ها استفاده نمایید.

استفاده از رنگ سفید

با استفاده از رنگ سفید و در کنار آن به کارگیری کارهای هنری برجسته به شخصی سازی فضا یاری خواهید کرد. اگر از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمایید، می توانید در کنار آن از وسایل تزئینی رنگی بدون ایجاد هرج و مرج استفاده نمایید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از دو رنگ توصیه نمی گردد. زیرا استفاده از دو رنگ باعث ایجاد هرج و مرج میان اجزاء مختلف می گردد.

استفاده از الگوها در جهت ایجاد تم

استفاده از الگوها در اتاق نشیمن کوچک تاثیری مشابه استفاده از آن ها در اتاق نشیمن بزرگ خواهد داشت. اما آن چه که در استفاده از الگوهای مختلف مهم است محل قرارگیری و استفاده از آن ها می باشد. استفاده از الگوهای گل دار باعث ایجاد نمای زیبا می گردد. برای رنگ آمیزی دیوار از یک روش ساده و در کنار آن ها از یک فرش ساده بهره ببرید.

استفاده از المان های طبیعی

استفاده از اِلمان های طبیعی باعث ایجاد اتاق نشیمنی مدرن خواهد شد. اگر در اتاق نشیمن خود شومینه ای دارید آن را به عنوان نقطه کانونی خانه خود در نظر بگیرید و در کنار آن از مبلمان و یک میز قهوه خوری چوبی بهره ببرید. استفاده از یک فرش پشمی باعث القای بافت به فضا می گردد و به جذابیت اتاق می افزاید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 638

به "اتاق نشیمن کوچک و ایده های طراحی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق نشیمن کوچک و ایده های طراحی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید